Ken Block i jego nowa Fiesta HFHV na każdą okazję [wideo]


Ken Block wykorzystuje maksymalnie swoje 5 minut i startuje w różnych dyscyplinach sportów motorowych. W tym celu przykładowo do rajdów i do gymkhany musiał mieć przygotowany osobny samochód w odpowiedniej konfiguracji, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Koniec z tym — oto Fiesta HFHV, która rozwiąże problemy Kena.
Ken Block za duży do bolidu F1!
Specjalnie przygotowany Ford Fiesta HFHV to (po rozwinięciu skrótu) Hybrid Function Hoon Vehicle. Jednak niech słowo "hybrid" Was nie zmyli — nie ma w nim w ogóle przyjaznych dla środowiska gadżetów, ale 600 KM i 900 Nm momentu obrotowego w najmocniejszej specyfikacji. Samochód bazuje na Fordzie Fiesta RS WRC, jednak wyposażony jest w 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy.

Poniższy materiał filmowy najlepiej obrazuje, na jakiej zasadzie funkcjonuje Fiesta HFHV. Otóż poprzez zmianę niektórych elementów i nastaw zawieszenia, felg i opon, niewielkie modyfikacje mechaniczne oraz zmianę oprogramowania elektronicznej jednostki sterującej pracą silnika Fiesta Blocka uzyskuje odpowiednie parametry do ścigania się w poszczególnych dyscyplinach. Cały ten proces został w ciekawy sposób zaprezentowany na poniższym klipie. Zapraszam do oglądania.
Źródło: World Car Fans


Polecane przez autora:
- Fiat Panda i Punto w specjalnych wersjach Young
- Porsche Panamera Diesel według BaanVelgen
- Project F – nowe szaty Ferrari 458 Italia
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze