Samochód sportowy roku 2010 wg Autokult.pl

samochód sportowy roku 2010 wg Autokult.pl

Uznaliśmy, że Autokult powinien wspólnie z czytelnikami ustalić, który samochód sportowy zasługuje na tytuł „Samochodu sportowego roku 2010″. Wybraliśmy 17 kandydatów. Zapraszamy do głosowania.

Może niektórych zdziwić, że wśród kandydatów nie ma takich aut, jak McLaren MP-4 12C czy BMW 1M. Spokojnie. Dokonaliśmy wyboru tylko spośród tych modeli, które już trochę zdążyliśmy poznać – zarówno redakcja, jak i nasi Czytelnicy. Samochody wymienione wyżej będą kandydować za rok, kiedy poznamy ich osiągi i ogólną jakość. Postanowiliśmy też, że wybierzemy samochód roku wśród redaktorów Autokultu. Oczywiście Czytelnicy mają pierwszeństwo, więc zaczynajmy…

Audi R8 GT

Audi R8 GT (źródło: Sportauto.de)

Audi R8 w wersji GT dostaje skrzydeł. 560-konny silnik, odchudzone nadwozie i nowy pakiet aerodynamiczny powodują, że powstaje jeden z najbardziej dynamicznych wozów na rynku. Potwierdzają to osiągi zarówno na prostej, jak i na torze Nurburgring Nordschleife. R8 jest piękne i szalone, a w tym wydaniu to poważny konkurent dla Lamborghini, Ferrari i Porsche.

Wybierz trzy najlepsze auta lat 80. rynku azjatyckiego! [ankieta]

Audi RS5

Audi RS5 (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

Konkurent nieco starzejącego się BMW M3. Jest nie tylko równie szybki, ale też bardzo elegancki. Kobiety się w nim kochają, a mężczyźni dostają dreszczy, słysząc ryk silnika V8. Napęd quattro czyni z niego nie tylko wygodne coupe, ale i świetne auto na co dzień. To bez wątpienia jedno z najbardziej udanych coupe ostatnich lat.

BMW M3 GTS

BMW M3 GTS (źródło: Sportauto.de)

Przygotowane na 25-lecie istnienia M3 czy może na pożegnanie aktualnego modelu? Nieważne. Ostre M3 było potrzebne. Następca świetnego CSL i konkurent Porsche 911 GT3. Może i zawiódł wielu fanów czasem uzyskanym na Nordschleife, ale to naprawdę profesjonalna maszyna torowa. Najmocniejsze i najgłośniejsze M3 w historii.

Ekstremista – Dörr 135i Coupé P Zero (2010)

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport (źródło: Sportauto.de)

Jeśli ktoś zawsze się spóźnia na spotkania, może sobie kupić za równowartość budżetu niejednego kraju samochód zdolny do poruszania się z prędkością 431 km/h. Żarty żartami, ale Bugatti nie da się tak łatwo jakiemuś szwedzkiemu rzemieślnikowi. To samochód, który nie tylko figuruje w Księdze Rekordów Guinnessa, ale pozostanie w pamięci do końca życia. Niesamowicie szybki i luksusowy. Jedyny w swoim rodzaju Bugatti Veyron Super Sport.

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

Jeśli chcemy wzorca samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem, to jest nim Ferrari 458 Italia. Jest szybka, komfortowa i jak na Ferrari łatwa w prowadzeniu. Przez wielu uznana za ideał, praktycznie nie ma wad. Właściwie każdy jej podzespół można uznać za wzorcowy. To wszystko w niewygórowanej cenie ok. 200 tys. euro. Za te pieniądze trudno znaleźć szybsze auto.

Ferrari 599 GTO

Ferrari 599 GTO (źródło: Sportauto.de)

599 GTO to najmocniejsze, najszybsze i kto wie, czy nie najlepsze Ferrari wszech czasów. Ta elektroniczna bestia to pokaz siły ze strony włoskiego producenta. To nie żadne nawiązanie do klasycznego 250 GTO, choć silnik V12 z przodu może na to wskazywać. Ferrari chciało stworzyć najlepiej prowadzący się samochód świata. Co ciekawe, jego podwozie opracowano tak, żeby wszystkie elektroniczne systemy, które Ferrari wymyśliło, były jak najbardziej wydajne. Na pewno ten model będziemy długo pamiętać.

Nowa kampania reklamowa Suzuki Kizashi

Ford Focus RS500

Ford Focus RS500 (źródło: Ford)

Jeśli Focus RS jest hatchbackiem z piekła rodem, to wersja RS500 to istne wcielenie szatana. Ford twierdzi, że podwozie jest w stanie przenieść aż 350 KM na asfalt. Szkoda, że nie z napędem na cztery koła. Samochód, którego już chyba nie da się bardziej podrasować. Chyba że ktoś położy ładny lakier. Tak, bo to, co widzimy, to jedynie czarna, matowa folia.

Lamborghini Murcielago LP 670-4 Super Veloce

Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV (źródło: Sportauto.de)

Na pożegnanie Murcielago Lamborghini stworzyło wyjątkowy model Super Veloce, co oznacza superszybki. Limitowany do 350 egzemplarzy jest najmocniejszym  i najszybszym Lambo w historii. Osiągi to bajka, a do tego udało się go jeszcze odchudzić o 100 kg. Super Veloce to takie zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktoś próbował zrobić lepsze hiperauto przed premierą nowego Lamborghini. Potworne przyspieszenie, ogłuszający ryk silnika i zabójcze hamulce. Kwintesencja Lamborghini.

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

Kolejny byk z Włoch. Odpowiedź na Ferrari 458 Italia. Podobnie jak Murcielago SV, Gallardo Superleggera jest wzmocniona i odchudzona. Obecnie najlepsze Gallardo i najszybsze Lamborghini na Nurburgring Nordschleife. Jego trakcja nie ma sobie równych. Dynamicznie nie „podskoczy” mu nawet Murcielago SV. Ferrari ma się czego bać.

Handling test według włoskich dziennikarzy

Lexus LFA

Lexus LFA (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

Szalona wizja producenta limuzyn na temat supersamochodu. Przez 10 lat przerabiali komputer na auto i chyba im coś nie wyszło. Zamiast posłusznego odpowiednika Nissana GT-R powstało wściekłe monstrum, które śni się po nocach włoskim burżujom. Jeśli GT-R jest Godzillą, to Lexus stworzył Hedorę. To auto jest nie tylko szybkie, ale potrafi szaleć na torze jak na zawodach D1 Grand Prix. Jeśli komuś Nissan GT-R już się znudził, to ma alternatywę. Musi jedynie wydać abstrakcyjne 375 tys. euro.

Lotus Evora

Lotus Evora (źródło: Lotus)

To auto zebrało już tyle nagród, że trudno się połapać. Czteromiejscowe coupe z silnikiem umieszczonym centralnie w wydaniu Lotusa. Nowy model od niepamiętnych lat i do tego bardzo udany. Nie jest mistrzem szybkości, ale jego uniwersalność i piękna sylwetka zachwyciły nie tylko brytyjskich dziennikarzy.

Mercedes SLS AMG

Mercedes SLS AMG (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

Mercedes SLS AMG to nie tylko gran turismo, to również supersportowiec. Ale nie tylko. Równie dobrze można go nazwać europejskim muscle carem. Jego ogromny silnik zachwyca – i to nie samym dźwiękiem. Jest szybki nie tylko na prostej. To świetne auto na długie trasy, ale potrafi dokopać Porsche na północnej pętli. Kto wie, czy nie najlepszy Mercedes nie tylko w historii.

Nissan GT-R

Nissan GT-R (źródło: Sportauto.de)

Tego auta nie trzeba nikomu przedstawiać. GT-R stał się już samochodem kultowym i długo po zakończeniu jego produkcji będzie przez wielu uznawany za najlepszy na świecie. Wspomnę tylko, że tegoroczna wersja jest jeszcze lepsza i szybsza. Stosunek jego szybkości i uniwersalności do ceny jeszcze przez wiele lat będzie psuł humor wszystkim producentom.

Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

To najszybsze, najdroższe i najstraszniejsze Porsche 911, jakie można kupić. Odpowiedź na Ferrari 599 GTO. Jego osiągi są wręcz miażdżące, a najdziwniejsze jest to, że ten „garbus” da się jeszcze normalnie prowadzić. Brawa dla Waltera Rohrla i Porsche. Czy kiedykolwiek powstanie szybsza 911?

Porsche 911 GT2 RS w rękach Gordona Robertsona [wideo]

Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic (źródło: Auto-Motor-und-Sport.de)

Porsche 911 Sport Classic to samochód dla purysty. Limitowany i bardzo drogi. Jedyny w swoim rodzaju i taki, jaki powinien być każdy przedstawiciel Porsche. Napęd na tył, ręczna skrzynia biegów, zmodyfikowany wydech, poszerzone nadwozie i luksusowe wnętrze. Spojler upamiętnia Carrerę 2,7 RS z 1973 roku. Podobnie jak felgi na wzór Fuscha. Całość uzupełnia dach z dwoma wybrzuszeniami. Jest droższy i wolniejszy od GT3. Jednak pod względem charakteru to auto absolutnie wyjątkowe.

Subaru Impreza WRX STi

Subaru Impreza WRX STi (źródło: Subaru)

Wspólnie z Tommim Makinenem Subaru opracowało najnowszy model słynnej Imprezy. Wreszcie wygląda jak trzeba i jest szybka jak nigdy dotąd. Pobiła rekord na Nordschleife dla samochodów typu sedan. To już auto kultowe i choć Subaru dawno odeszło od rajdów, to nadal wiele osób kojarzy tę markę z nazwiskami takich kierowców, jak Colina Mc Rae i Richard Burns.

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5 (źródło: Auto-Motor-und-Sport)

To auto robi wrażenie na zdjęciach, a na żywo można się w nim zakochać. Jego osiągi są lepsze, niż można by się tego spodziewać. Wiesmann GT MF5 potrafi dokopać najlepszym samochodom sportowym czołowych producentów, a charyzmą je miażdży. Jeśli chcemy kawał mocnego, oryginalnego i piekielnie szybkiego auta, to trudno o lepszy wybór.

Głosy możecie oddawać do godziny 15.oo 29 stycznia.

[ankieta id="66"]

Regulamin komentowania

  • Shun

    Dylemat miedzy Lexusem LFA a Mercedesem SLS AMG :P

  • zoth

    wiesmann ma silnik z bmw ;) a m3 chodz moze i nie jest w tym zestawieniu najmocniejsze to i tak bym je wybral

  • Przegub

    patrzac na propozycje doszedłem do wniosku ze to był bardzo nudny rok! jezeli chodzi o samochody sportowe jezeli mam wybierac to glosuje na Murcielago LP670-4 SV

  • beno

    Zdecydowanie Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera.

  • mario

    TYlko Wiesmann. Uwielbiam ten samochód choć na oczy nie widziałem. Po prostu kręci mnie retro a tu mieszanka retro i silnika BMW ;) Może kiedyś się uda zobaczyć i przejechać :))

  • Nikolai

    jest naprawdę w czym wybierać, ale i tak Murcielago LP670-4 SV najlepsze

  • ble

    LF-A mmhmmmmmmm kocham dźwięk tej V10

  • Dawid

    Wiesmann ma najciekawsza stylistyke w stylu pojazdu batmana :) ale najciekawszym autem jest lexus

  • Heh!

    Chyba wygrać powinien ten brzydki Nissan. Dlaczego?
    Bo jest tak szybki i zarazem tak tani.
    Cena jest rzeczą nie do przeskoczenia.

  • Siroy

    Powinno wygrać audi bo jest najpiękniejsze z wszystkich i ma niezły śilnik

  • Maro

    Sporo tu samochodów które już są na rynku od jakiegoś czasu tyle, że zostały wzmocnione, poprawione ale same w sobie nie były objawieniem 2010.
    Postawiłem na F 458. Nowy model, z testów wynika, że nie tak tragiczny jak poprzednie. Ładny, o ile się już nie zapali to może być dla mnie tym autem 2010.
    Myślałem też o lexusie. Gdyby miał nieco bardziej przekonywujące osiągi dzięki tym superkomputerom na pokładzie to byłby mój nr 1 ale tak to zostaję przy Ferrari.

  • Siroy

    Od kiedy Lotus sie nazywa LOTOS??

  • browar

    R8 GT albo LP 570-4 Superleggera, ja głosuję na R8 bo na Nordschleife go objechał i to ładnie.

  • osa54

    ewidentnie 599 GTO, Ten samochód jest przewspaniały… Ta V12 z przodu i napęd na tył ohh ahh xD… ale gdyby nie było tu 599 to zaraz za nim Nissan GT-R

  • agent

    co to za wyniki…. ale czego się spodziewać po blogu na którym siedzą same dzieci nfs’a, żeby Superleggera była na ostatnim miejscu a na pierwszym jakaś japonska zabawka, no ale wiadomo geteeer to ulubiona furka z nfsa, albo jakaś marna beemka przed GT2 RS i R8 GT, tragedia normalnie. Ale przynajmniej można zobaczyć w jakich dzieci nfsa gustują autach.

  • Borixon

    Miałem dylemat między tymi dwoma i 458 Italia ale poszło na GT-R’a choć kocham Ferrari to Nissan zrobił auto doskonałe pod wieloma względami :)

  • nacomnieto

    Tak jak kolega zaznaczył: to był nudny rok. BMW M3 jest fantastyczne. Kolor ja „ze sracza”, ale design najwyższych lotów. Moc i czysty sport. Jednak Numer 1tego rankingu/roku to oczywiście mercedes. Klasa sama w sobie. Sportowy klasyk na miarę 2010. Reszta to tylko kolejne „wersje”. Nie można ich nazwać produktem roku. Murcielago Super hiper sport, GTO, RS500 i cała ferajna skrótów.

  • VDT

    GETEER RZONDZI!!!111 bo moja stara ma micre i to super fura

  • beno

    Popieram, nie wiedzą co dobre, Superleggera jest za nisko w tym rankingu, a GT-R za wysoko.

  • beno

    Według mnie ranking powinien wyglądać tak:
    1. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera
    2. Ferrari 599 GTO i Audi R8 GT
    3. Ferrari 458 Italia, Lamborghini Murcielago LP 670-4 Super Veloce, Lexus LFA
    4. Audi RS5, BMW M3 GTS
    O reszcie nie mam zdania.

  • Kris

    Moim zdaniem najwięcej w tym roku mówiło się o Nissanie GT-R , przyczyną tego jest dość niska cena i niesamowita moc. Nissana porównywano praktycznie ze wszystkimi sportowymi samochodami począwszy od Subaru Imprezy, a skończywszy na Bugatti Veyron. Dlatego uważam że to właśnie on powinien zostać sportowym samochodem roku 2010.

  • Tomasz

    Audi RS5 najlepsze jak dla mnie :)
    Marzenie

  • http://. Paweł

    Jeżeli miałbym wybierać z tego zestawienia to z czystym sumieniem mogę wybrać trzy pozycje:
    a)Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
    b)Ferrari 599 GTO
    c)Lamborghini Murcielago LP 670-4 Super Veloce
    Problem polega na tym, że nie wiadomo które wybrać…

  • pietras3

    Może jak będzie ranking „najlepszy samochód do lansu dla lady gagi” to wygrają jakieś włoskie pseudo sportowe samochody.
    Ale jeśli chodzi o prawdziwe sportowe samochody, to tylko japońskie i niemieckie. GT-R bije na głowę konkurencje pod każdym względem.
    A co do gierek, to niestety, ale od pierwszych do ostatnich NFS, ulubionymi samochodzikami dzieciaków były fellali i lambiozini.

  • browar

    to jest zabawka nie sportowy samochód, co to za sportowiec za którego wszystko robi komputer.
    To laptop na kółkach w dodatku brzydki.
    Ale jak zwykle wszystko co tanie jest wywyższane.

  • browar

    dla mnie mogłoby to tak wyglądać. Tylko LFa bym wymienił na GT2 RS, ewentualnie.

  • mate

    To jak wychodzisz z takiego założenia że nie może być elektroniki to dla ciebie najlepszym autem sportowym jest pewnie corvette, a i w ogóle powinni powywalać absy i inne pierdoły ze zwykłych aut bo to przecież też elektronika. Pozostałe auta też mają dużo systemów, a to że nissan prezentuje najlepsze osiągi w stosunku do ceny i bije droższe auta to wg mnie jest numerem jeden.

  • browar

    aż ile ironii jest w twoim komentarzu, nie mówię że elektronika jest zła ale bez przesady.
    Poza tym wiadomo dla biednych ludzi najważniejsza jest cena, a i tak biednego nie stać na GTR, a tego co stać to już nie jest biedny i z pewnością wybierze coś więcej niż Nissana.

  • jaca

    Głos poszedł na 599 GTO

  • beno

    Włoskie samochody to sama historia i technologia, wątpie żeby japońce a w szczególności Nissan chociaż w małej części dościgneli Ferrari czy Lamborghini

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001419071441 Marcin Zdziabek

    oczywiście że SuperSport. jak to powiedział kiedyś Clarkson o M6 „nie mógłbym nie mieć tej mocy i osiągów” , a w żadnym wypadku nie powinien wygrać GTR bo równie dobrze można by tu umieścić symulatory NFS i GT5 …

  • Daniel

    Głos na Murcielago SV za całokształt tego modelu, za jego design, który wypiękniał od serii LP.
    Kolejny V12 Lamborghini odchodzi do historii, świat czeka na następcę, a konkurencja głowi się cóż tam oni znów zrobili… .

    Gallardo Superleggera to nie rywal Italii!!!
    Rywalem dla 458 jest Gallardo LP560-4, Superlekka jest odchudzoną wersją i jej rywalem będzie lżejsza wersja Italii.

