Dacia z pazurem - ekstremalny Logan o mocy 400 KM
Dacia pod skrzydłami koncernu Renault-Nissan rozwija się bardzo dobrze. Nowe modele tego producenta są bardzo ciekawą propozycją za rozsądną cenę. Jednak Dacia ostatnio mocno promuje swoje modele także na różnych arenach wyścigowych. Najświeższym tego przykładem jest nowy Logan przygotowany do serii wyścigów samochodów turystycznych STCC.
Dacia pod skrzydłami koncernu Renault-Nissan rozwija się bardzo dobrze. Nowe modele tego producenta są bardzo ciekawą propozycją za rozsądną cenę. Jednak Dacia ostatnio mocno promuje swoje modele także na różnych arenach wyścigowych. Najświeższym tego przykładem jest nowy Logan przygotowany do serii wyścigów samochodów turystycznych STCC.
Przypomnijmy, że Dacia od paru lat czynnie bierz udział w wyścigach na lodzie Andros Trophy, a w 2011 850-konna Dacia Duster zajęła trzecie miejsce w słynnym podjeździe na szczyt Pikes Peak. Ostatnio informowaliśmy też, że specjalnie przygotowane Dustery wzięły udział w Rajdzie Dakar 2013.
Do grona wyczynowych pojazdów marki Dacia dołącza nowy Logan, który będzie brał udział w wyścigach samochodów turystycznych STCC. Samochód został stworzony na potrzeby zespołu Dacia Dealer Team, a za jego kierownicą zasiądzie Mattias Andersson.
Pojazd poza podobnym nadwoziem ma niewiele wspólnego z seryjną wersją nowego Logana. Wyczynowa Dacia została wyposażona w agresywny body kit oraz sporych rozmiarów spoiler tylny - wszystkie te elementy mają poprawić właściwości aerodynamiczne samochodu.
Źródłem napędu jest 3,5-litrowy, benzynowy, centralnie umiejscowiony silnik w układzie V6, który w Loganie STCC generuje około 400 KM. Taka moc w lekkim pojeździe (około 1000 kg) pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w 3 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 270 km/h.
Samochód zadebiutuje już niebawem podczas oficjalnych testów STCC, które zaplanowano na 16-18 kwietnia 2013.
[aktualizacja 13 kwietnia]
W Internecie pojawił się krótki materiał wideo z Dacią Logan STCC w roli głównej, na którym możemy usłyszeć jak brzmi ten 400-konny potwór.
Dacia STCC
Źródło: Autoevolution • Touring Car Times