Mercedes-AMG GT R: jak zbliżyliśmy się do 100% możliwości nowego władcy torów wyścigowych

Ten artykuł ma 2 strony:

Mercedes-AGM GT R (2017) - dane techniczne

Mercedes-AMG GT R (2017)

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: V8, twin-turbo  
Rodzaj paliwa: Benzyna  
Ustawienie: Wzdłużnie  
Rozrząd: DOHC 32V  
Objętość skokowa: 3982 cm³  
Moc maksymalna: 585 KM przy 6250 rpm  
Moment maksymalny: 700 Nm przy 1900–5500 rpm  
Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna, dwusprzęgłowa AMG Speedshift  
Typ napędu: Na oś tylną, elektronicznie kontrolowana szpera  
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, perforowane, karbonowo-ceramiczne  
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, perforowane, karbonowo-ceramiczne  
Zawieszenie przednie: Podwójne wahacze, gwintowane, ręcznie regulowane sprężyny, elektronicznie regulowane amortyzatory, stabilizator  
Zawieszenie tylne: Podwójne wahacze, gwintowane, ręcznie regulowane sprężyny, elektronicznie regulowane amortyzatory, stabilizator  
Średnica zawracania: 11,5 m  
Koła, ogumienie przednie: 275/35 ZR 19  
Koła, ogumienie tylne: 325/30 ZR 20  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Coupé  
Liczba drzwi: 2  
Masa własna: 1630 kg  
Ładowność:    
D≥ugoúś: 4546 mm  
Szerokoúś: 1939 mm bez lusterek  
Wysokość: 1288 mm  
Rozstaw osi: 2630 mm  
Rozstaw kół przód/tył: 1680 / 1651 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 65 l  
Pojemność bagażnika: 350 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,6 s  
Prędkość maksymalna: 318 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 15,1 l/100 km  
Zużycie paliwa (trasa): 9 l/100 km  
Zużycie paliwa (mieszane): 11,4 l/100 km  
Emisja CO2:

259 g/km

 
Cena:
Cena testowego egzemplarza: ok. 950 000 zł  
Wersja silnikowa od: 771 000  
Model od: 606 500 zł  

Zobacz również: Jak działa asystent pasa ruchu i aktywny tempomat?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Wilk z Domaniewskiej – Aston Martin V12 Vantage S na ulicach Warszawy Mercedes C450 AMG 4Matic (2016) - V6 lepsze od V8? Gladiator Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: przestarzały czy dojrzały? Suzuki SX4 S-cross 1.4 BoosterJet z nowym mocnym sercem Alfa Romeo Stelvio: warto było czekać na takiego SUV-a Seat Leon Cupra 300: taki jak trzeba Porsche 356A: testujemy kultowy model odrestaurowany w Polsce Odświeżona Škoda Octavia stała się samochodem kompletnym Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro: więcej niż coupé Maserati Levante S kontra Volvo XC90 T8 – Super-SUV-y na zamarzniętym Jeziorze Śniardwy Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS: czy mikrohybryda ma sens? Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo? Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG - lepiej późno niż później Volvo V40 T4 (2016) - test kompaktu premium w szwedzkim wydaniu Pojedynek Mitsubishi L200 z Fordem Rangerem: jak Dawid z Goliatem Nissan NP300 Navara: najbardziej szosowy pick-up w klasie Mini Cooper S Cabrio - ile wyrzeczeń wymaga idealna frajda z jazdy? Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG Offroad - w teren, czy do miasta? Nowy Fiat 500 Lounge: niemal idealny, a tak daleki od perfekcji Citroën C3 1.2 PureTech 82 i 110 - segment B alternatywny Volvo V90 D5 Polestar Inscription - dobre jak nigdy, szwedzkie jak zawsze Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic - ewolucja do doskonałości Volvo V60 Polestar - test najszybszego kombi ze Szwecji

Popularne w tym tygodniu:

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego BMW M240i xDrive: idealne dla amatora Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa