Chicago 2010: Czy amerykańscy taksówkarze polubią CNG i LPG?

Chicago 2010: Czy amerykańscy taksówkarze polubią CNG i LPG?

Chicago 2010: Czy amerykańscy taksówkarze polubią CNG i LPG?
Bartosz Pokrzywiński
11.02.2010 14:00, aktualizacja: 02.10.2022 20:03

Jak co roku Chicago Auto Show to raczej lokalna impreza, na której zaprezentowane są samochody przeznaczone na mniej interesujący nas rynek północnoamerykański, zawsze znajdzie się jednak kilka ciekawych pojazdów. Należy do nich niewątpliwie Ford Transit Connect w wersji Taxi, który napędzany może być poprzez instalację CNG lub LPG.

Jak co roku Chicago Auto Show to raczej lokalna impreza, na której zaprezentowane są samochody przeznaczone na mniej interesujący nas rynek północnoamerykański, zawsze znajdzie się jednak kilka ciekawych pojazdów. Należy do nich niewątpliwie Ford Transit Connect w wersji Taxi, który napędzany może być poprzez instalację CNG lub LPG.

Transit w mniejszej odmianie Connect został po raz pierwszy zaprezentowany za Oceanem dwa lata temu, również przy okazji targów w Chicago. Teraz Ford wychodzi z konkretną propozycją do amerykańskich taksówkarzy - Panowie, czy zamienicie swoje stare, ogromne Crown Victorie na nowe, nieco mniejsze Transity Connect na gaz CNG?

Ford wie co robi, nie jest to propozycja rzucana w ciemno. Nie bez powodu to właśnie Transit Connect został wybrany vanem roku 2010 Ameryki Północnej.

Taksówkarzom amerykański producent może zaoferować pojazd z silnikiem benzynowym oraz instalacją CNG lub LPG, w zależności od upodobania. Miejsce dla czterech pasażerów plus całkiem spory bagażnik, ze sprytnie obudowaną butlą gazową. Oczywiście automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja i kiczowata, ale na pewno wytrzymała tapicerka.

Zwróćmy uwagę na proporcje. W Polsce Transit Connect na taksówce byłby jednym z większych pojazdów, obok Sharanów, Touranów, Seatów Alhambra i tym podobnych vanów. W Stanach Zjednoczonych natomiast, jak przekonuje Derrick Kuzak z Forda, gdyby wszyscy taksówkarze z Chicago przesiedli się ze swoich ogromnych sedanów do Transitów, zaoszczędzono by 10 akrów przestrzeni.

Pytanie tylko czy Amerykanie polubią instalacje gazowe? [block position="inside"]9282[/block]

Źródło: Autoblog.com

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)