Awarie i problemy: Honda Accord VII

Honda Accord

Honda Accord VII to zdaniem wielu ludzi czyste uosobienie niezawodności. Czy tak jest naprawdę? Zweryfikujmy legendy krążące o tym aucie na podstawie opinii jego użytkowników i raportów bezawaryjności.

Szósta generacja Accorda produkowana była w Anglii przez co ściągnęła na siebie falę krytyki. W przypadku  jego następcy producent postanowił powierzyć produkcję rodzimym zakładom. W salonach auto zagościło w 2002 roku. Jedną z najciekawszych cech nowego wówczas modelu był nowoczesny design.

Awarie i problemy: Toyota Avensis II

W czasie premiery Japończycy nie oferowali żadnej jednostki wysokoprężnej co uległo zmianie już rok później, kiedy to po raz pierwszy w historii pod maską Hondy Accord pojawiło się 2,2-litrowe i-CTDi z wtryskiem typu common rail. W 2006 roku koncern Hondy przeprowadził gruntowny facelifting poprawiając przy tym subtelnie walory estetyczne i jakość wykończenia auta. Ostatni Accord VII generacji zjechał z taśm montażowych w 2008 roku. Samochód oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych, sedan oraz kombi. Klienci mieli do wyboru tylko trzy jednostki napędowe:

2.0 VTEC (155 KM)
2.4 VTEC (190 KM)

2.2 i-CTDi (140 KM)

Które z nich warto polecić? Właściwie każdy wybór będzie dobry. Spośród silników benzynowych równie bezawaryjny okazuje się być zarówno 2-litrowy jak i 2,4-litrowy VTEC. Decydując się na wersję sprzed faceliftingu bezpieczniej jest jednak wybrać mocniejszy z nich. Dlaczego? Ponieważ w 2-litrowych jednostkach benzynowych na początku produkcji montowano zawodne pod względem trwałości wałki rozrządu.

Honda Accord Silnik i-CTDi

Diesel też okazuje się bardzo udaną jednostką napędową zarówno pod względem dynamiki jak i bezawaryjności. i-CTDi to bezkompromisowo jedna z najbardziej wytrzymałych konstrukcji. Co ciekawe, typowe usterki nowoczesnych diesli takie jak awarie układu wtryskowego czy rozsypujące się dwumasowe koła zamachowe właściwie tutaj nie występują. Co niestety nie oznacza, że silnik ten jest wolny od wad.

Awarie i problemy: VW Passat B6

Jakie problemy może przysporzyć nam ten motor? Przede wszystkim warto wspomnieć o hałasującym łańcuchu rozrządu, który przy zarejestrowaniu tego objawu należy niezwłocznie wymienić. Koszt samych elementów potrzebnych do wykonania tej operacji to około 1700 zł. W jednostkach wysokoprężnych pojawia się również problem z kolektorem wydechowym, który z powodu zastosowania nieodpowiedniego materiału po prostu samoistnie pęka. W większości aut wymieniano go w ramach gwarancji, jednak nie we wszystkich.

Honda Accord Przekrój silnika i-CTDi

W autach z początku produkcji montowano nietrwałe tuleje gumowe przedniego stabilizatora. Objawem ich zużycia są stuki dochodzące z przodu pojazdu, szczególnie na mniejszych, często występujących nierównościach. Oprócz wymienionych wyżej awarii większość problemów trapiących tą generację Accorda to drobnostki. Parujące reflektory, awarie systemu poziomującego reflektory ksenonowe, a także wadliwy siłownik centralnego zamka to usterki odnotowywane sporadycznie.

Kierowcy do wad tej generacji Accorda zaliczają również słabej jakości plastiki użyte wewnątrz, które z czasem zaczynają skrzypieć. Ponadto zbyt szybko zużywają się klocki hamulcowe. Często już po przejechaniu 20 000 km wymagają wymiany. Karoseria tego Japończyka też nie zasługuje na pochwałę dlatego, że jest niezwykle podatna na zarysowania z powodu za cienkiej warstwy lakieru.

Mazda 6: awarie i problemy

W modelach sprzed modernizacji, w okolicach chromowanych listewek na masce, a także na nadkolach i tylnej klapie może pojawić się rdza. Posiadacze wersji kombi często narzekają na zacinający się mechanizm elektrycznego otwierania klapy bagażnika. Na koniec zobaczmy jak Accord VII wypada w rankingach niezawodności TUV. W kategorii aut 4 i 5-letnich Honda Accord uplasowała się dopiero na 84. miejscu zostając daleko w tyle za Toyotą Avensis (12.), a także Fordem Mondeo (54.).

