Mercedes-Benz Klasy C Coupé (2015) - mały sportowiec przedstawiony na oficjalnych zdjęciach [aktualizacja]

Mercedes po krótkim podgrzaniu atmosfery, oficjalnie zaprezentował Klasę C Coupé.

W kwestii wyglądu nie ma dużego zaskoczenia. Ponieważ Klasa C jest, słusznie z resztą, często określana mianem skurczonej Klasy S, również wersja ze sportowym nadwoziem jest bardzo podobna do dużego S Coupé. Trudno uznać to za wadę, bo Klasa S jest bardzo udana stylistycznie. Jednocześnie mniejsza C tylko z pozoru jest trudna do odróżnienia od flagowej limuzyny. Nie zapominajmy, że te auta nie należą do sąsiednich segmentów, więc różnice w rozmiarach są znaczące.

Zostawmy Klasę S w spokoju i skupmy się na głównym bohaterze dzisiejszego dnia w motoryzacji. Klasa C Coupé urosła w stosunku do poprzednika. Rozstaw osi jest większy o około 8 cm. Do tego sportowe nadwozie uległo też minimalnemu poszerzeniu. Nie zmienia to faktu, że w środku może wcale nie być więcej miejsca. Mercedes już wcześniej poinformował, że poświęci przestrzeń wewnątrz Klasy C Coupé na rzecz bardziej sportowego wyglądu.

W standardzie nowe auto Mercedesa będzie wyposażone między innymi w sportowe zawieszenie, które będzie o 1,5 cm niższe niż w sedanie. Opcjonalnie będzie możliwość zamówienia wersji z Airmatic.

Standardowym wyposażeniem Klasy C Coupé będzie także między innymi dachowe okno panoramiczne, dostęp bezkluczykowy i reflektory LED. Zanim zobaczymy mocarną wersję od AMG, będzie można dokupić pakiet stylistyczny nadwornej firmy tuningowej Mercedesa.

Na razie nie wiadomo jakie wersje silnikowe będą dostępne na poszczególnych rynkach. Więcej szczegółów odnośnie auta poznamy prawdopodobnie z chwilą oficjalnej premiery, która będzie miała miejsce na zbliżających się wielkimi krokami targach samochodowych we Frankfurcie.

[aktualizacja 16 września]

Na targach samochodowych we Frankfurcie Mercedes przedstawił listę silników, które trafią do Klasy C Coupé. Jednostki benzynowe to doładowane silniki 1.6 i 2.0, na których bazują wersje: C 180 (156 KM), C 200 (184 KM), C 250 (211 KM) i C 300 (245 KM). Diesel będzie oferowany wyłącznie w wersji 2-litrowej, ale w dwóch wariantach mocy: 170 i 204 KM.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Zbliża się premiera gry WRC 5 [aktualizacja] Kia Optima GT dla Europy wyciekła do Internetu [aktualizacja] BMW szykuje kolejną ewolucję swojego najmocniejszego diesla Wnętrze nowego Infiniti Q30! [aktualizacja] Hyundai Vision G Concept Coupé - koreańska wizja luksusu [aktualizacja] Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny sprawdzi czy masz OC bez Twojej wiedzy Nowy Volkswagen Touran (2015) – polski cennik Audi S8 plus (2015) - jeszcze więcej mocy w limuzynie z Ingolstadt [aktualizacja] Fiat rozważa model Abarth 500X? Angliki będą legalne od 17 sierpnia - wyjadą na ulice w poniedziałek Brytyjskie SUV-y w terenie – Bentley Bentayga i Jaguar F-PACE testowane na bezdrożach [aktualizacja] Toyota zamierza sprzedawać model Mirai w Europie McLaren Special Operations pokazuje swoje możliwości Rynek hybryd w Polsce coraz lepszy Fabryka Jaguara i Land Rovera nie powstanie w Polsce, ale na Słowacji Od 1 stycznia 2016 straże miejskie bez fotoradarów Škoda Yeti jako Sleeper o mocy 510 KM! Chiptuning za pomocą smartfona? RaceChip wprowadza taką możliwość! Ford Fiesta Proto lepszy w RSMP od samochodów R5! Wirtualny poradnik dla zmotoryzowanych już działa - co sprawdzisz i załatwisz online? Nowy rekord Hyundaia ix35 Fuel Cell Stanowisko przeciwko przepisom dającym pierwszeństwo pieszym

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło?