Znamy polskie ceny Alfy Romeo Giulii

Niedługo po tym, jak poznaliśmy zagraniczne stawki za Giulię, Alfa Romeo przedstawiła polskie ceny swojego nowego sedana.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Polski cennik Alfy Romeo Giulii

Ile wynosi magiczna bazowa kwota, którą trzeba zostawić w salonie włoskiej marki, by wyjechać zeń gorącą nowością? Ceny Alfy Romeo Giulii w Polsce zaczynają się od 139 000 zł. W tej kwocie dostaniemy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej równej 2,2 l i mocy 150 KM, sprzęgnięty z ręczną przekładnią, z której moment obrotowy ma trafiać na tylną oś. Bazowe wyposażenie będzie nazywać się po prostu Giulia. Jego pełną zawartość na naszym rynku poznamy już wkrótce.

Ile zapłacimy, jeśli chcemy dostać coś ekstra? Automatyczna skrzynia biegów wymaga dopłaty okrągłych 10 000 zł. W tej kwocie dostaniemy dobrze znaną, 8-biegową konstrukcję ZF. Więcej mocy? Nie ma problemu: Alfa Romeo na start będzie w Polsce oferować także 180-konny wariant swojego 2,2-litrowego diesla. Jego ceny mają startować od pułapu 153 300 zł. W tym przypadku automat również kosztuje dodatkowe 10 000 zł.

Na koniec to, na co czekaliśmy — Giulia Quadrifoglio. Na jaką kwotę Alfa Romeo wyceniła w Polsce swojego supersedana? Ceny Giulii Quadrifoglio zaczynają się od 359 000 zł. W tej kwocie dostaniemy 2,9-litrowe V6 biturbo, które według pierwszych recenzji jest godnym konkurentem mocarnych bestii z Niemiec.

Alfa Romeo Giulia

Pozostałe wersje silnikowe, w tym bardziej cywilizowane jednostki benzynowe oraz napędy na cztery koła dołączą do cennika później.

Alfa Romeo Giulia vs BMW Serii 3, Audi A4 i Mercedes Klasy C

Wreszcie możemy odpowiedzieć sobie na pytanie: jak Giulia wypada cennikowo w porównaniu z niemieckimi konkurentami? Nie jest tajemnicą, że to właśnie w trójkę od BMW, Audi i Mercedesa celowali Włosi tworząc następcę pięknej 159. Ze względu na charakter samochodów i marki najważniejszym oponentem jest Seria 3.

Przypomnijmy, cena bazowa za Giulię ze 150-konnym dieslem wynosi w Polsce 139 000 zł. W naszym kraju BMW Serii 3, które podobnie jak Alfa Romeo ma napęd RWD, startuje ze 150-konnym motorem wysokoprężnym od pułapu 144 000 zł. To równe 5000 zł różnicy.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Alfa Romeo Giulia - wnętrze

Audi również ma w ofercie podobny wóz. Jest to A4 z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM. Auta różnią się jedynie przeniesieniem napędu, który w niemieckim wozie jest w układzie FWD. Ceny A4 ze 150-konnym dieslem startują od 150 000 zł. To różnica jeszcze większa, niż w przypadku BMW. Wynosi 11 000 zł.

W cenniku Mercedesa Klasy C nie znajdziemy niestety bezpośredniego konkurenta 150-konnej Giulii. Mamy tu do wyboru 136-konny motor wysokoprężny za 144 900 zł i wariant 170-konny za 169 100 zł. Tak czy inaczej — Giulia znów jest tańsza.

Problemem Alfy Romeo może być jedynie brak słabszych i przede wszystkim tańszych wersji bazowych. Owszem, oferowana obecnie podstawowa odmiana z 2,2-litrowym dieslem jest tańsza niż podobne warianty u konkurencji Jednak BMW, Audi i Mercedes mają do zaproponowania również odmiany silnikowe słabsze, otwierające cennik na niższym pułapie.