Honda Accord Wnętrze

Biorąc pod uwagę pojazdy z 6 i 7-letnim stażem warto zauważyć, że Accord wypadł tu znacznie lepiej zajmując 46. miejsce i wyprzedzając przy tym Forda Mondeo (49.) oraz Volkswagena Passata (61.). W tym przypadku najlepszy w swojej klasie okazał się Saab 9-3, który zajął 13. lokatę nieznacznie wyprzedzając Toyotę Avensis (15.). Jeżeli chodzi o auta z początku produkcji czyli 8 i 9-letnie to Honda Accord zajmuje tu drugie miejsce w swoim segmencie zaraz za Audi A4, a w zestawieniu ogólnym dopiero 24. lokatę.

Ford Mondeo Mk3: awarie i problemy

A jak wygląda serwisowanie tego auta? Wymianę oleju silnikowego zarówno w motorach benzynowych jak i w dieslach producent zaleca co 20 000 km. Przy takiej samej częstotliwości należy zmieniać także filtr przeciwpyłkowy. Filtr powietrza podlega wymianie po 40 000 km. Świece zapłonowe należy wymieniać co 40 000 km, a  w przypadku świec irydowych co 120 000 km. Ciekawostką jest również częstotliwość z jaką należy serwisować płyn chłodniczy, pierwsza wymiana powinna nastąpić po przejechaniu 200 000 km lub po upływie 10 lat, każda następna skraca ten okres o połowę. Płyn hamulcowy należy wymieniać co 3 lata, a filtr paliwa co 120 000 km.

Honda Accord

Podsumowując, Honda Accord VII jest idealną propozycją dla osób szukających niezawodnego pojazdu o stosunkowo umiarkowanych osiągach, dobrych własnościach jezdnych i nowoczesnym designie. Accord to auto trwałe, niestety jeśli jednak już zdarzy się mu jakaś usterka to jej naprawa będzie nas słono kosztować. Osoby oczekujące komfortu mogą się nieco rozczarować, z powodu dość twardego zawieszenia próżno go tutaj szukać.

Regulamin komentowania

  • Piotrek

    może i bezawaryjne ale nudne strasznie.

  • skwarek

    nudne to są auta grupy VAG…

  • dzida

    Doładnie skwarek!
    Ta honda jest naprawdę ładna, a nie tak jakiś tam przereklamowany passat

  • http://null gomez

    a teraz czekamy na ripostę właścicieli b4 o sukcesach w odjeżdzaniu spod świateł wszystkim hondom… :D

    • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

      …które będą totalną bzdurą, bo jedyne b4 jakie może odjechać spod świateł Accordowi jest S lub RS

  • piotr

    accord w stosunku do innych aut jest jak prawdziwy znawca rzeczy! wszystkim da to co naprawdę użytkownik potrzebuję. Jest dynamiczny,ospały (do 4 tyś na każdym biegu) ale po przekroczeniu bariery nie ma z nim żartów!!! To prawdziwy wojownik, a jednostka 2,0 vtec to naprawdę udany model.

  • Trat

    Ja mam to euto w wersji Exequtive i jestem b. zadowolony

    • Kzmgteam

      Super samochód idzie jak burza posiadam 2,0 i-vtec z 2005 r. naprawdę super jednostka:)

  • Rafal

    Ja mam od 1,5 roku pierwszy wypust tej budy z 2003r 2.0 Ex i po za wymianą filtrów, płynów i klocków nie robiłem nic. Super autko

  • Yaaro

    bardzo udana i bezawaryjna konstrukcja, o czym świadczą wysokie ceny na rynku wtórnym. Sam szukałem kiedyś modelu 2,4 po faceliftingu i się poddałem, bo albo ich nie było w ogłoszeniach albo kosztowały chore pieniądze, za które można było kupić samochód z wyższego segmentu w tym roczniku (niekoniecznie bardziej udany)

  • As

    To autko praktycznie idealne, jak wsiadziesz do niego czujesz sie jak w domu:)
     Ergonomia fantastyczna, wszystko pod ręką i działa sprawnie. Silnik poezja mam 2.4, ciagnie z dołu i tym się różni od 2.0. Jedyna wada to słabe wyciszenie tyłu auta w wersji kombi. Tutaj mogli poprowić to w Hondzie. Jak trafia się dobry egzemplarz znika w ciągu 2 dni, to mówi samo za siebie. Poliftingowa wersja jest faktycznie dopieszczona i taką polecam.

