Ponad 600 KM w CL 63 AMG – MEC Design CL 63 AMG (2012)
W salonie firmy Unicate pojawił się ostatnio Mercedes-Benz CL 63 AMG po przeróbkach MEC Design. Samochód ma wzmocniony do ponad 600 KM silnik.
10.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:04
Model CL to najbardziej luksusowe coupé z palety Mercedesa. Obecnie dostępny CL jest na rynku już dobrych kilka lat i bliżej mu niż dalej do zmiany na nowy model. Ale czy CL w ogóle się postarzał? Z pewnością trochę tak, ale producent dba, żeby wóz wyglądał w miarę świeżo. Poza tym trzeba sobie jasno powiedzieć, że samochody za takie pieniądze nie dostają tak szybko zmarszczek jak auta popularne.
W tej chwili CL jest dostępny w czterech wersjach silnikowych (do wyboru są dwie V-ósemki i V-dwunastki). Firmę MEC Design zainteresowała usportowiona odmiana CL 63 AMG. Rzecz jasna „usportowiona” nie znaczy, że auto nadaje się do prób zręcznościowych. To po prostu coupé o bardzo dobrych osiągach, które jednak dadzą się przede wszystkim wykorzystać na autostradzie.
Za te dobre osiągi odpowiada 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,5 l. Jest to jednostka M 157 będąca rozwinięciem turbodoładowanego 4,7-litrowca M 278. Oczywiście silnik przygotowany przez AMG (M 157) także ma doładowanie w postaci dwóch turbosprężarek. Czy ten wielki agregat jest mocno wysilony? Raczej nie, bo przecież niecałe 100 KM z litra dla motoru z doładowaniem to żaden wynik. Ale za to silnik jest bardzo trwały, a poza tym łączna moc 544 KM przy 5250-5750 obr./min robi wystarczające wrażenie. Jeszcze większe oczy można zrobić, gdy się przeczyta, że maksymalny moment obrotowy to aż 800 Nm przy 2000-4500 obr./min.
Eksperci MEC Design dokonali kilku modyfikacji w oprogramowaniu centralnej jednostki sterującej, w związku z czym moc silnika wzrosła o 72 KM. Razem daje to imponujące 616 KM. Moment obrotowy maszyny po poprawkach nie został podany. Zdjęto ogranicznik prędkości, zatem Mercedes bez problemu osiąga więcej niż 300 km/h.
Mechanicy zmienili też nastawy pneumatycznego zawieszenia Airmatic. Zawieszenie to pracuje w kilku trybach: od bardzo komfortowego po sportowy, który i tak jest wystarczająco komfortowy nawet na długie podróże. Modyfikacja ustawień polegała na obniżeniu podwozia, ale tuner nie informuje o ile.
Wnętrze samochodu jest nietknięte, a karoseria od fabrycznej różni się tylko kompozytową listwą na pokrywie bagażnika, która spełnia przede wszystkim funkcje ozdobne, a nie aerodynamiczne. Mercedes jeździ na kołach z 21-calowymi felgami AMG.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, M 157
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 616 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 112,80 KM/l (seryjny – 99,62 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift MCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 21” AMG
- Koła tylne: 21” AMG
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2135 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,47 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
- Długość: 5095 mm
- Szerokość: 1871 mm
- Rozstaw osi: 2955 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
Źródło: blog mercedes-benz-passion