Cennik BMW Serii 3 zaczyna się od kwoty 126 200 zł za 136-konny motor benzynowy w wersji 318i. Z kolei Audi A4 możemy mieć już za 131 500 zł, jeśli zadowoli nas 150-konny motor TFSI. Najlepiej pod względem cen podstawowych wypada Klasa C, która startuje od 119 900 zł za 129-konny silnik ZI.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs BMW M3, Mercedes-AMG C 63

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Hardkorowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio startuje w Polsce od wspomnianych już 359 000 zł, za które dostajemy 510 KM. Na wstępie możemy odrzucić z konkurencji Audi, bo S4 jeszcze nie ma w polskim cenniku. Przejdźmy więc do BMW. Bawarska marka proponuje w Polsce 431-konne M3 w cenie od 370 700 zł. Mając na uwadze wyraźnie większą moc Alfy Romeo, to różnica w wysokości 11 700 zł robi się kwotą, która może przekonać do Quadrifoglio nawet zatwardziałych fanów niemieckich samochodów.

Pozostaje jeszcze Mercedes. AMG C 63 o mocy 476 KM startuje w Polsce od 370 000 zł, czyli jedynie 700 zł mniej niż M3. Warto dodać, że pod znakiem gwiazdy występuje konkurent o mocy identycznej co Giulia Quadrifoglio. Jest to wersja AMG C 63 S, która oferuje dokładnie 510 KM. Ceny sportowej gwiazdy w tej odmianie zaczynają się od 410 000 zł. To aż 51 000 zł więcej niż w przypadku Alfy Romeo.

Wygląda na to, że w Polsce Giulia spróbuje powalczyć o klientów z Niemcami z pomocą dobrych cen. Czy to wystarczy by przekonać dotychczasowych odbiorców BMW, Audi i Mercedesów, by zrezygnowali z dobrze sobie znanych marek na rzecz lepiej wycenionej i dobrze wyglądającej Giulii?

[aktualizacja 23 czerwca]

Polski oddział Alfy Romeo pokazał pełny, oficjalny cennik Giulii. Pełne wyposażenie oraz szczegółowe ceny opcji poznacie w nowym artykule:

Alfa Romeo Giulia — wyposażenie podstawowe w Polsce

Po tym, jak opublikowany został ogólny cennik Alfy Romeo Giulii, polski oddział włoskiego producenta przedstawił szczegółowy katalog z kwotami.

Źródło: Auto Motor i Sport

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen Passat GTE (2017) – polskie ceny Google opatentowało klejącą maskę do łapania pieszych Volvo 40.1 i 40.2 (2016) - koncepcyjna zapowiedź nowego S40 i XC40 Policjanci przygotowali nowy taryfikator mandatów? Zero gwiazdek w teście Global NCAP dla samochodów na rynek indyjski Koncern Fuji Heavy Industries zmieni nazwę na Subaru Corporation Najmocniejszy diesel w historii BMW w Serii 7 i koniec M135i / M235i Seat Ateca (2016) – znamy polskie ceny Alfa Romeo Giulia z zestawem dodatków Mopara Import samochodów używanych rośnie, podobnie jak ich wiek Za 77 zł/h Google zatrudni kierowców samochodów autonomicznych Audi A7 piloted driving concept przejawia oznaki kultury na drodze Koniec systemu Airscarf w kabrioletach Mercedesa - Daimler przegrał w sądzie Škoda Octavia z nowym silnikiem 1.0 TSI Grand Prix Hiszpanii 2016 – zasłużony awans Maxa Verstappena Polski rynek samochodów osobowych – kwiecień 2016 Nissan kupuje Mitsubishi Znamy nową nazwę programu Clarksona, Maya i Hammonda: The Grand Tour Abarth 595 (2016) - lifting i jeszcze mocniejsza petarda pod maską Alfa Romeo Giulia - silniki oficjalnie przedstawione, dilerzy czekają na zamówienia BMW M4 Competition Sport (2016) - jeszcze rzadsze niż GTS Citroën C4 Picasso i Grand Picasso (2016) - subtelny lifting dla rodziny Odświeżone Subaru Legacy Sport i Outback Touring (2016) Toyota 86 Shooting Brake (2016) - oficjalnie, ale tylko koncepcyjnie

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana