Prawie 100 KM więcej w S4 – TechTec S4 Avant (2012) [wideo]
Firma TechTec już raz gościła na łamach Autokultu przy okazji opisu BMW 1M Coupé. Teraz niemiecki tuner zajął się Audi S4 Avant. Kombi ma 430 KM mocy maksymalnej.
10.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:51
Firma TechTec już raz gościła na łamach Autokultu przy okazji opisu BMW 1M Coupé. Teraz niemiecki tuner zajął się Audi S4 Avant. Kombi ma 430 KM mocy maksymalnej.
TechTec nie jest tak znaną firmą jak Brabus czy Abt, ale jej pracownicy najwyraźniej wiedzą, co robią. Po wzmocnionym o 110 KM BMW przyszła kolej na mocniejsze o niespełna 100 KM Audi S4 Avant. Samochody mają zupełnie inne charaktery, zarówno jeśli chodzi o koncepcję budowy nadwozia, jak i napęd.
Przedstawione tutaj S4 to wersja Avant, czyli kombi, które charakteryzuje się nie tylko bardzo dobrymi osiągami na drodze, ale też niezłymi właściwościami transportowymi. Tego drugiego BMW nie ma, ale też jest to auto nastawione zdecydowanie na frajdę z jazdy, a nie przewożenie bagażu.
Dla przeciętnego posiadacza Audi A4 Avant rozmiar bagażnika ma istotne znaczenie, więc przestrzeń bagażowa musi być jak największa. I jest. Jeśli liczyć ją do linii okien, to wynosi 490 l, a po złożeniu siedzeń przekracza 1400 l. Dla nas, pasjonatów motoryzacji, ważniejsze jest jednak to, co i jak napędza ten samochód – bagażnik to tylko dodatek.
Po uniesieniu maski oglądający trzewia S4 zobaczy 6-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 3,0 l. To dokładnie ta sama jednostka napędowa, która jest montowana jako główne źródło mocy na przykład w Porsche Cayenne S Hybrid. Motor został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie w postaci sprężarki mechanicznej.
Wyjeżdżające z salonu Audi S4 może pochwalić się mocą 333 KM przy 5500-7000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 440 Nm przy 2900-5300 obr./min. Każde S4 jest uzbrojone w napęd na wszystkie koła, a moc na nie dostarcza 6-biegowa manualna skrzynia przekładniowa (w tym wozie) lub 7-biegowe urządzenie o dwóch sprzęgłach.
Specjaliści z Guxhagen wiedzą, jak poprawić osiągi jednostki napędowej – wystarczy zająć się jej elektroniką. Tak właśnie zrobili mechanicy TechTec. Dzięki ich poprawkom z silnika udało się wycisnąć prawie 100 KM więcej – teraz w sumie jest ich 430. Moment obrotowy został wywindowany do 520 Nm.
Przy okazji usunięto ogranicznik prędkości, więc teraz auto może pojechać znacznie szybciej niż 250 km/h. Niestety, przynajmniej na razie nie wiadomo dokładnie, ile kilometrów na godzinę może rozwinąć ta maszyna, ale tuner mówi, że prędkość powinna przekraczać magiczne 300 km/h.
TechTec Audi S4 / S5 3.0 TFSI
Widoczny na zdjęciach samochód jest wyposażony również w układ wydechowy Akrapovič oraz felgi firmy Abt. Modyfikacje proponowane przez TechTec pasują też do Audi S5.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V6, 90supo/sup
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 430 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 143,57 KM/l (seryjny – 111,19 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 520 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1705 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,97 kg/KM (seryjny – 5,12 kg/KM)
- Długość: 4717 mm
- Szerokość: 1826 mm
- Wysokość: 1415 mm
- Rozstaw osi: 2811 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
Źródło: TechTec