Co produkowały koncerny samochodowe w czasie II wojny światowej? [cz.1]

Niemiecka firma MAN ma najdłuższą historię spośród koncernów wymienionych w naszym zestawieniu. Jest też spółką najdłużej notowaną na niemieckiej giełdzie. Została założona w 1758 roku i na początku zajmowała się produkcją różnego rodzaju maszyn. To właśnie z MAN-em Rudolf Diesel podpisał umowę na produkcję wynalezionego przez siebie silnika wysokoprężnego. W czasach II wojny światowej Niemcy wytwarzali jednostki napędowe do słynnych okrętów podwodnych, zwanych potocznie U-Bootami.

Niemiecki U-Boot (Unterseeboot)

Regulamin komentowania

  • Ziomek

    Niechlubną przyszłość? Nie ma w tym nic dziwnego, że koncerny wspierały wojska własnego kraju… Tylko Francja, jak zwykle, dawała się ruchać – i to oni się mogą wstydzić :D

    • Ziomek

      przeszłość* oczywiście :)

  • Paweł

    Dresy powinny swastyki na swoich beemkach wymalować

    • http://profile.yahoo.com/IXEBYGMDVAKK7EH55XK7S2CZ2Q Damian

       Netykieta gryzie? Z twojego postu jasno można przeczytać iż wszyscy fani/właściciele samochodów z biało-niebieskim logotypem są nazistami :/

      • Amigo

         raczej sa volksdeutsch`ami

        • Oscar

           Wlasciciele japonskich  i  wloskich  tez powinni cos naklejać
          Franzuci  wytłukli pol  Afryki , Anglicy  pol  ameryki,   Szwedzi tez  maja za uszami.
          To  od kogo  te samochody  kupować zeby  kierujac  sie historia miec moralny  kregoslup?

        • Mariusz

          z Polski ;D

    • Tycjan

      A co mają zrobić właściciele fordów ?

      Henry Ford – tak, ten właściwy Henry Ford, był pierwszym zagranicznym sponsorem III rzeszy. Był wielbiciele polityki Adolfa Hitlera tak samo jak kolejni sponsorzy m.in J.D. Rockefeler.
      A co mają zrobić miłośnicy Hugo Boss`a ?
      Hugo Boss – tak, ten którego perfum i odzieży używa wiele ludzi. Hugo Boss zaprojektował mundury m.in. dla: SA – to on wymyślił brunatne koszule, mundury dla SS – tak, te czarne charakterystyczne mundury.A co mają powiedzieć panie używające kosmetyków Max Factor ?Max Factor – imię i nazwisko gangstera z początków XX wieku, który wspólnie z przyrodnim bratem – również gangsterem Jake`iem Factorem (prawdziwe nazwisko Iakov Faktorowicz), terrorem, bezwzględnością przejmował wpływy kosmetyczne w Hollywood i Las Vegas.Wiedzieliście o tym ?Życie i historia nie chadza prostą ścieżką, to walka o wpływy.

      • Anonim

        IG Farben po wojnie przeistacza się na Bayer, BASF i Hoest… I kto tak naprawdę interesuje się historią i nie łyka bajek, że niejaki austriacki szaleniec sobie od  tak rozpętał wojnę wie że ta korporacja za tym stała… proces w Norymberdze skazał szefów… na 5 lat (nawet nie odbyli kary) … Międzynarodowe mafie po obu stronach Atlantyku – Standard Oil, Exxon i Esso z jednej, a po drugiej stronie wspomniany BASF, Bayer i Hoest… pieniędzmi i wpływami piszą historię i kierują jaka ma być jej wersja i jak ludzie mają myśleć… Dzisiaj wielu się oburza wobec wiadomości, że są sterowani w identyczny sposób jak kiedyś robiła to III Rzesza ze swoimi obywatelami. Skazywanie winnych było jedną wielką farsą, a podwaliny CIA po wojnie stanowili ludzie SS i SA( szkoda marnować tak wyszkolonego personelu). Polityka na poziomie państwowym czy międzynarodowym jest bezwzględna dlatego nikogo nie powinno dziwić, że ludzie pokroju Bin Ladena czy Husaina współpracowali kiedyś z USA – dopóki się nie sprzeciwili… Po jednej i drugiej stronie są tacy sami terroryści – tylko Ci silniejsi są “wybieleni” jak biały dom… 

  • Aaa

    “O tym, że pierwsze auto dla ludu Volkswagen Typ 1 zwane potocznie w Polsce „Garbusem” zostało stworzone przez Ferdynanda Porsche na zlecenie Adolfa Hitlera wiedzą chyba wszyscy”

    Wszyscy oprócz tych, którzy wiedzą, że projekt Garbusa w dużej mierze został ukradziony Czechom.

    • Pl

      Tatrze czechosłowackiej tez dali rade bo nie mogli przezyc ze Tatra biła nałeb vw i porsche

      • Aaa

        Garbusa właśnie Tatrze zwinęli.

        • Gość

          I dlatego VW musiał zapłacić odszkodowanie za kradzież.

        • Anonim

          śmieszne drobniaki… aneks na Czechy zwrócił cały nakład finansowy IG Farben na narzucenie polityki partii Hitlera i jego dojściu do władzy… dziś im płacą odszkodowanie jednocześnie będąc tak mocnym, że Skoda należy do ich koncernu…

    • Anonim

      “Przejęty” w 1938 w momencie aneksji Czechosłowacji… wówczas wszystko z automatu było Rzeszy… A ludzie mało wiedzą, bo tak jest bezpiecznej… bunt nie sprzyja polityce

  • Nieznająsię

    Mitsubishi samochody produkowała już przed wojną!!! KTO TEN TEKST PISAŁ!!!

    • Grzesie

       Np. Mitsubishi PX33 ….a po wojnie w latach 50′ – 60′ Mitsubishi 360

      • Artur Kuśmierzak

        Mitsubishi produkowało auta przed II wojną światową, ale oddział
        Mitsubishi Motors powstał w latach 70.

  • asd

    Po 1:
    Na zdjęciu nr 3 jest PzKpfw VI Tiger II czyli Königstiger, w porównaniu do pierwszego Tygrysa różnica jest spora.
    Po 2. 
    U-boot to okręt podwodny a nie łódź podwodna
    Po 3
    MAN produkował silniki diesla długo przed II WŚ ale także do tej pory jest potentatem na rynku silników okrętowych. Praktycznie teraz liczy się tylko Wartsila i MAN. 

    • Artur Kuśmierzak

      Gdzie jest napisane, że MAN nie produkował silników diesla przed II wojną światową? Nie widzę też, żeby gdzieś było napisane, że MAN nie jest obecnie potentatem w tej branży.

    • As

       Ogrom statków dziś budowanych ma diesle od daewoo ;)

  • asd

    Błędów jest strasznie dużo jak na 10 slajdów. A najlepsze jest to ze patrząc na tytuł powstanie jeszcze druga część…. Autor powinien się troche douczyć przed puszczeniem tego w sieć

  • SER$

    Hej goście, zróbcie mu osobną zakładkę.
    Niech nie wciska się tam, gdzie tylko może.
    Zabiera miejsce i czas.
    Może jeszcze dodacie newsy o iOgryzku? 

  • Oscar

    Z tych  czolowych  firm brakuje np  Mercedesa.Produkowal  m.in silniki  do  mysliwcow i  to  lepsze  niz BMW. 

    • Adam

      gorsze, m.in. do Mesershmittów 109

  • paua

    Uproszczenie na uproszczeniu i stereotyp na stereotypie. Myśliwiec Zero (A6M), był używany już od 1940. Mitsubishi zbudowało też  J8M, japońską wersję Me-163. Co do Blitzkriegu, to na froncie wschodnim stał na zbieraninie zarekwirowanej w Europie (serwisowanie tej menażerii było koszmarem) i koniach, poczytaj chłopcze choćby dzienniki Franza Haldera. Porsche robiło też projekt wieży Tygrysa.

  • Addam44

    “Opel nalezacy juz wtedy do GM..”czy aby na pewno byl w czasie II wojny w skladzie GM?:)Czyli jako firma USA produkowala na potrzeby armii Wermachtu???:)

    Przeciez na wypadek wojen kazdy zaklad byl nacjonalizowany.I tak bylo i z Oplem.Az do konca wojny GM nie mialo na Opla zadnego wplywu.

  • Addam44

    “Opel nalezacy juz wtedy do GM..”czy aby na pewno byl w czasie II wojny w skladzie GM?:)Czyli jako firma USA produkowala na potrzeby armii Wermachtu???:)

    Przeciez na wypadek wojen kazdy zaklad byl nacjonalizowany.I tak bylo i z Oplem.Az do konca wojny GM nie mialo na Opla zadnego wplywu.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001978676618 Cezary Kopeć

    ciekawe ciekawe 

  • Mario78

    Fiat przed I wojna produkował czołgi…. a wszędzie mówią i piszą że zaczęli je produkować Anglicy w czasie jej trwania. trzeba zmieniać podręczniki… 

  • ja

    R-R Merlin był też montowany w Mustangach P1 dzięki temu silnikowi ten samolot stał się jednym z najlepszych myśliwców II WŚ.