Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

BMW Serii 7 - historia poprzedników G11 w pigułce [galeria zdjęć]

Niedawno BMW przedstawiło najnowszą odsłonę swojej flagowej limuzyny. Korzenie G11 sięgają roku 1977. Wtedy BMW po raz pierwszy przedstawiło Serię 7. Był to model E23. Jak od tamtej pory luksusowy okręt z Bawarii ewoluował do ultranowoczesnego samochodu, który wkrótce wjedzie do salonów?

Ten artykuł ma 5 stron:

BMW Serii 7 E23 pojawiło się w roku 1977. Jego protoplastą było E3.
1977-1979 BMW 733i (E23)

BMW Serii 7 E23 pojawiło się w roku 1977. Jego protoplastą było E3.

Wszystkie ówczesne Serie 7 oprócz 745i oferowane były z 12-zaworowym 6-cylindrowym motorem M30. Był to silnik znany już z wcześniejszych aut bawarskiego producenta. Wspomniane 745i miało dołączyć do gamy dopiero kilka lat po wejściu Serii 7 E23 do produkcji.
1977–1979 BMW 733i US-spec (E23)

Wszystkie ówczesne Serie 7 oprócz 745i oferowane były z 12-zaworowym 6-cylindrowym motorem M30. Był to silnik znany już z wcześniejszych aut bawarskiego producenta. Wspomniane 745i miało dołączyć do gamy dopiero kilka lat po wejściu Serii 7 E23 do produkcji.

Jak zawsze w przypadku flagowych limuzyn, na pokładzie pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, w tym ABS, poduszki powietrzne, klimatyzacja. Początkowo część z nich była oferowana jako opcje. Dopiero później stały się standardem.
1977–1979 BMW 733i US-spec (E23)

Jak zawsze w przypadku flagowych limuzyn, na pokładzie pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań, w tym ABS, poduszki powietrzne, klimatyzacja. Początkowo część z nich była oferowana jako opcje. Dopiero później stały się standardem.

1977–1979 BMW 733i US-spec (E23)
1977–1979 BMW 733i US-spec (E23)
1979–1986 BMW 735i (E23)

Zobacz również: BMW 225xe Active Tourer - test

1979–1986 BMW 735i (E23)
Wspomniane już BMW 745i zostało przedstawione w 1979 roku. Pod maską pracował motor o oznaczeniu M102. W rzeczywistości była to wariacja na temat silnika M30. 3,2-litrowa jednostka rozwijała ponad 250 KM za sprawą turbosprężarki KKK.
1980–1986 BMW 745i (E23)

Wspomniane już BMW 745i zostało przedstawione w 1979 roku. Pod maską pracował motor o oznaczeniu M102. W rzeczywistości była to wariacja na temat silnika M30. 3,2-litrowa jednostka rozwijała ponad 250 KM za sprawą turbosprężarki KKK.

W 1984 roku BMW poprawiło silnik 745i. Jednostka o oznaczeniu M106 została wyposażona w komputer Motronic. Powiększono także jej pojemność skokową. Wzrosła ona do 3,4 l.
1980–1986 BMW 745i (E23)

W 1984 roku BMW poprawiło silnik 745i. Jednostka o oznaczeniu M106 została wyposażona w komputer Motronic. Powiększono także jej pojemność skokową. Wzrosła ona do 3,4 l.

1982-1986 BMW 732i UK-spec (E23)
W 1983 roku BMW przeprowadziło lifting swojego dużego sedana. E23 dostało między innymi nieco szersze nerki. Zmiany przeprowadzono także pod maską i w tylnym zawieszeniu.
1983–1986 BMW Serii 7 (E23)

W 1983 roku BMW przeprowadziło lifting swojego dużego sedana. E23 dostało między innymi nieco szersze nerki. Zmiany przeprowadzono także pod maską i w tylnym zawieszeniu.

1982–1986 BMW 735i UK-spec (E23)

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

BMW X3 (2017) - premiera Bugatti 57 SC sprzedane za 9,7 mln dolarów! To najwięcej w historii Mazda MX-5 (2015) - galeria zdjęć Range Rover Evoque Ember Limited Edition z nowym systemem multimedialnym Piękne, klasyczne Jaguary w deszczu podczas Jaguar Classic Challenge Tak powstawał kalendarz Miss Tuning 2010 - gorąca galeria! MINI Clubman All4 Scrambler concept - dla miłośników lekkiego offroadu Mercedes-Benz klasy A (W176) - obszerna galeria prosto od producenta Ogromna galeria zdjęć z kabrioletem BMW M4 Odjechane auta ze szwajcarskiej stajni Rinspeed [galeria] Galeria Mini jako celebracja sprzedaży półmilionowego egzemplarza w USA Lamborghini Huracán na felgach ADV.1 [galeria zdjęć]