  • fazi

    Ja swój głos oddałem na Bugatti Veyron oprócz jego luksusowego wyposażenia to to co ludzie z VW zrobili z silnikiem to majstersztyk, jego przyśpieszenie i maksymalna prędkość dają mu napewno jedno z czołowych miejsc w historii

  • pietras3

    Tak mówi większość, ponieważ ci ludzie nie mają absolutnie zielonego pojęcia o japońskiej motoryzacji, szczególnie na polu sportowym. Jakby ich spytać aby wymienili choćby 20 japońskich lig czy zawodów typu motosport, to pewnie mieliby problem z wymienieniem choćby dwóch. A skoro dziwnie przyjęło się, że wszystko co włoskie = sportowe, więc większość sugeruje się tym bez opamiętania.

    Nikt tu nie umniejsza dorobkowi CAŁEJ włoskiej motoryzacji, jednak wywody jej fanów stają się coraz bardziej dziwne i agresywne, kiedy sportowy samochód inny niż włoski, jest ceniony bardziej. Dla nich to obraza i szok.

  • glo

    Zdecydowanie SLS AMG. Perfekcja w każdym detalu i ikona prawdziwej niemieckiej motoryzacji :)

  • Dżef Wan Gandi

    NISSAN GT-R
    link
    I wszystko jasne. 4-miejscowe coupe o masie ponad 1700 kg, a ośmiesza na torach zdecydowaną większość supercarów, nie wspominając o sportowych samochodach. Geniusz. Na całe szczęście to nie jest ten typ samochodu gdzie patrzy się na znaczek na masce i prestiż, bo to nic nie daje w kwestii sportowej jazdy i nie sprawi, że poprawią się osiągi sportowego samochodu na torach.

  • hero

    raczej ludzie z Audi, bo nad silnikiem Veyrona pracowało audi i to praktycznie z dwóch v8 audi jest zrobiony ten silnik.

  • hero

    nie dziwne jak elektronika wszystko robi za kierowcę, po co mu w ogóle kierownica?!
    Mając tyle kasy nigdy bym nie kupił jakiegoś tandetnego nyssana któremu eksplodują silniki.

  • rush

    jak przegladam ten Twój link to widze ze GTR jest autem jednego toru, chyba zostal przygotowany pod Nordschleife, bo na innych torach najczesciej roznice sa minimalne albo przegrywa.

  • http://autokult.pl/author/rafal-warecki Rafał Warecki

    Panowie, jak wrzucacie komentarz z wideo, to zazwyczaj on idzie do moderacji, żeby sprawdzić co to za klip, dodawanie go 5 razy nic nie da, ja co parę godzin wchodzę i patrzę co filtr wyłapał, wtedy akceptuje komentarz i on idzie na tapetę.

  • zoth

    na prostej i tak ta e30 ktora widac w 1:23 minucie porobi wszystkie te auta z tego klipu

  • http://blogsilnika.blogspot.com/ kwahoo

    Otóż to. Zresztą bardzo mi przykro, ale pod tym linkiem nie ma porównania z dyżurnym masakratorem, czyli 458 Italia. link

  • beavis

    1.Veyron później długo nic…
    2.Murcielago
    3.Ferrari 599 gto i Porsche gt2 rs

  • browar

    bo gtr to komputer z systemem wgranym pod Nord żeby wygrać na innym torze musisz wgrać odpowiednie programy (jeden z nich nazywa się Need for Speed), albo cheaty :D
    dziwne że mu silnika… to znaczy procesor nie wywaliło na prostej Nord :D

  • http://autokult.pl/author/olgierd-lachowski Olgierd Lachowski

    Swego czasu wściekli ludzi Porsche kupili GT-R’a, żeby sprawdzić, co z nim jest, że uzyskuje takie wyniki na Nordschleife. Podczas testów nie udało się pojechać tak szybko, jak podaje Nissan. To się trochę odbiło echem, bo Porsche oskarżyło Nissana, o to, że wynik nie był zrobiony na normalnych oponach, albo nie uzyskano go całkiem seryjnym samochodem.
    Jeśli dobrze pamiętam to GT-R-a prowadził Japończyk, a oni w ogóle nie są najlepszymi kierowcami wyścigowymi, a o Pętli Północnej mają raczej mgliste pojęcie.

    Adrian, teraz dyżurnym masakratorem jest 911 GT2 RS ;) Choć w sumie może zostać i Italia, bo ma nielimitowaną produkcję.

  • browar

    @Olgierd Lachowski a to też gdzieś słyszałem ze zabrali GTRa z testów na hamownie i wykazało moc większą chyba o 50 koni (czy ileś tam już nie pamiętam) od tego co podawał producent.
    I ten czas do setki (3s) to też pewnie coś kręcony i jakbyś chciał go powtórzyć to byłoby to pewnie niemożliwe.

  • Dżef Wan Gandi

    Buahah, znalazł chłopczyk jeden filmk na youtube i się podnieca.
    Może ja wrzucę trochę materiałów z neta, jak tandetne Fellali płonie? To dopiero śmiech na sali, ale to typowo włoska jakość wykonania.

  • Dżef Wan Gandi

    Bo to jedno z bodajże 2 ferrari jakie mogą się równać z GT-R.
    Tak samo nie ma porównania z ZR1 czy Carrerą GT, bo to ułamki całości modeli danych producentów, jakie są w stanie rywalizować na torach z GT-R.

  • Dżef Wan Gandi

    Ciekawe. Bo ja nic takiego tam nie widzę.
    Na zdecydowanej większości torów jest lepszy.

  • http://null JACO+335I

    458 italia,ps lfa to abstrakcja kosztuje tyle co 458 i sls razemi choc fajnie brzmi i pewnie nuiżle jeździ to w testach ustepuje ferrari a poza tym lexus za dwie bańki!? moim zdaniem lfa powinien być konkurencja dla gtr-a a tak to moze sobie co najwyzej trafic do muzeum techniki japońskiej zeby skośnoocy mogli sie nad nim pospuszczać jakie to oni superauto stworzyli.

  • beno

    LFA to też naładowany elektroniką stwór ale jakoś wygląda i brzmi, niż badziewski GT-R micra

  • browar

    jak się daje super odpicowaną furę z wzmocnionym silnikiem do testów to tak jest.
    Dla mnie to GTR może robić wahadłowiec a i tak to będzie tylko brzydki Nissan którego bym za darmo nie chciał.
    Widać tonący brzytwy się chwyta, cena atrakcyjna a i tak kijowo się sprzedaje.

  • http://blogsilnika.blogspot.com/ kwahoo

    Równać? Przecież to jest druzgocące zwycięstwo (600:450 punktów w podsumowaniu).
    I to nie żadnym super-hiper-modelem z V12 w stylu Enzo, a małym wolnossącym V8. Tanim (jak na Ferrari) i pewnie sprzedawanym w całkiem sporej skali. Poprzednika F430 widziałem nawet na polskich ulicach.

  • qba

    Co tu robi RS500 z AWD. Jak już wstawiać jakiegoś przedstawiciela hot-hatch to prędzej Golfa R (z AWD). Jak jeszcze podkręconego przez Wimmer RS do 478KM to już nie ma o czym gadać. Też go nazwali Red Devil.

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Nowy GT-R robi Nordschleife w 7:34 min. Stary miał 7:38 min. Generalnie chyba nikt nie bierze na serio wyników osiągniętych przez japończyków. Zresztą wyniki oficjalne Porsche też mozna brać z przymróżeniem oka choć są bliższe prawdy.
    Moc starego GT-Ra to 518 KM zmierzone przez hiszpański magazyn Sportauto. Podobne wyniki były na hamowniach w USA. Ile mocy ma nowa wersja. Nie wiadomo

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Po pierwsze kolego Focus RS500 nie ma napędu AWD. Po drugie, kandydatów wybraliśmy droga głosowania i Golf nie przeszedł po prostu. Po trzecie to nie wybór tuningu roku.

  • rush

    glosowalem na italie :)

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Widzę, że to głosowanie przekształciło się w jakąś wojnę GT-R vs reszta świata. Podobnie jak po premierze GT-Ra. Producentów szlag trafił i za wszelką cenę każdy chciał pokonać ten wóz. Prawda jest taka, że stosunek osiągów do mocy i to wynik nie do osiągnięcia przez Porsche, Ferrari i Lamborghini. Na dobrą sprawę to jedynie Corvette ZR-1 może się równać pod tym względem.
    Drugą sprawę jaką zauważyłem to wasze dziecięce komentarze. Bijecie się jak przedszkolaki. Który żołnierzyk jest silniejszy. Prawdziwy miłośnik motoryzacji potrafi obiektywnie ocenić każde auto ze swojego punktu widzenia. Można nie lubić jakiegoś auta ale pisanie, że to szrot czy samochód dla dzieci nfs to dziecinada. Co z tego, że GT-R prowadzi się tak dobrze dzięki elektronice? Może zabierzmy tytuły tym kierowcom F1, którzy mieli lepszy sprzęt niż inni? Senna, Schumacher, Hakkinen nie byliby mistrzami gdyby nie mieli bezkonkurencyjnych samochodów. Czy nie zasłużyli na swoje tytuły?
    Z jednej strony dziwią mnie wyniki, bo spodziewałem się walki pomiędzy Lambo, GT2 RS i Ferrari. Z drugiej jednak widać sensowne podejście.
    Te dzieci neo (czyt. redaktorzy EVO) też wybrali GT-R samochodem sportowym roku w 2009….
    Trochę szacunku hejterzy, dla siebie i dla nas. Niech chociaż ten portal nie będzie zbiorem komentarzy hołoty polskiej.
    Pozdrowienia dla prawdziwych fanów motoryzacji

  • beno

    Gdzie Aston Bentley i Maserati, już nie piszę o innych samochodach?

