Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe

Mrozy trwają w najlepsze i niektórzy nie wyobrażają sobie jeżdżenia samochodem bez klimatyzacji. Niestety nie każdy pamięta o jej regularnym serwisowaniu, a zwłaszcza o przeglądzie przed letnim sezonem. Gdy zaczynamy jej używać non stop, mogą wyjść na jaw pewne niesprawności. Niekiedy działa, ale zbyt słabo, niekiedy wcale. A bywa i tak, że z klimatyzacji brzydko pachnie, a my bez przerwy kichamy. Co się dzieje?

fot. Marcin Łobodziński

Ten artykuł ma 4 strony:

Problem braku czynnika chłodzącego

Są osoby, które klimatyzacji używają przez cały rok i takim kierowcom jest najłatwiej wychwycić wszelkie niesprawności. Jakkolwiek używanie jej latem jest dla większości osób oczywiste, to już zimą część kierowców przestaje ją uruchamiać. To błąd. Chłodzenie zimą przydaje się, gdy auto się już nagrzeje, a my na sobie mamy trochę za dużo garderoby. Bardziej istotna jest jednak duża skuteczność klimatyzacji w radzeniu sobie z zaparowanymi szybami. Osuszone powietrze wspomaga odchodzenie pary z okien.

Nowy czynnik do klimatyzacji — cichy zabójca?

Producenci samochodów i dostawcy części kombinują, jak tylko mogą, aby wyciągnąć pieniądze od klientów. Wszystko pod hasłem „ekologia”, tak…

Jak rozpoznać, że z systemem dzieje się się coś złego? Gdy nie chłodzi wcale, oczywiste jest, że doszło do awarii któregoś z podzespołów lub z jakichś powodów klimatyzacja nie działa. A co się dzieje, gdy klimatyzacja chłodzi, ale bardzo słabo?

Jak działa klimatyzacja — poradnik

Zmieniające się warunki pogodowe sprawiają, że posiadanie i używanie klimatyzacji w samochodzie jest na porządku dziennym. Większość z nas nie…

Jakie są zatem przyczyny niskiej skuteczności klimatyzacji?

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Jaka technika jazdy na autostradzie jest najlepsza? Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować? Napędy i zawieszenia crossoverów i SUV-ów – dlaczego nie nadają się do jazdy w terenie? Samochody z silnikami do jazdy na krótkich dystansach i możliwością montażu taniej instalacji LPG Systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy – kiedy i jak działają oraz czy warto im zaufać? Negatywne skutki eksploatacji samochodu na krótkich dystansach Krzyżaki wału napędowego – budowa i eksploatacja Zalety i wady klimatyzacji samochodowej Punkty karne za wykroczenia drogowe 2015 / 2016 Wpływ sposobu eksploatacji samochodu na zużycie paliwa – test specjalny [część 1] Nowy taryfikator mandatów na rok 2015 / 2016 Jak serwisować hamulce bębnowe? Hamulce bębnowe – konstrukcje, zalety i wady oraz dlaczego wciąż się je stosuje? Do czego służą przeguby półosi i jakie są objawy ich zużycia? Okazjonalne i odpłatne przewożenie osób – co powinieneś wiedzieć o carpoolingu? Czujnik spalania detonacyjnego/stukowego i jego rola w pojeździe Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Zawieszenia wielowahaczowe – nie zawsze drogie w eksploatacji, nie zawsze lepsze od prostych rozwiązań Co to jest kolumna MacPhersona? Wideorejestratory do obrony własnej, ale mogą być mieczem obosiecznym Instalacje gazowe do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny – dwa sposoby na obniżenie kosztów eksploatacji Audi e-fuels – syntetyczne paliwa przyszłości według Audi

Popularne w tym tygodniu:

Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Koncerny samochodowe - kto do kogo należy, a kto jest niezależny? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens?