Przeszczep się udał – Ruf 911 RGT 8 (2012) [Genewa 2012]
Jeśli chodzi o tuning Porsche, to w tym roku w Genewie nie ma sobie równych firma Ruf, na której stoiskach znajduje się aż sześć nowych lub odświeżonych aut. Wśród nich jest druga generacja modelu RGT 8.
11.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:23
Pierwszy RGT 8 został pokazany w 2010 roku. Głównym założeniem przy tworzeniu tego pojazdu było udowodnienie, że Porsche 911 może być napędzane nie tylko silnikiem przeciwsobnym. Do niewiele różniącego się od seryjnego nadwozia Alois Ruf wcisnął 8-cylindrowy widlasty silnik własnej konstrukcji. To samo urządzenie znajduje się z tyłu nowego RGT 8.
Motor napędzający ten wóz to urządzenie zbudowane przez mechaników Rufa. Za wzór posłużył jeden z silników wyścigowych, a inżynierem kierującym pracami przy projektowaniu jednostki napędowej był Hans Mezger, który lata wcześniej odpowiadał za „uzbrojenie” wyścigowego Porsche 917.
Nietypowy dla przerobionego 911 silnik to maszyna V8 o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Wał korbowy napędzający tłoki to element typu flatplane, czyli taki, w którym kąt pomiędzy czopami korbowymi wynosi 180 stopni. Co prawda producent nadal nie ujawnił pełnej specyfikacji motoru, ale wysokie obroty mocy sugerują, że mamy do czynienia z konstrukcją o dużej średnicy cylindra i małym skoku tłoka.
Objętość skokowa jednostki wynosi 4499 cm[sup]3[/sup]. Za doprowadzanie mieszanki paliwowo-powietrznej i odprowadzanie spalin w każdym cylindrze odpowiadają po cztery zawory. W głowicach zamontowano po dwa wałki rozrządu. Wzorem wyścigowych i innych sportowych aut zastosowano suchą miskę olejową. Kompletny silnik waży niespełna 200 kg.
Spaliny opuszczają agregat przez sportowy układ wydechowy zaopatrzony w trójfunkcyjne konwertery katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu.
Motor legitymuje się mocą maksymalną wynoszącą 550 KM przy 8500 obr./min i momentem obrotowym o wartości 500 Nm przy 4000 obr./min. Moc płynie do 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, a z niej wyłącznie na tylne koła. Nie wiadomo czy przekładnia główna wraz mechanizmem różnicowym pozostały z fabrycznego auta czy to zespoły przygotowane przez ekipę Rufa.
Wielka wolnossąca jednostka napędowa co prawda nie pozostawia wolnego miejsca pod maską, ale też nie wymagała specjalnego przebudowywania nadwozia Porsche. W nowym aucie tuner i producent jednocześnie zrezygnował z klatki bezpieczeństwa (w poprzednim RGT 8 była). Tak jak w poprzedniku, i tu nie ma tylnych siedzeń.
Sama karoseria nowego Rufa nie różni się zbyt mocno od nadwozia Porsche 911 Carrery, a te zmiany, których dokonała firma z Pfaffenhausen łatwo zauważyć. Do nowych części należy agresywnie wyglądający przedni zderzakospojler z ogromnymi wlotami powietrza, tylny zderzak z wylotami powietrza po bokach oraz pokrywa silnika z dwoma spojlerami.
RGT 8 ma koła z 20-calowymi felgami o klasycznym dla tunera wzorze. Obuto je w opony 245/35 z przodu i 325/30 z tyłu. Nie wiem jak przedstawia się kwestia układu hamulcowego. W aucie pierwszej serii Ruf montował ceramiczne 380-milimetrowe z przodu i 350-milimetrowe wentylowane tarcze z tyłu. W tym na jednym ze zdjęć widać, że nie są to 380-milimetrowe tarcze.
Na razie spośród parametrów drogowych została udostępniona tylko informacja o prędkości maksymalnej samochodu, która wynosi 318 km/h.
Cenę wozu być może poznamy niedługo. Auto można podziwiać na stoisku Rufa w trakcie trwania salonu samochodowego w Genewie.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 550 KM przy 8500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 122,22 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 4000 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 245/35 R 20
- Opony tylne: 325/30 R 20
Masy i wymiary:
- Szerokość: 1808 mm
- Rozstaw osi: 2450 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 318 km/hblock position=\inside6205/block
Źródło: autoblog • caranddriver