Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego

Ten artykuł ma 4 strony:

Koszty eksploatacji, ceny i dostępność części zamiennych

Koszty eksploatacji są niskie z prostego powodu – to niezawodny samochód. Jak na ironię, nie potwierdzają tego prawie żadne raporty. Przykład? W zeszłorocznym zestawieniu, przygotowanym przez TUV, w gronie aut 4- i 5-letnich Sportage zajęła dopiero 108. miejsce na 127. Trzeba jednak pamiętać o specyficznym charakterze tego raportu. Nie dotyczy ono usterek kosztownych, ale tych, które wpływają na bezpieczeństwo według norm niemieckich. Tym samym, dość łatwo da się je wyeliminować.

Kia Sportage III FL

Z częściami eksploatacyjnymi nie ma dużych problemów, choć w nie każdej hurtowni da się kupić dowolny wahacz, drążek czy łącznik. Gorzej jest z częściami do silników, ponieważ montowano je tylko w dwóch markach: Hyundai i Kia. To nie to samo co jednostki Volkswagena, do których koło dwumasowe kupicie za niecałe 1000 zł.

Przykładowe ceny części zamiennych — nieoryginalnych
Nazwa części Cena części

1.7 CRDI

(115 KM)

2.0 CRDI

(184 KM)

Napęd rozrządu silnika łańcuch łańcuch
Napęd osprzętu silnika 500 zł 400 zł
Sprzęgło kompletne 600 zł 1100 zł
Wysprzęglik centralny 230 zł 350 zł
Koło dwumasowe brak 2200–3500 zł
Amortyzator przedni 330 zł
Amortyzator tylny 250 zł
Wahacz zawieszenia przedniego 500 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — przód 600 zł
Tarcze i klocki hamulcowe — tył 400 zł

Oznacza to, że kupując Sportage III nabywacie dobre, trwałe i niezawodne auto, ale gdy dojdzie do jakiejś usterki prawdopodobnie zapłacicie nieco więcej niż w konkurencyjnych modelach. Nie jest to jednak reguła.

Uwaga! Warto dobrze ubezpieczyć samochód, ponieważ jest łakomym kąskiem dla złodziei.

Sytuacja rynkowa

Większość samochodów na rynku wtórnym jest wyposażona w silniki Diesla. Tylko około 15 proc. aut ma napęd na cztery koła, co jednocześnie świadczy o mało terenowym charakterze i wykorzystaniu tego modelu. Wersje 4WD są jednak najbardziej cenione. Warto poszukać bogato wyposażonej specyfikacji XL lub chociaż drugiej od końca — L. Auta w bazowych wersjach rzadko wyjeżdżały z salonów, ale spadek ich wartości jest niewielki.

Kia Sportage III [2010–2015] - ceny rynkowe
Rocznik: Ceny rynkowe:
2015 60 000 — 80 000 zł
2014 55 000 — 80 000 zł
2013 55 000 — 70 000 zł
2012 48 000 — 65 000 zł
2011 47 000 — 67 000 zł
2010 45 000 — 60 000 zł
Pochodzenie pojazdów:

Polska: 49%

Sprowadzony: 51%

Zobacz również: Ford Edge 2.0 TDCI Biturbo Sport (2016) - test

Dobrym wyborem są samochody z benzynowymi silnikami, które pochodzą z polskiego salonu. Zwykle serwisowane, z pełną historią możliwą do sprawdzenia. Są poszukiwane przez klientów, a nawet handlarzy, którzy wiedzą, że Sportage budzi coraz większe zainteresowanie. Samochodów z Polski nie brakuje – stanowią około 50 proc. rynku. Spora część to auta pofirmowe, kupione w leasingu, ale to nie są tzw. flotówki. Zwykle były eksploatowane w celu prywatnym.

Czy warto kupić Kię Sportage III?

Kia Sportage III FL

Naszym zdaniem nie tylko warto, ale nawet uważamy, że to jedna z najlepszych propozycji na rynku. Niezależnie od tego, czy wybierzecie benzynę czy też diesla. Do najbardziej polecanych wersji zaliczylibyśmy bezproblemowy motor 2.0 16V przed liftingiem oraz diesla 1.7 CRDI. Im bogatsze wyposażenie, tym przyjemniejsze auto.

Sportage III to bardzo dobrze zaprojektowany, praktyczny samochód, który wciąż mógłby się znajdować w sprzedaży. Właściwie pod żadnym względem, poza elementami wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, nie ustępuje najnowszej Kii Sportage IV, co jest chyba najlepszą możliwą rekomendacją.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego Używane Citroën Berlingo i Peugeot Partner II 1.6 HDI [od 2008] – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.1] Używane Audi A8 D2 [1994-2002] - poradnik kupującego Używane Subaru Impreza GC bez turbo [1993-2000] - poradnik kupującego Używane Mitsubishi Pajero Pinin [1999-2005] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Alfa Romeo 155 2.0 TS [1992-1997] Używane Volvo S80 I [1998-2005] - poradnik kupującego BMW Serii 7 E38 [1994-2001] – poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe? DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km