  • hero

    Italia robi co chce z gjeteerem…ale pisz sobie co chcesz, ale i tak duża większość siedzących na tym blogu to x prosto odciągnięta od onetu i autokraty, nie mająca pojęcia o motoryzacji.
    Baardzo rzadko się tu zdarza ktoś kto ma prawdziwe pojęcie o motoryzacji. To samo się tyczy administracji, z tego co widzę to Olgierd tu się wyróżnia, być może ktoś jeszcze wyróżnia się swoją wiedzą ale ja prócz Olgierda nie wyłapałem nikogo takiego.

  • http://blogsilnika.blogspot.com/ kwahoo (vel grammar nazi)

    „Prawdziwy miłośnik motoryzacji potrafi obiektywnie ocenić każde auto ze swojego punktu widzenia.”
    Wg SJP

    obiektywizm
    1. «przedstawianie i ocenianie czegoś w sposób zgodny ze stanem faktycznym, niezależnie od własnych opinii, uczuć i interesów»

  • http://autokult.pl/author/olgierd-lachowski Olgierd Lachowski

    Nie przeszły przez nasze głosowanie. Po prostu lista byłaby zbyt długa. Staraliśmy się wybrać najciekawsze propozycje (wg nas) i wiadomo, że nie każdy znajdzie tu swojego ulubionego „sportowca”.

  • Dżef Wan Gandi

    kwahoo powiedział: Równać? Przecież to jest druzgocące zwycięstwo (600:450 punktów w podsumowaniu).
    I to nie żadnym super-hiper-modelem z V12 w stylu Enzo, a małym wolnossącym V8. Tanim (jak na Ferrari) i pewnie sprzedawanym w całkiem sporej skali. Poprzednika F430 widziałem nawet na polskich ulicach.

    No zgadza się. Jest lepszy, takie są fakty. Więcej mocy, mniej masy, wymiata jednym słowem, nikt się nie będzie kłócił.
    430 Scuderia i Enzo również dają radę z GT-Rem (mocniejsze, lżejsze).
    Ale to chyba wszystko. Te modele które mają zbliżone parametry, po prostu nie dają radę GT-Rowi.

  • Dżef Wan Gandi

    hero powiedział: Italia robi co chce z gjeteerem…ale pisz sobie co chcesz, ale i tak duża większość siedzących na tym blogu to x dzieciaków prosto odciągnięta od onetu i autokraty, nie mająca pojęcia o motoryzacji.

    Ty za to się znasz. Popatrz na swoje posty krzykaczu, jedyne co tu wnosisz to zamęt, wklejasz jakieś debilne filmiki, gardzisz gustami innych, wyśmiewasz i obrażasz ludzi. Typowy włoski fanatyk z klapkami na oczach. Boli cie, że ludzie wybierają GT-R zamiast fellali? Trudno, takie życie, pogódź się z tym

  • hero

    a czy ja twierdze że się znam?! nie! czytaj ze zrozumieniem, mi wisi co lubisz a czego nie, dla mnie możesz nawet wielbić dacie logan za to że objeżdża italie po samozapłonie.
    Nawet mi to na rękę bo to hańba dla Ferrari jakby ktoś taki lubił tą markę

  • qba

    OK. Taki wybór. Jednak czy samochód można nazwać seryjny jeśli produkuje się limitowaną (numerowaną) ilość 500szt. na 20 europejskich krajów? Cóż z tego, że ma 350KM jeśli ma praktycznie identyczne przyśpieszenie do setki jak R.
    Z napędem to chyba raczej FWD z RevoKnuckle.
    link
    Akapit i opis – Advanced Front Wheel Drive Chassis
    Podobno sprawuje się to dobrze, ale jednak to nie AWD.

  • Heh!

    Ja się podłączam do Marcina Łobodzińskiego…
    Ludzie, co z was za fani motoryzacji? 95% z was nie ma wogóle sportowego auta no chyba że starą astrę ze spojlerem czy rozklekotane BMW 316, ale krzyczycie że ten czy tamten to szrot itp. A są to świetne sportowe samochody. GT-R jest samochodem wybitnym i rewolucyjnym, a Ferrari to Ferrari. Ferrari ma tyle doświadczenia, że zawsze będzie wyznaczać górne granice możliwości motoryzacji. Tylko że niektórzy (a w zasadzie każdy dziennikarz motoryzacji) patrzą również na cenę produktu i również to biorą pod uwagę wystawiając ocenę samochodu. Nie ma żadnego równie praktycznego, równie szybkiego i równie taniego samochodu co GT-R. Są szybsze, ale z ich praktycznością jest różnie a cena jest często kilkukrotnie wyższa niż mało prestiżowego Nissana.

  • http://www.myspace.com/nismobeatz Ni5m0

    Uważam 458 za CUDOWNY samochód, a jednak (z sentymentu i własnej historii motoryzacyjnej) zagłosowałem na GT-Ra. To auto daje niesamowity rodzaj przyczepności, tak wręcz nierealnej, że myślisz, iż grasz na konsoli. Dla obrony przed „dziećmi Cavalino Rampante” zadam pytanie:
    Czy Ferrari nie staje się powoli technokratyczną, europejską kopią japońskich marek (w sensie trendu w budowaniu auta sportowego, of course)?
    Jeszcze w latach 90-tych Włosi stawiali na tradycyjną moc i balans, gdzie Japończycy preferowali wyżyłowane rzędowe jednostki, odelżone nadwozia i pomoc systemów elektronicznych, a teraz? Japońskie GT-Ry mają V6 pod maską, a w Italii jest tyle elektroniki, co w magazynie Media Marktu ;)
    Trochę obiektywizmu, a potem wypluwać swoje teorie ;D
    Każde auto z powyższej listy urzeka czymś innym i ostatnią rzeczą, jaką (jako fan Ferrari również) zarzuciłbym GT-Rowi wobec 458 to fakt, że Nissan jest ‘symulatorem dla dzieci NFSa, bo ma od ciula elektroniki w środku’, gdyż ostatnie dzieło inżynierów z Maranello przypomina bardziej ‘krzemowe J-cary’ niż klasyczne Daytony, 250tki czy ekstremalnie purystyczne F40.
    Dzisiejszy świat kreuje się w Silicon Valley, a tym samym i współczesną motoryzację. Wygórowane normy bezpieczeństwa, spalania i inne takie tam ‘normy jakości’ wymuszają na koncernach wspomaganie aut systemami kontroli trakcji, poduszkami, ABSem etc. A, że kierowców i aut coraz więcej, a i szoferzy nie grzeszą umiejętnościami, więc się ich ‘poprawia’ elektronicznym kagańcem.
    W pogoni za tabelkami osiągów, inżynierowie prześcignęli pęd nabywcy do podnoszenia umiejętności prowadzenia samochodu. Nikt jednak nie chce wyjść na debila, rozbijając nowe, droższe od średniej auto po 150m jazdy, więc firmy wprowadzają ‘ułatwienia’ w postaci owych rozwiązań z zakresu IT.
    Chciałbym zobaczyć tych wszystkich ‘purystów’ wyzywających współczesne auta sportowe od ‘konsol dla dzieci’, jak wsiadają do Lancii Stratos by przejechać się po śniegu na jakiejkolwiek mazurskiej, naznaczonej czasem, dróżce regionalnej ;D
    Tyle ode mnie, przepraszam za długość posta, ale tak mnie naszło ;)
    Pozdrawiam!

  • http://www.facebook.com/thebollz Bartek Kruszczyński

    zdecydownie popierdam, że nie ma co hejtorzyć bo to do niczego nie prowadzie. A z tego co widze to kolega Hero nie potrafi odpowiedzieć argumentami tylko od razu zaczyna wjazdy na wiek i tym podobne. Każdy lubi to co lubi i ma do tego prawo. Prawda jest taka że GTR jest szybki i tani a 458 jest bardzo szybka i droższa. I czy to że ktoś woli GTR oznacza że jest dzieciakiem?? człowieku ogarnij się to tak jakbyś pisał że jeżeli ktoś lubi czekoladę to wyjazd stąd bo czekolada jest dla dzieciaków. Nikt ci nie każe wchodzić na te strony.

    Ja głosowałem na SLS’a bo od dawna mam słabość do Goolwinga, a SLS jest godnym, choć nie równie postępowym jak orginał, następcą.

  • Fido97

    gt-r to tania japońska tandeta bez duszy a samochód powiniwn mieć dusze piękno i osiągi a te cechy łączy tyko Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

  • Fido97

    nissan gt-r to tania japońska tandeta bez duszy a samochód powiniwn mieć dusze piękno i osiągi a te cechy łączy tyko Lamborghini Murcielago LP670-4 SV bo to jest najlepszy sportowy samochód który ma DUSZĘ

  • b.a.

    Fido97 dobrze napisane, gt- jest dobrym samochodem i w dodatku tanim w stosunku do jego możliwości ale nie ma tego czegoś co ma ferrari, lambo, porsche, swoja drogą jak by nie patrzeć te 3 marki produkują od zawsze sportowe samochody, jak by nie patrzeć jak ktoś coś dłużej robi to robi to lepiej (patrz. na niezawodność porsche)

  • Czarek

    W większości sportowych fur masz elektroniczne wspomagacze. I dotyczy to samochodów niemieckich, włoskich i nielubianych przez Ciebie japończyków.

    Ale wiesz co? Te systemy można wyłączyć…

  • Maciek+Jutrzenka

    Do Auta tesktu!!

    ————————————-

    „Super Veloce to takie zabezpieczenie na wypadek, gdyby ktoś próbował zrobić lepsze hiperauto”
    SV w cale nie jest hiperautem a autem które wchodzi w hiperauta, jest to najlepsze superauto. SV może konkurować z takim hiperautem jak SLR 722

  • Maciek+Jutrzenka

    srtatos to legenda tak samo jak quattro :P

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Ni5m0 powiedział: przepraszam za długość posta, ale tak mnie naszło ;)

    Takie komentarze się ceni, a długość zupełnie nie ma znaczenia
    Pozdrawiam

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Problem w tym, że „HIPERAUTO” nie ma definicji. Jedni mówią tak, inni inaczej. Dla mnie samochód, który przyspiesza do 300 km/h w mniej niż 30 sekund jest hiperautem. Do tego musi byc zupełnie nie praktyczne. Po części jednak zgodzę się z tym co napisałeś

  • olko

    jeżeli wygra gt-r to ja rzucam autokult… po co go tu daliscie to ja nie wiem, przeciez to auto z przed 4 lat i co z tego ze mial face w tym roku

  • http://autokult.pl/author/olgierd-lachowski Olgierd Lachowski

    Na wyniki tej zabawy nie mamy wpływu ;) Poza tym to tylko zabawa, nie ma co się denerwować :) Mój faworyt też nie jest na pierwszym miejscu :)

  • http://www.myspace.com/nismobeatz Ni5m0

    @Fido97 A pokaż mi definicję ‘duszy auta’. Czy chodzi tu o jego popularność wśród nastoletnich maniaków nowych technologii (Wszelakie Nissany, Hondy i inne japońskie ‘przecinaki’), ilość plakatów w pokojach pierwszoklasistów(Lambo i inne egzotyki), tandetne wykonanie i godziny spędzone przy naprawianiu swojego cacka (oj tak, to z tym, do niedawna, kojarzono włoskie samochody, bez względu na markę i cenę) czy może o klasyczną linię przez dekady (Mercedes W123 ‘beczka’ się tu łapie, bez dwóch zdań)?
    Jeżeli po trochę z każdej kategorii, to wychodzi na to, że WSZYSTKIE przedstawione powyżej auta mają duszę. Gdyby nie krzykliwa karoseria, Lamborghini byłoby jedynie „podpompowanym” Audi (z całym szacunkiem dla aut z byczkiem na masce). Wychodzi więc na to, że po wyglądzie oceniasz ‘duszę’ samochodu, a to nie do końca tak. Zobacz, jak brzydka jest Lancia Delta Intergale – wyglądała jak ‘odświeżony Golf’, ale miała pod nadwoziem taką technikę, że dużo sprawniejsze auta zostawały w tyle. Ta cecha ‘sillent killera’ zbudowała, na równi z tradycjami rajdowymi, mit, którym obrósł ten hot-hatch z Półwyspu Apenińskiego tworząc z tego auta ‘youngtimera z duszą’ :D to nic, że była niezbyt urokliwa oraz, że ostatnim słowem, jakie przychodziło jej właścicielom do głowy przy określaniu jej cech, to ‘niezawodna’ czy ‘ekonomiczna’, ale miała TO COŚ, co wyróżniało ją z tłumu.
    Nissan GT-R ma TO COŚ – niebotyczną trakcję, niespotykaną w autach z tego przedziału. Ma w sobie technikę, która (stopniowo wprowadzana do innych aut) popchnie naprzód całą motoryzację.
    Ty oceniasz duszę auta po wyglądzie, ja po oddziaływaniu na historię motoryzacji.
    Nie wiem, czy cieszyłbym się, wsiadając do auta za ponad milion złotych, że wszystkie przełączniki w środku ‘przeszczepiono’ z A4/A6 etc. ale na bank cieszyłbym się z wyprzedzania moim GT-Rem lanserów w Porsche, którzy przepłacili za markę. Jestem pragmatykiem, Ty jesteś estetą – nie kłóćmy się, niech większość zadecyduje. „Jeden woli córkę, drugi matkę” ale to nie sprawia, że obaj nie są mężczyznami, nieprawdaż? :P

  • Fido97

    po części muszę się zgodzić do twojej wypowiedzi jednak swoją opinie na temat duszy lamborghini nie stawiam tylko ze względu na wygląd budzący u mnie wielką sympatie . Lamborghini jest budowane ręcznie i jest limitowane ma piorunujący ryk silnika to coś co daje dreszczyk emocji to lambo pociąga tak że obojętnie kiedy zawsze masz ochotę się nim przejechać . o nissanie wyraziłem się troche pochopnie to naprawdę świetne auto ale nie ma tego czegoś jest tylko suchą techniką owszem ma swoją duszę każde super i hiper auto ją ma ale nie jest ono tak porywające nie ma tego temperamentu co lambo. nissan jest dobry i lubie go za to że swoją techniką pokonał tych lanserów w porschakach które tylko co jakiś czas są liftingowane i mają ciut wzmacniany silnik
    Pozdrawiam
    Fido97

  • pawel

    „Może niektórych zdziwić, że wśród kandydatów nie ma takich aut, jak McLaren MP-4 12C czy BMW 1M…” Autokult raczej nigdy nie słynął z profesjonalizmu więc powiedziałbym spokojnie …nikogo to nie dziwi :)

  • Fido97

    Maciek+Jutrzenka co do twojej opinii sie nie zgodze twiedzisz że slr 722 jjest hiperautem a LP670 mając lepsze osiągi nim nie jest Twoja opinia jest kierowana sympatią do slr

  • Fido97

    chcialem tylko przerpprosić fanów gt-r za nazwanie go tanią japońską tandetą to było troche dziecinne gt-r jest dobrym autem z mnóstwem technologi i chwała mu za to że jest drogi

  • http://autokult.pl/author/olgierd-lachowski Olgierd Lachowski

    To się raczej przenieś na jakiś profesjonalny blog o motoryzacji, na przykład samosię ;)

  • Fido97

    chcialem tylko przerprosić fanów gt-r za nazwanie go tanią japońską tandetą to było troche dziecinne gt-r jest dobrym autem z mnóstwem technologi i chwała mu za to że jest TANIIIII ( przepraszam za pomyłkę) ale tak nawiasem mówiąc jestem za lamborghini

  • browar

    pieprzysz jak połamany, jeżeli pijesz do Audi to pierwsze może dowiedz się trochę o tej marce bo R8 nie ma żadnych przycisków z A4/A6 a nawet jakby miało to i tak Nissan wypada blado bo wnętrze A4 jest dużo lepiej wykonane i z lepszych materiałów niż tandetnego Nissana GTR (widziałem w salonie), ale gdyby był jakościowo zbliżony do Audi to i cena byłaby 2 razy większa, zbliżona do R8.
    Dlatego uważam że GTR to dobre auto za cenę jaką ją sprzedają lecz inne marki mają ceny adekwatne do tego co otrzymujemy.

  • browar

    nie masz za co przepraszać, bo to jest tandeta w porównaniu do innych aut z ankiety, oczywiście nie wszystkich (mam tu na myśli Lotusa, Forda i Subaru)

  • Fido97

    w tej ankicie (jest dobra) brakuje mi kilku aut przede wszystkim KOENIGGSEGA AGERY !!!!!!!!!!!!
    następnie vauxhall vxr8 bije lanserów w porschakach
    vauxhall maloo
    LANCER EVO X
    ASTON martin DBS albo ONE 77
    Corvette ZR1
    SHelby Mustang gt500 (nowy)

  • Fido97

    Olgierd Lachowski
    MAM pytanie co jest twoim faworytem jeśli można spytać????????????

  • http://autokult.pl/author/olgierd-lachowski Olgierd Lachowski

    Koenigsegg Agera jeszcze nie wszedł do produkcji, dlatego go nie ma. Corvette ZR1 nie jest nowością. Przyjęliśmy zasadę, że auto musiało pojawić się w ostatnim roku lub przynajmniej przejść facelift. Jak już wcześniej pisałem nie ma wszystkich samochodów z ostatniego roku, bo odrzuciliśmy je w wewnętrznym głosowaniu. W przeciwnym wypadku lista aut byłaby bardzo długa.

  • http://www.myspace.com/nismobeatz Ni5m0

    Piękna sprawa, ta polska uprzejmość – ja grzecznie pokazuję tendencję unifikacji rozwiązań technologicznych w ramach koncernu (za przykład podałem głupie przyciski), a już jakiś niewyżyty entuzjasta wyzywa mnie od połamańca – pogratulować kultury, jak mniemam, z domu wyniesionej ;]
    Winszuję wsiadania do GT-Ra w salonie, niemniej jednak nieco naiwnym jest porównywanie A4 do Nissana, bo oba auta mają nieco inną rolę do spełnienia. Faktura plastików wnętrza nie jest wyznacznikiem wartości auta, a już na pewno nie jest JEDYNYM jej kryterium. Poniżej, Fido97 zwraca uwagę na manufakturowy charakter budowy Lambo i to jest rzeczywiście coś, ale Nissan silniki do swoich GT-Rów składa w komorach próżniowych (kto inny tak robi?) oraz paruje specjalnie każdy silnik z jedyną w swoim rodzaju skrzynią biegów, stąd te znaczne różnice w mocach aut wyjeżdżających z placówek japońskiego producenta.
    Z Twojej (browar) wypowiedzi aż bije fanatyzm. Uwielbiasz niemieckie marki i to widać na kilometr. Nie bronię Ci tego, ale pozwól innym uważać (często słusznie) maszyny naszych zachodnich sąsiadów za ‘jeżdżące tabelki Nm i KM” budowane bez szczególnego polotu (perełki typu SLS czy Lambo spod egidy Audi oraz przepotężne Bugatti każą mi nie uogólniać do całości), tylko dlatego, żeby konkurent miał trochę mniej napisane na kartce ze specyfikacją techniczną. Wolę kanciatego i przepełnionego elektroniką Nissana, bo Japończycy (jak i Włosi) tworzą auta konsekwentnie ze swoimi pasjami. Niemców pasjonuje porównywanie tabel i gustują w nieco innej klienteli.
    Dla przykładu: gdybym miał kupić limuzynę, to nawet bym nie spojrzał w stronę Niemiec. Wolałbym Citroena C6 czy Hondę Legend (tańszy wariant) lub Maserati Quattroporte (wariant droższy). Wszystko jest kwestią charakteru ;> Osobiście wolę wyróżnić się Nissanem, niż być kolejnym nudziarzem w BMW 6 czy Mercu SL, choć auta te są bardzo ‘poprawne’.
    Jeszcze jedno na koniec: NIEMIECKIE KONCERNY KAŻĄ DOPŁACAĆ ZA WSZYSTKO. Porównaj dowolne auta dowolnego segmentu z Niemiec z autami z Azji czy nawet Francji/Włoch. W Porsche niedługo będą klientom kazali dopłacać za korek do zatknięcia wlewu paliwa ;) taka ich metoda – inne firmy biją się o klienta, Niemcy bazują na opinii o ‘lepszym wykonaniu’ i zdzierają, ile wlezie od klienta, który chętnie przepłaci za ‘nadjakość’, której niestety (w takich rozmiarach, jak 30 lat temu) już nie ma…

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Przeczytaj początek wpisu a dowiesz się, że niedługo się dowiesz. A teraz się nie dowiesz i będziesz miał niespodziankę ;)

  • Fido97

    i lp550 balboni oraz vipera który w 2010 skończył swój żywot

  • Fido97

    dzięki za odpowiedź ale aston nie rozumiem dlaczego go nie ma

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Za profesjonalizm uznajesz ocenianie auta nic o nim nie wiedząc? To jaka jest twoja profesja? Dziennikarz „Faktu”?

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Bo nie chcieliśmy być jak Top Gear

  • Fido97

    aaaaaaaa dziękuje za odpowiedzi

  • Maciek+Jutrzenka

    wcale nie ma lepszych osiągów zobacz sobie drag race pomiędzy slr 722 a LP670 :D jest na YT, i hamowanie do świateł przegrał SV. Papiery to nie wszystko mój drogi :P

  • http://null Konrad

    Wydaje mi się, że SLS i Italia to modele z roku 2009 (osobiscie bylem na premierze we Frankfurcie i było to we wrześniu 2009 – wtedy tez mozna bylo zlozyc zamowienia na ten model). Pozdrawiam

  • browar

    Jakoś po latach to inaczej wygląda bo niemce robią miliony kilometrów a włoskie czy japońskie już nie tak, oczywiście są wyjątki.
    Nissan to jedna z bardziej awaryjnych marek aż nie pasuje do reszty japońskich aut jak Mazda czy Toyota. I tego ukryć się nie da, pisze tu ogólnie o wszystkich autach tej marki.
    A no i owszem każą dopłacać, mają za co u japońskiej konkurencji, nie tak napisać nie mogę bo co to za konkurencja Nissan dla BMW, Audi, Mercedes… nieważne.
    Ja lubię niemieckie marki za coś, Ty lubisz Japońskie za coś i niech tak zostanie.

  • browar

    papiery to nie wszystko, masz rację ważniejsze są umiejętności kierowcy i JAJA, widocznie w tym przypadku kierowcy lambo czegoś z tych dwóch rzeczy zabrakło, choć jakoś nie natrafiłem na ten filmik, mógłbyś wysłać?

  • Fido97

    widziałem ale tam ewidentnie zepsuł kierowca spójrz na same osiągi w razie czego żeby niebyło że wymyśliłem osiągi nie są z żadnej strony tylko pewne źródło Top Gear wydanie wrzesień 2009
    LP670sv SLR 722
    V12, 6,5l 670KM 1565kg v8 5,4l 650KM 1724kg
    0-100 kmh 3,2s V-max 342km/h 0-100km/h 3,6s V-max 337km/h
    428KM/tonę 377KM na tonę

    widzisz lambo wygrywa pod każdym względem

  • Fido97

    jemu chodzi pewnie o filmik z odcinka top gear s13 e2 wyścig w abu dhabi hamond zepsuł start i co do twojej opini to wpełni sie z nią zgadzam

  • Fido97

    gdyby za kierownicą odwrócić kierowców czyli stig w lambo hamond w slr wygrałoby lambo

  • Fido97

    tak samo jak lp670 i kilka innych z tej ankiety

  • Grupa

    Ale pierwsze odbiory były na początku 2010, a w ankiecie miały się znaleźć auta które zostały solidnie przetestowane. Czytanie ze zrozumieniem.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1844202233 Piotr Szarański

    Głos oddany na Nissana GT-R za mistrzostwo inżynierii: nieduży silnik o małej masie i dużej mocy z przodu w połączeniu z szybką skrzynią biegów z tyłu i napędem na 4 koła z dwoma wałkami napędowymi. Świetny rozkład masy i niesamowite właściwościami jezdne potwierdzone wynikami na torze. Pokłon też dla speców z IT za zestrojenie wszystkich systemów pokładowych.
    Wszystko razem daje fantastyczne auto, dające tyle samo frajdy, co inne, wielokrotnie droższe supersamochody.

  • Fido97

    odwołam się jeszcze raz do top gear gdzie na torze lambo bije czas slr o 2s a tor top gear nie należzy do najdłuższych

  • Maciek+Jutrzenka

    tak ale jest mowa o zwykłym SLR a nie o wersji 722 :] a to różnica :D Nie chodzi już o sam race jeśli przez zły start który wcale nie był zły oraz lambo ma napęd na 4 kołą a przy tej mocy sporo to daje, i pod uwagę można jeszcze podrzucić to że SLR 722 ma radio klime itp, a SV tego nie ma dlatego to plasuje go na samej półce super aut, a SLR w hiper autach bo osiąga ten sam czas ale z klimą itp.. jeśli jesteście tacy dokładni to porównaj osiągi SLR 722 GT i lambo SV bo to jest ta sama klasa obydwa odchudzone :P

  • Maciek+Jutrzenka

    anie sory osiągi sa 722

  • Fido97

    muwisz slr722 ma klime i radio a sv ma nawigację klimę to prawda że nie ma audio ale
    na życzenie jest budowane za darmo więc nie ma co porównywać

  • Fido97

    na życzenie jest budowane za darmo więc nie ma co porównywać

  • Fido97

    jeszcze raz powtarzam za kierownicą lambo był hamond a za kierownicą slr stig gdyby oba były prowadzone przez kierowców o podobnych zdolnościach np kierowcy f1 wynik byłby dla lambo a na filmiku ewidentnie też widać jak hamond tracił na zmianie biegów

  • http://null Konrad

    Drogi kolego Grupo, jakbyś zauważył lub też czytał ze zrozumieniem odpowiedź jest do postu Olgierda Lachowskiego który pisze, że „przyjeliśmy zasadę, że auto musiało pojawić się w ostatnim roku lub przynajmniej przejść facelifting”. Pojawienie się można różnorako zrozumieć ,lecz wydaje mi się że dotyczy to premiery auta – gdyż wtedy się pojawia, natomiast ostatniego roku nie da sie inaczej zinterpretować niż jako roku 2010. Natomiast Twoje stwierdzenie, że w ankiecie znajdują się auta solidnie przetestowane powoduje szyderczy uśmiech na mojej twarzy. Niestety większość redaktorów autokultu najprawdopodobniej nie widziała jeszcze na żywo tych aut, nie wspominając o wsiadaniu czy jeździe (F 590 GTO, Bugatti Super Sport, Lexus LFA, czy limitowane serie Lamborghini czy Porsche). Z kolei około 70% ludzi komentujących ten artykuł nigdy nie widziała żadnego z tych aut w tych wersjach a 99% nawet nie zasiadło w nich nie wspominając o kierowaniu. Niestety tutaj kłania się podejście krajów rozwiniętych do państw centralnej europy – z góry założone jest, że ktoś posiadający odpowiedni budżet nie czyta blogów tej kategori, a wybiera się bezpośrednio do salonu w berlinie… Pozdrawiam

  • Maciek+Jutrzenka

    Chodzi o wnętrze widziałeś te w SV i te w SLR nie wiem do mnie jednak bardziej przemawia SLR 722 bo Lambo ze spoilerem mi się źle kojarzy.

  • Abuk

    Głos oddany na LFA pomimo bezgranicznej miłości dla samochodów nissana ze znaczkiem GTR. Powód nie zagłosowania na nissana to jego masa. Dlaczego LFA? Bo lexus zaskoczył tym autem wszystkich.

  • Fido97

    macieju mnie bardziej podoba się lamorghini a tobie slr i niech tak zostanie

  • Grupa

    Ale ja nie powiedziałem że przetestowane przez blogerów autokultu tylko ogólnie przetestowane przez brytyjczyków i niemców.

  • Fido97

    ślabe zdjęcie lambo mam kilka lepszych moge podesłać

  • Fido97

    MÓJ GŁOS OCZYWIŚCIE NA LAMBORGHINI MURCIELAGO LP670

  • browar

    a najbardziej ceną zaskoczył, ale to jest nie ważne skoro auto jest dobre, jest dobre ale są lepsze za mniejszą kasę

  • Krk

    mnie tam martwi niska nota Wiesmanna ;/

  • Abuk

    Do Browar. Badania kosztują i nowe technologie również. Może to tylko lexus który nie jest legendą jak ferrari,lamborghini czy porsche,ale pod względem jakości i dawania frajdy niczym nie ustępuję legendą.

  • aleksander

    a ja wam powiem tak, wsiadam do gt2 rs i was wszystkich objeżdzam hihihi a wieczorem zabieram piękną brutenke na romantyczną elegancką kolajcę – dalej tym samym samochodem! Pozdrawiam was z czasem 7:18 !

  • R8witen

    ja mam taki czas jak jadę swoim R8 do swojej pięknej dziewczyny i wszyscy się za mną oglądają jak się worze po nowym świecie z piękną kobieta w pięknym aucie.

  • R8witen

    oczywiście miałem na myśli że się wożę po mieście ;p

  • Czarek

    A ja wsiadam do mojego Fiata 125P i biorę Twoją panienkę na niezapomnianą przejażdżkę do mnie na chatę. Nie objadę Cię moją furą, ale Twoja kobieta i tak mnie polubi, bo dochodzę zdecydowanie później niż po 30s, hihihihi :)

  • Bolec

    M3 GTS uzyskał słaby czas bo miał kiepskie opony

  • pawel

    :)

  • K.

    marzyciele… ;]

  • nacomnieto

    No i ta przejażdżka po Twojej chacie. Pewnie laseczki wymiękają już na korytarzu;)

  • wojtek

    Witam!
    Sądziłem że walka rozgorzeje między porsche 911 gt2 rs i ferrari 599 gto,a tu nr.1 gtr.
    Może słusznie bo nie znam auta z tak dobrym stosunkiem ceny do jakości jak nissan.
    Nie ma dobrego znaczka a leje wózki z ultra półki,oglądnijcie popisy ruskich kowboi na dragtimes.info
    moscow unlim 500+ .Ten samochód jest jak zimny samuraj ,powtarzalność startów 100% .
    Na żywo jest jeszcze lepszy muskularny i zwarty ale czy za 20 lat chcielibyście mieć takie kubistyczne cudo w garażu?To jak super dokładny zegarek kwarcowy z kiosku kontra IWC schaffhausen który jest mniej dokładny.
    Osobiście wybrałem niszowego wiesmanna z fantastyczną linią lat 60tych.Proporcje może ma groteskowe jak matchbox ale jako funcar o wyglądzie mieszanki jaguara type-e,morgana eva gt i alfy 8c jest ponadczasowy! (królowa nurburgring sabine schmitz była nim zachwycona)

  • Mjeczu

    Ciekawe czy jak będzie ogłoszenie wyników i wygra GT-R, to znów wpadną chamscy, smarkaci fanatycy niemieckich oraz włoskich samochodów i gierek komputerowych, a następnie będą wyzywać każdego, kto oddał głos na japoński samochód.
    Opamiętajcie się, bo wasza reputacja zaczyna sięgać rynsztoka (a przynajmniej psujecie reputacje innym, tym normalnym fanom). Obrażaniem innych ludzi nic nie wskóracie, a tylko tradycyjnie prowokujecie i napędzacie plucie jadem.

    Szkoda, że ŻADEN polski portal motoryzacyjny nie potrafi opisywać japońskiego motosportu z ubiegłego stulecia (w sumie zagraniczne też mają z tym problem, ale na mniejszą skalę). I nie chodzi o to, że nie ma o czym pisać, tylko ciężko o materiały i tłumaczenie.
    Może gdyby pisali o tym tyle, co o popularnych europejskich zawodach i ligach, to niektórzy szczekacze nabraliby szacunku i przestali reprezentować idiotyczną postawę, że skoro o czymś nie mają pojęcia, to dana rzecz nie istnieje.
    Bo człowieka który co nieco zna się na rzeczy, smuci fakt, że wchodzi tu jakiś zakompleksiony bachor który samochody zna wyłącznie z gierek komputerowych i spuszcza cały japoński motosport w kiblu, bo Nissan kojarzy mu się tylko z Micrą, a dla innego GT-R jest zły bo ma „gorsze plastiki od audi” itp.
    Tragedia, brak słów po prostu.

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Kolego Konrad. Kolega Grupa ma rację

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Ładnie to ująłeś a najgorsze jest to, że masz rację

  • browar

    tobie się wydaje że ma rację bo myślisz tak samo, nie koniecznie logicznie i słusznie.
    Ale nawet rozumiem was, to tak jak nie wszyscy potrzebują telefonu komórkowego z najwyższej półki np iPhona tacy jak wy zadowolicie się tanią Nokią z dotykowym ekranem i dla was będzie się wydawać że macie to samo a nawet i lepsze bo nie wybuliliście parę tysiaków tylko kilka stówek.

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    miałem na myśli tą pierwszą część jego wypowiedzi..
    Co do Twojej wypowiedzi to nie każdy potrzebuje rzeczy najdroższych i najlepszych. Nie każdy kieruje się tylko i wyłącznie chęcią posiadania i chęcią szpanowania. Ja osobiście lubię auta szybkie ale nie rzucające się w oczy. Choć akurat na naszych drogach GT-R rzuca się w oczy. Zdecydowanie bardziej niż np. Porsche czy BMW M3 albo Audi RS5. I ja osobiście wolę takie auta.
    PS. Nie mam telefonów z najwyższej półki bo mam podejście praktyczne i telefon to dla mnie przede wszystkim telefon. A że klasyczny jest dla mnie wygodniejszy, to nie mam i nigdy nie będę miał z dotykowym ekranem

  • browar

    widziałeś na polskiej drodze RS5?! wow to pogratulować!
    A w ogóle jest choć jedno w Polsce?

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Nie no nie rozumiem Cię człowieku. Czy jest w moim komentarzu choć jedno słowo o tym że widziałem RS5?

  • browar

    „Choć akurat na NASZYCH DROGACH GT-R rzuca się w oczy. Zdecydowanie bardziej niż np. Porsche czy BMW M3 albo Audi RS5.”

    no jeżeli porównujesz do tych aut to widocznie musiałeś je widzieć i to w dodatku na polskich (naszych) drogach.

