Samochody używaneOpelUżywany Opel Astra H - typowe awarie i problemy

Używany Opel Astra H - typowe awarie i problemy

Opel Astra H
Opel Astra H
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Artur Kuśmierzak
27.01.2012 22:20, aktualizacja: 30.03.2023 10:01

Opel Astra dawniej kojarzył się z rozsądnym niemieckim kompaktem o przeciętnych właściwościach jezdnych i poprawnym wyglądzie, klientów przyciągał do siebie za to tanimi kosztami eksploatacji. III generacja tego modelu była małą rewolucją, która przyniosła za sobą nie tylko dynamiczny design i mocniejsze silniki, ale też i wyższe koszty utrzymania.

Astra III generacji zadebiutowała w 2003 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, a jej pierwsze egzemplarze do salonów trafiły już rok później . W roku 2004 w ofercie pojawiła się 3-drzwiowa odmiana, którą spece od marketingu postanowili nazwać GTC. W międzyczasie u dealerów zagościło kombi i wersja TwinTop z elektrycznie składanym twardym dachem.

Opel Astra H
Opel Astra H© mat. prasowe / Opel

Październik 2006 roku to okres, w którym zaprezentowano sedana i model przeszedł dyskretny facelifting. W 2009 roku Opel odsłonił już IV generację Astry, jednak Niemcy mimo to dalej kontują produkcję dwójki stale dostępnej w salonach. Fabryki składające ten model znajdują się w Niemczech, Belgi, a także i w polskich Gliwicach. Auto oferowane było między innymi pod takimi markami jak: Vauxhall, Holden, Chevrolet czy już nieistniejący Saturn.

Silnik

  • R4 1,2 (80 KM)
  • R4 1,4 (75 - 90 KM)
  • R4 1,6 CNG (94 KM)
  • R4 1,6 (105 - 115 KM)
  • R4 1,6 Turbo (180 KM)
  • R4 1,8 (125 - 140 KM)
  • R4 2,0 Turbo (170, 200 KM)
  • R4 2,0 Turbo (240 KM) wersja OPC
  • R4 2,2 (150 KM)

Diesle oznaczone jako CDTI:

  • R4 1,3 (90 KM)
  • R4 1,7 (80, 100, 110 - 125 KM)
  • R4 1,9 (100, 120 - 150 KM)

Co można powiedzieć o trwałości jednostek napędowych montowanych w Astrze H? Rozsądnym polecamy silniki benzynowe 1,4 l oraz 1,6 l, które zapewniają poprawną dynamikę przy stosunkowo niewielkim spalaniu.

Amatorzy mocnych wrażeń z pewnością polubią najmocniejsze jednostki 2,0  i 1,6 l wspomagane turbosprężarką, w tym przypadku trzeba się jednak liczyć z ewentualnością jej wymiany z powodu zaniedbań poprzednich użytkowników i sporym spalaniem - w wersji OPC przekraczającym nawet 15 l / 100 km. Ale czego się nie robi dla radości z jazdy, a tej bez wątpienia tu nie zabraknie. Uwaga! W niektórych egzemplarzach zdarzają się przypadki podwyższonego zużycia oleju silnikowego przez jednostki benzynowe.

Opel Astra H
Opel Astra H© mat. prasowe / Opel

Zwolennikom diesli polecamy przede wszystkim motor 1,9 CDTI, który jest najtrwalszy i zwłaszcza w topowej wersji bardzo dobrze radzi sobie z rozpędzaniem Astry. Niestety jego mocniejsze odmiany wyposażono w filtr cząstek stałych, który lubi się zatykać zwłaszcza w autach użytkowanych w mieście. Niestety we wszystkich jednostkach wysokoprężnych niezależnie od pojemności w każdej chwili może dojść do zatarcia się turbosprężarki, uszkodzenia zaworu EGR, a w mocniejszych wersjach również do defektu drogiego dwumasowego koła zamachowego.

Awaryjność

Najczęściej spotykanymi problemami są awarie elektroniki silnika, zawodzi między innymi moduł sterujący. W niektórych dieslach zdarzają się usterki wtryskiwaczy i przypadki uszkodzenia gumowych przewodów intercoolera. Użytkownicy Astry H zwracają uwagę na podatną na uszkodzenia chłodnicę klimatyzacji.

Bardzo często dochodzi też do zacierania się kompresora klimatyzacji, dlatego po zakupie Astry H koniecznie musimy nabić układ. W części egzemplarzy pod chromowaną listwą znajdującą się na klapie bagażnika zaczyna pojawiać się rdza, co ciekawe w wielu przypadkach problem występował już zaraz po opuszczeniu salonu.

Naszym zdaniem

Opel Astra H to auto, którego eksploatacja nie będzie wymagała większych nakładów finansowych, ale czy na pewno? Niestety wielu użytkowników tego modelu zwłaszcza z silnikiem diesla boleśnie przekonało się na własnej skórze, że Opel wcale nie musi być tani.

Co prawda przy zakupie części mamy do wyboru szeroką paletę zamienników, ale niektóre elementy potrafią kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Odradzamy wybór auta poflotowego, bo te prawie zawsze wymagają znacznych nakładów finansowych i są bardzo mocno zaniedbane. Ceny Astry H wahają się od około 20 000 zł do 40 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)