Najlepsze silniki benzynowe w swoich klasach – które polecamy w samochodach używanych?

Coroczne plebiscyty na silnik roku takie jak International Engine of the Year czy Ward’s 10 Best Engine wyłaniają najlepsze jednostki napędowe w poszczególnych kategoriach. Niestety, nie każdy silnik po latach okazuje się wciąż najlepszy lub w ogóle dobry. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się jednostkom napędowym, które mają za sobą już duże przebiegi i wyłoniliśmy najlepsze w sześciu kategoriach.

Ten artykuł ma 4 strony:

Najlepsze silniki benzynowe w swoich klasach

W motoryzacyjnych mediach wielokrotnie czytaliście o polecanych i niepolecanych silnikach w samochodach używanych, gdzie przedstawiano wam kilkadziesiąt propozycji. My zrobiliśmy kompaktowe zestawienie i wybraliśmy naszym zdaniem najlepsze silniki w trzech kategoriach, dzieląc je na benzynowe i diesle, a zatem łącznie mamy sześć kategorii. W pierwszej części artykułu zajmiemy się benzyniakami. Co braliśmy pod uwagę?

Przede wszystkim to, czy konstrukcja po latach eksploatacji okazała się udana, czy nie rujnuje budżetu właścicieli samochodów i czy są one odpowiednio tanie w eksploatacji. Pod uwagę braliśmy również dostępność silnika w różnych samochodach, ponieważ w dzisiejszych czasach współpracy między producentami, jeden typ silnika może napędzać samochody wielu marek.

Silniki, które braliśmy pod uwagę nie mogły być najnowszymi konstrukcjami, o których wiemy jeszcze niewiele, ale też nie są zbyt stare. Naszym zdaniem odpowiednie do oceny były te, które mają za sobą minimum 6–7 lat obecności na rynku, ale z drugiej strony również takie, których przestano używać nie wcześniej niż w roku 2010.

Podzieliliśmy silniki nie tylko ze względu na rodzaj paliwa, ale przede wszystkim na kategorie pojemności. Wybraliśmy trzy przedziały. Pierwszy to silniki do pojemności 1600 cm³, czyli takie, jakie napędzają auta najmniejsze, segmentu B i kompaktowe. Drugi przedział to jednostki o pojemności powyżej 1600 cm³ i do 2000 cm³. Tego typu silniki zwykle napędzają kompakty, ale także auta klasy średniej. Ostatnia kategoria obejmuje wszystkie motory powyżej 2 litrów pojemności, ale skupialiśmy się tylko na tych, które były oferowane w kilku różnych samochodach lub w autach w miarę popularnych, dlatego nie braliśmy pod uwagę rzadko spotykanych, amerykańskich V8 czy japońskich V6. Zaczynamy.

Zobacz również: Jak prawidłowo przewozić dzieci w samochodzie?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Jaka technika jazdy na autostradzie jest najlepsza? Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować? Mam silnik 1.2 TDI, 1.6 TDI lub 2.0 TDI EA 189 Volkswagena - co powinienem robić? [aktualizacja] Co to jest przyczynienie się do wypadku drogowego? Wycieki płynów w samochodzie – objawy, przyczyny i zagrożenia Obsługa i ładowanie akumulatora – to możesz zrobić samodzielnie Na jakich zasadach przedłuża się polisę OC i jakie są kary za jej brak? Jak sprawdzić liczbę punktów karnych? Trzecia tablica rejestracyjna – do czego służy i jak ją zdobyć? Najczęstsze awarie samochodu będące skutkiem błędów kierowców Jak poprawnie i bezpiecznie uruchomić auto z kabli Jak sprawdzić płyn hamulcowy oraz dlaczego i kiedy go wymienić? Kolizja, wypadek, katastrofa drogowa – czym się różnią te zdarzenia i jakie są ich skutki? Ograniczenia prędkości na polskich drogach - czy na pewno je znasz? Jak właściwie przechowywać opony i koła? Odcinkowy pomiar prędkości rusza w grudniu - jak działa i na co uważać? Uwaga na silnik 2.5 TDI – co się psuje w najgorszej jednostce napędowej koncernu Volkswagena? [część 2] Uwaga na silnik 2.5 TDI – to najgorsza jednostka napędowa w historii koncernu Volkswagena! [część 1] Wpływ obciążenia samochodu na zużycie paliwa - test specjalny [część 2] Płyny do układów wydechowych - czym się różni AdBlue od Eolys? Umowa sprzedaży samochodu – diabeł tkwi w szczegółach

Popularne w tym tygodniu:

Czym grozi utrata samochodu z dokumentami? Problem dotyczy jednej czwartej kierowców Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Zabezpieczenia fabryczne nie wystarczą. Pokazujemy sposób, jak ochronić auto przed korozją Pękanie sprężyn zawieszenia to plaga w starszych autach. Kierowcy nawet nie wiedzą o usterce Części samochodowe, za które nie warto przepłacać. Oszczędności będą natychmiastowe