Audi A5/S5 Sportback oraz wersja g-tron (2017) - premiera

Audi zaprezentowało trzy nowe modele, oczywiście bazujące na znanym już A4 i A5 Coupé. Tym razem gamę odświeża pięciodrzwiowa odmiana Sportback, również w wersji S5 i g-tron. Opis wszystkich odmian znajdziecie na każdej z trzech stron artykułu.

Ten artykuł ma 3 strony:

Zmiany zarówno techniczne jak i stylistyczne obejmują ten sam obszar co w modelach A4 i A5 Coupé. Wizualnie model A5 Sportback nie różni się od nich.

Zmiany zarówno techniczne jak i stylistyczne obejmują ten sam obszar co w modelach A4 i A5 Coupé. Wizualnie model A5 Sportback nie różni się od nich.

Karoseria jest lżejsza od poprzednika o 15 kg, a cały samochód odchudzono maksymalnie o 85 kg. Rozstaw osi to 2824 mm przy długości całkowitej nadwozia 4733 mm. Koła z przodu rozstawiono na 1587 mm, a z tyłu na 1568 mm. Zawieszenie to układ wielowahaczowy, gdzie w tylnej osi cztery wahacze na koło uzupełniono o jeden dodatkowy.

Karoseria jest lżejsza od poprzednika o 15 kg, a cały samochód odchudzono maksymalnie o 85 kg. Rozstaw osi to 2824 mm przy długości całkowitej nadwozia 4733 mm. Koła z przodu rozstawiono na 1587 mm, a z tyłu na 1568 mm. Zawieszenie to układ wielowahaczowy, gdzie w tylnej osi cztery wahacze na koło uzupełniono o jeden dodatkowy.

W opcji znajdziemy m. in. adaptacyjne amortyzatory i układ kierowniczy, które dostosowują się do stylu jazdy kierowcy. Można je też samemu konfigurować.

W opcji znajdziemy m. in. adaptacyjne amortyzatory i układ kierowniczy, które dostosowują się do stylu jazdy kierowcy. Można je też samemu konfigurować.

Klienci będą wybierać pomiędzy trzema silnikami benzynowymi TFSI i trzema dieslami TDI. Generują one moc od 150 KM do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 proc., natomiast moc wzrosła średnio o 17 proc.

Klienci będą wybierać pomiędzy trzema silnikami benzynowymi TFSI i trzema dieslami TDI. Generują one moc od 150 KM do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 proc., natomiast moc wzrosła średnio o 17 proc.

Dostępne będą trzy rodzaje przekładni: manualna z sześcioma przełożeniami, automatyczna S tronic z siedmioma i ośmiostopniowy automat z konwerterem Tiptronic. Napęd na cztery koła quattro jest generalnie opcją, a seryjnie montowany tylko w wersji 3.0 TDI o mocy 286 KM.

Dostępne będą trzy rodzaje przekładni: manualna z sześcioma przełożeniami, automatyczna S tronic z siedmioma i ośmiostopniowy automat z konwerterem Tiptronic. Napęd na cztery koła quattro jest generalnie opcją, a seryjnie montowany tylko w wersji 3.0 TDI o mocy 286 KM.

Podobnie jak w A4 i A5 Coupé, również w Sportbacku zmieniono nieco koncepcję obsługi wnętrza. Alternatywą dla tradycyjnych wskaźników jest Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up pokazuje informacje w taki sposób, jakby były one umieszczone w odległości 2 metrów od przedniej szyby, co ma pozwolić na łatwiejsze skupienie się na prowadzeniu.

Podobnie jak w A4 i A5 Coupé, również w Sportbacku zmieniono nieco koncepcję obsługi wnętrza. Alternatywą dla tradycyjnych wskaźników jest Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up pokazuje informacje w taki sposób, jakby były one umieszczone w odległości 2 metrów od przedniej szyby, co ma pozwolić na łatwiejsze skupienie się na prowadzeniu.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Długość wnętrza wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o 11 mm, a długość przestrzeni na kolana siedzących z tyłu o 24 mm.

Długość wnętrza wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o 11 mm, a długość przestrzeni na kolana siedzących z tyłu o 24 mm.

Kolorystyka oświetlenia ambiente zawiera paletę 30 barw. Natomiast z praktycznych rozwiązań, mamy 480-litrowy bagażnik.

Kolorystyka oświetlenia ambiente zawiera paletę 30 barw. Natomiast z praktycznych rozwiązań, mamy 480-litrowy bagażnik.

Poza znanymi z innych modeli systemami aktywnego bezpieczeństwa, Audi wyposaża A5 Sportback w adaptacyjny tempomat  z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w ruchu drogowym do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza oraz na dobrze oznaczonych drogach, przejmuje czasowo kierowanie pojazdem. Sam tempomat wspomaga się danymi z systemu GPS na temat ukształtowania drogi i pozwala lepiej gospodarować paliwem niż standardowe urządzenie tego typu.

Poza znanymi z innych modeli systemami aktywnego bezpieczeństwa, Audi wyposaża A5 Sportback w adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w ruchu drogowym do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza oraz na dobrze oznaczonych drogach, przejmuje czasowo kierowanie pojazdem. Sam tempomat wspomaga się danymi z systemu GPS na temat ukształtowania drogi i pozwala lepiej gospodarować paliwem niż standardowe urządzenie tego typu.

Z innych, ciekawych systemów bezpieczeństwa mamy także asystenta unikania kolizji, który pomaga nawet ominąć przeszkodę jeżeli pozwala na to otoczenie. Jest także asystent skrętu, a także system ostrzegający przed poruszającymi się pojazdami w momencie gdy kierowca lub pasażerowie wysiadają z Audi A5 Sportback.

Z innych, ciekawych systemów bezpieczeństwa mamy także asystenta unikania kolizji, który pomaga nawet ominąć przeszkodę jeżeli pozwala na to otoczenie. Jest także asystent skrętu, a także system ostrzegający przed poruszającymi się pojazdami w momencie gdy kierowca lub pasażerowie wysiadają z Audi A5 Sportback.

Nowe Audi A5 i S5 kontra stare — jak się zmieniło niemieckie coupé?

Audi A5 i S5 Coupé to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier ostatnich tygodni. Wielu komentujących jest rozczarowanych niewielkimi zmianami, jakie…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Siedem Singerów spotkało się w jednym miejscu Piecha AMG GT-RSR - pierwszy pomysł na niemieckiego hardkorowca Renault Grand Scénic na nowych zdjęciach Moc 740 KM w BMW M6 bez modyfikacji silnika Ford Mustang Fastback 1967 od Carlex Design Wyjątkowy McLaren 675LT Spider ubrany w lakier Fistral Blue Porsche marzeń – 959 Canepa Motorsport Dodge Challenger T/A & Charger Daytona - ku chwale wyścigowych modeli V8 Bugatti Chiron sprzedaje się lepiej niż Veyron? To Ferrari 599 SA Aperta jest warte 1,7 miliona dolarów! Harley-Davidson Super Hero Customs - hołd dla postaci Marvel Nowe BMW 2002 Hommage - hołd dla techniki turbo w motorsporcie Klasyczne samochody z frontami z ich nowoczesnych generacji Singer Luxemburg Targa i Minnesota Coupé dla jednego klienta Dodge Challenger Hellcat w stylu "Obcego" od Carlex Design Japońskie samochody sportowe złotych lat 90. Holenderska interpretacja Audi S Q7 Jeden ze 100 Lotusów C-01 wystawiony na sprzedaż Citroën XM V6 Exclusive - spotkanie nie z tej ziemi Pickup Tesli jako Allterrain Concept Jasona McGinnity'ego Maybach Exelero - poprzednik nowego coupé? Caterham Seven 310 - najlepszy model w historii firmy? BMW odrestaurowało model 507 należący do Elvisa Presleya Niemiecki pomysł na superkabriolet: Porsche 911 Turbo i Turbo S Cabriolet

Popularne w tym tygodniu:

Ferrari 812 Superfast (2017) - poznaliśmy następcę F12berlinetty Prototypy Alpine na ulicach Paryża Nowy Hyundai i30 Wagon (2017) - premiera Porsche 356A: zdjęcia z testu klasyka odrestaurowanego w Polsce