  • Malyxyx

    Witam
    Accord VII gen który obecnie posiadam to juz 2ga Hania tej generacji i nadal mnie pozytywnie zaskakuje, pod względem zawieszenia mistrzostwo świata (wielowahaczowe zawieszenia), silnik K20A kultowa jednostka, z tym ze mowie tu o JDM czyli 220hp, tak sie sklada ze jestem szczęśliwym posiadaczem Accord Euro R czyli modelu ze zdjecia nr 4, produkowane były tylko na japoński i malezyjski rynek, a do IRE były prywatnie importowane z Japonii. Pozdrawiam serdecznie wszystkich Accordeonistow bo z pewnością jesteście zadowoleni ze swoich Hanek.

  • gość

    ACCORD VII – 2.2 iCTDI – MISTRZOSTWO – 6 bieg 3000 obr. – 160-170km/h!!! elastyczny na każdym biegu, spalanie mój rekord: 3,7 litra!  przy jeździe na 6 biegu autostradą 100km/h – 4.5 litra! Zapala dużo lepiej w zimę niż mój poprzedni silnik VW 2.0 BKD.  Awarii: brak przez 20tyś km. obecnie ma 170tyś.  Dużo więcej miejsca niż np: w Audi A4. Jest i wada, duża akcyza na tą pojemność silnika dlatego jeździ ich tak mało…

  • Mjun3

    polecam Accorda!!!!!!!!!!!

    • Cappy21

       jednym słowem rewelacja, fajnie że takie samochody jeżdzą wśród nudnych i troche przereklamowanych passacików:D

  • Kolo

    Niestety nie potwierdzę niezawodności, mi padł silnik, przebieg 187000 km.

  • Kolo

    Niestety nie potwierdzę niezawodności, mi padł silnik 2.0 I-VTEC 155km, przebieg 187000 km.

  • bolo

    POSIADAM HONDĘ ACCORD Z 1997 r. O POJEMNOSCi 1850 cm. I 116 KM ma ono 16 lat i powiem jedno DBASZ TO MASZ !!!

    • Tomasz

      święte słowa jak się dba tak się ma a tak szczerze wystarczy trochę dbać i samochód jeździ bez problemu.

      • ha

        Witam, zastanawiam się nad zakupem hondy accord VII type s z 2005 roku, przebieg 300 000? Czy ten przebieg jak dla takiej hondy jest ok ? czy odpuscic?

        • ad

          odpusc kup z mniejszym

        • ja

          BZDURA ! Większośc ogłoszeń rzędu 180.000 to kręcone liczniki, czy wy polaczki naprawdę tego nie rozumiecie, że takie auto robi 25-30 tys rocznie i nie ma takich aut z przebiegami mniejszymi niż 200.000 ??
          Silnik wytrzyma spokojnie poł miloona, ja bym bral ze względu na prawdziwy przebieg !
          Sam kupiłem japońskie auto i wybrałem największy przebieg jaki znalazłem w ogłoszeniach – 10 lat i 300.000, klasa premium, skręcony jest o około 50,000 czyli ma 350.000. Chodzi ok.

        • Tomek

          Japończyk mówiący po polsku do polaczków na polskim forum ?

          Szacun ! :D

        • yaaro

          sam przebieg nie jest czymś strasznym o ile kupujesz od kogoś zaufanego lub dbającego o samochód. Przy takim przebiegu bardziej obawiałbym się wytłuczonego zawieszenia, rdzewiejącego wydechu, szumiącej skrzyni, różnych drobnych spraw, które nagromadziły się przez lata, a właścicielowi nie chciało się robić, zużytego wnętrza, czy luzów w układzie przeniesienia napędu (które mnie osobiście irytują w aucie żony). Sam również kupiłem samochód (trochę lepsza Honda :) ) ze sporym jak mi się wydawało przebiegiem i choć nie żałuję, to w polskiej patologicznej rzeczywistości ciężko będzie mi go kiedyś sprzedać jak przebieg zbliży się do 300, a kręcić licznika nie zamierzam. Samochód sprawuje się świetnie, choć już widać po nim drobne ślady zużycia. Zalecam ostrożność. Lepszy spory przebieg w dofinansowanym, serwisowanym samochodzie zwłaszcza z końca lat 90-tych lub z początku tej dekady, niż zdezelowane czteroletnie auto z małym przebiegiem za dwukrotnie większe pieniądze. Taka moja opinia

        • Tez szukam H

          Raczej nie ma z mniejszym przebiegiem. Sam szukam i wszystkie 170.000-185.000 były kręcone które oglądałem. Nie patrz na przebieg tylko bierz ze sobą jakiegoś mechanika i na stan techniczny patrzyć a nie przebieg. Znajomy jeździ starszą gen. bo VI i ma już 480.000 i na razie nie planuje wymienić czyli raczej 300 tyś to nie jest jeszcze tak źle,