Ford Mustang już nie retro? Tak może wyglądać następca [aktualizacja]

Kiedy w 2004 roku zadebiutowała piąta generacja Forda Mustanga, projektantów chwalono za powrót do klasycznych linii z połowy lat 60. Najnowszy model ma zerwać z tym wizerunkiem. Czy uda mu się powtórzyć sukces poprzednika?

Produkowany od 1964 sportowy model Forda po 40 latach rozpoczął erę motoryzacji, która została nazwana przez niektórych neoklasycyzmem. Poza wskrzeszeniem legendy pony/muscle car auto jako jedne z pierwszych powróciło do klasycznych linii znanych z wielu legendarnych modeli. Obecnie na rynku jest kilka takich samochodów, z Fiatem 500 czy nowym VW Beetle na czele. Jak jednak wynika z przecieków, kolejna generacja będzie patrzyła w przyszłość.

Stylistyka nowego Mustanga ma nawiązywać do konceptu Evos, który zaprezentowano we Frankfurcie w 2011 roku. Samochód znacznie różni się wyglądem od brata z 2004 roku, a wyraźnie nawiązuje do nowego trendu, widocznego we wszystkich nowych Fordach.

Zmiana jest potrzebna, szczególnie jeżeli wziąć pod uwagę wyniki sprzedaży. W porównaniu z rekordowym rokiem 2006, kiedy sprzedano aż 166 tys. egzemplarzy, wynik na poziomie 70 tys. sztuk z zeszłego roku nie imponuje. Innym powodem zmiany jest chęć przypodobania się tzw. generacji Y (osoby młode), dla której samochód jest gadżetem, daje możliwość wyrażenia siebie.

Ford Mustang (2013) obnaża się na Facebooku

Nie są znane szczegóły techniczne Mustanga. Wiadomo, że podstawowa odmiana prawdopodobnie będzie wyposażona w nowy 4-cylindrowy, 2,3-litrowy silnik osiągający moc w granicach 300–350 KM. Debiut planowany jest na koniec roku 2014, więc w ciągu najbliższych miesięcy powinno się pojawiać coraz więcej informacji o nowej konstrukcji Forda.

[aktualizacja 11 maja]

Zobacz również: Ford Mustang GT 5.0 V8 - dźwięk silnika i wydechu

Jak podaje źródło zbliżone do Forda, najnowszy Mustang będzie wyglądał bardzo podobnie do tego przedstawionego na grafikach:

 

Źródło: AutoblogInsideline

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06!

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku