Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców?

Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców?

Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców?
Źródło zdjęć: © fot. Błażej Żuławski
Tomasz Budzik
13.07.2017 11:10, aktualizacja: 07.10.2022 13:13

W ostatnich miesiącach dostrzec można rosnącą popularność francuskich samochodów. Wygląda więc na to, że Polacy przestają ufać mocno zakorzenionym motoryzacyjnym mitom. A co na to niemieckie rankingi używanych aut?

Polacy stawiają na Francję

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podsumował sześć pierwszych miesięcy 2017 roku na rynku pierwotnym. Jak się okazuje, imponujące wzrosty odnotowały marki francuskie. W zestawieniu z porównywalnym okresem roku 2016 samochody Renault były kupowane o 25,4 proc. częściej, Peugeota o 17,7 proc. częściej, a Citroena aż o 37,6 proc. częściej.

Większe zainteresowanie, choć z wyraźnie niższą dynamiką wzrostu, można zaobserwować na rynku wtórnym. Według danych grupy AAA Auto, specjalizującej się w sprzedaży używanych samochodów, udział aut francuskich marek w sprzedaży wzrósł o 2 proc. względem roku 2016 i wynosi obecnie 16,5 proc.

Za francuskimi samochodami przemawia niższa cena zakupu na rynku wtórnym, wysoki komfort jazdy, jaki zapewnia wiele modeli producentów znad Sekwany, a także dobre wyposażenie, które jest charakterystyczne dla wielu francuskich aut. Sprawdźmy, jak najpopularniejsze modele na rynku wtórnym radzą sobie w rankingach niemieckich organizacji ADAC oraz Dekra.

Uważać na „F”?

W porównaniu znalazło się dziesięć najpopularniejszych francuskich modeli na rynku wtórnym według AAA Auto (począwszy od najbardziej popularnego). W przypadku raportu DEKR-y wzięliśmy pod uwagę przebieg 50-100 tys. km. Raport ADAC analizowaliśmy pod względem aut z 2012 roku, a zestawienie TUV w kategorii samochodów 4- i 5-letnich.

DEKRA: 24,7 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 13,3 proc.); wynik dla Megane II gen.

ADAC: 14 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW serii 1 – 1,7)

TUV: 11,7 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: brak danych

ADAC: 10,8 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: Audi A1 - 4,2)

TUV: 13,7 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: 12,5 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 13,3 proc.)

ADAC: 34,5 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW X1 - 3,3)

TUV: 12,0 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: 24,0 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 16,9 proc.)

ADAC: brak danych

TUV: 10,4 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: 21,2 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 16,9 proc.)

ADAC: 13,5 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: Audi A1 – 4,2)

TUV: 12,2 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: 11,1 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 11,3 proc.)

ADAC: brak danych

TUV: 10,1 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: 14,4 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 10,4 proc.)

ADAC: 26,5 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW X1 – 3,3)

TUV: 14,6 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: brak danych

ADAC: brak danych

TUV: brak danych

DEKRA: 7,7 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 13,3 proc.)

ADAC: brak danych

TUV: 10,1 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

DEKRA: 9,0 proc. poważnych usterek (średnia dla kategorii: 14,1 proc.)

ADAC: 13,1 usterek na 1000 aut objętych ochroną (najlepszy wynik: BMW X1 – 3,3)

TUV: 9,3 proc. usterek (średnia dla samochodów w tym wieku: 10,1 proc.)

Podsumowanie

Jak wynika z danych, w niektórych przypadkach tradycyjne stereotypy motoryzacyjne są krzywdzące dla modeli z Francji. Renault Scenic czy Citroen C4 nawet w niemieckich statystykach wypadły nieźle. Należy mieć też na uwadze, że w przypadku samochodów z drugiej ręki większe znaczenie niż marka i model może mieć stan auta, które zamierzamy kupić.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (70)