  • …tak

    browar człowieku kiedy w końcu wrócisz na autoszmate ?

  • pawel

    Dokłądnie Pan powiedział co Pan tu robi :) lepiej bym tego nie ujął ;) ale + za szczerość :]

  • Fido97

    Ni5mo specjalnie po twojej wypowiedzi szukałem wielu zdjęć z wnętrza Lamborghini lp670 i musisz przyznać że w środku nie ma żadnych przycisków z audi napisałeś tą wypowiedź twierdząc że jeśli lambo należy do audi to muszą tam być przyciski z audi a właśnie że nie bo audi pozwala zachować lambo swoja oryginalność nie wciska do środka przycisków z audi a w nissanie gt-r znajdziesz tandetne plastiki lub guziki z innych modeli nissana a przecież to samochód za 400 000 zł czy czółbyś sie dobrze wydając na nissana tyle kasy i widzieć te plastiki chyba nie

    pozdrawiam

  • Fido97

    Maciek+Jutrzenka musisz przyznać ze lambo to hiper samochód z krwi i kości sam jazobaczyłeś osiągi na których ewidetnie widac ze jest lepsze od slr który uważasz za 
    hiper samochód więc lambo jest nim tym bardziej

  • Fido97

    browar nie wiem za co czujesz taką urazę do blogera Marcina Łobodzińskiego ale nie powinieneś tego okazywać obrażając go w swoich komentarzach

  • Fido97

    a propos rs5 widziałem kilka w Poznaniu skąd pochodzę i widziałem też gt-r ale rs5 widziałem więcej więc komentarz Marcina Łobodzińskiego był prawidłowy

  • browar

    nie czuję urazy do Marcina jedynie sobie piszemy i powiedz gdzie go obraziłem?

  • browar

    kilku nie mogłeś widzieć bo jest prawdopodobnie jedno i to prawdopodobnie stoi tylko do jazd próbnych, ale mniejsza z tym. A w odpowiedzi Marcina jasno dał do zrozumienia że jednak NIE widział RS5 na naszych drogach. Więc to co napisał to jeden wielki bullshit, bo skoro nie widział to skąd może wiedzieć które auto robi na nim większe wrażenie, ale z tym to też nie jest tal łatwo, na mnie zdecydowanie większe wrażenie robi nawet S5 niż GT-r bo po prostu bardziej lubię to auto niż Nissana, na innym jeszcze większe wrażenie zrobi np Chellenger, albo Mercedes 220 z lat 50 lub Warszawa, ja osobiście na takie auta nie zwracam uwagi bo mnie nie interesują najprościej ujmując.

  • browar

    a jak z niego jest takie lelum polelum że się obraża za to że się z nim nie zgadzam to jego problem.

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Dajcie sobie już na luz bo to nie ma sensu.
    Browar nie wymyślaj sobie teorii. Napisałem, że Audi nie rzuca się w oczy jak GT-R (to moje zdanie) a Ty wymyślasz teorie. Nie napisałem nic o tym, że auto widziałem, ani że go nie widziałem, a Ty nadal zagłębiasz się w temat jakby to miało znaczenie.
    Równie dobrze moglibyśmy Cię zapytać: Jak możesz pisać że większe wrażenie robi na tobie S5 niż Nissan GT-R skoro nie porównywałeś tych aut, nie używałeś ich kilka dni do jazdy na co dzień?
    Ale to by było bez sensu. Naucz się wreszcie, że można mieć swoje zdanie i już. Nie trzeba nic udowadniać.
    Jedynie jak się z kimś nie zgadzasz, to kultura nakazuje podać swoje argumenty a nie obrażać ludzi. Piszesz, że nie mam racji w sprawie zasad doboru aut do głosowania? Może nie zauważyłeś kto napisał tą ankietę. Dodam tylko, że ja wymyśliłem ten konkurs i zasady więc nie pisz mi, że się mylę.
    Daj sobie już spokój Browar, bo jak czytam, to nie wszystkie Twoje wypowiedzi są głupie, z niektórymi sam się zgadzam, a już w oczach wielu czytelników Autokultu jesteś dzieciakiem, którego komentarze sięgają dna. Lubisz jak Ci się jedzie? Jeśli nie to zacznij pisać sensowne rzeczy bez przypieprzania się do każdej wypowiedzi albo po prostu nic nie pisz.

  • browar

    Wiem że to nie ma sensu. O własnym zdaniu napisałem nieco wyżej, jakbyś nie zauważył i tak jak napisałem każdemu podoba się co innego.
    Dalej nie wiem w którym momencie Cię obraziłem, ale to już nie mój problem, ni lubię obijać w bawełnę.
    „Piszesz, że nie mam racji w sprawie zasad doboru aut do głosowania?”
    Nic takiego nie napisałem.

    W oczach dzieciaków mogę być nawet „tym najgorszym” wisi mi to, bo czasem żeby trafić to odbiorcy trzeba się zniżyć do jego poziomu inaczej Cię nie zrozumie. „Jazdy po mnie” wiszą mi bo to są komentarze pisane przez debilnych dzieciaków, którymi nie należy się przejmować.

    Jakbym miał komentować każdy idiotyczny wpis zabrakłoby mi klawiatury, przypieprzam się tylko do tych najbardziej idiotycznych.

    Ps nie będziesz mi mówił co mam pisać a czego nie.

    Pozdrawiam.

  • http://autokult.pl/author/rafal-warecki Rafał Warecki

    Panowie – zasada będzie jedna – piszemy i dyskutujemy w sposób kulturalny, nieważne czy się z kimś zgadzamy czy nie, posty mające na celu obrażanie innych będą po prostu szły w kosz.
    Pozdrawiam,

  • http://autokult.pl Krzysiek

    Mercedes SLS AMG

  • Cebula

    To jest samochód sportowy. Elektronikę wykorzystuje aby jechać szybciej, pewniej i bardziej przewidywalnie, nie odejmuje mocy (kontrola trakcji) tylko nią zarządza. Stosunkowo niska cena, osiągi na torze i mnogość części jakimi możemy uczynić go jeszcze szybszym czyni go jednym z najlepszych samochodów sportowych w mojej ocenie. Nie jest może definicją samochodu sportowego gdzie na wszystko zdany jest kierowca, ale nie wyobrażam sobie wajchy do ręcznego zarządzania napędem na 4 koła. Postęp musi być, inaczej wciąż miotalibyśmy się z korbą wtykaną przez dziurę w zderzaku…

  • http://null JACO+335I

    tylu komentarzy to nawet na onecie nie było gdy dyskutowano o zasadności pozostawienia krzyża pod pałacem prezydenckim,szacunek dla autokultu! Co do aut : gt-r to moim zdaniem majstersztyk i auto zasługujące na wszystkie pochwały,o tym ze jest tandetny wypowiadaja się ci którzy nim nie jechali,jednakze wybierając auto roku to uważam że 2010 nalezał do ferrari 458italia.Po pierwsze dlatego że był internetowym celebrytą roku przez to że niektórzy właściele którzy kupili auto przed akcja serwisową mieli ze swoim ferrari niezwykle „płomienny romans” niczym Córus i Collin Farrell.
    a tak na poważnie to uważam że 458 italia to prawdziwy supersamochód który niczego nie udaje,nie miałem okazji nim jeździć ale usiąśc i odpalić owszem,jego dżwięk jest warty bańkę a resztę mamy gratis.

  • Maciek+Jutrzenka

    Wiesz dlaczego SLR jest hiper samochodem a Lambo nie? jak dla mnie i dlaczego SLR wygrywa? bo SLR jest szybszy od normalnej wersji Lambo. weś pod uwagę ten fakt że była to wersja odchudzona a weź sobie odchudzoną wersje SLR 722 GT i porównaj z Lambo SV. w tedy lambo przegrywa. Uważam go za króla super samochodów ponieważ jego odchudzona wersja bije hipersamochód.

  • Paweł Kaczmarczyk

    Uwielbiam czytać komentarze po tego typu głosowaniami i rozpływanie się każdego co dane auto potrafi, choć żaden z komentujących prawdopodobnie nigdy nawet nie siedział w żadnym z tych aut.
    Ja wypowiem się jako właściciel Forda Focus-a RS fakt, nie RS500. Zagłosowałem na Forda z prostej przyczyny wg. mnie jest jednym z najlepszych jak nie najlepszym autem typu HOT-HATCH na świecie i jedynym osiągalnym dla przeciętnego zjadacza chleba. Szczerze to bardzo mnie śmieszą porównania RS do np. VW Golfa R36 bo to auto nijak ma się do RS-a. Po pierwsze ma napęd na cztery koła, po drugie waży tyle co tir, po trzecie Golf R36 w ogóle nie skręca, a i prośba nie porównujmy RS500 do GTR-a itp.

  • browar

    golf r niby nie skręca a jest szybszy na torze od RS mimo mniejszej mocy, uuu jak to źle świadczy o twojej RS skoro bije go na torze nieskręcające, ociężałe, z mniejszą mocą auto…

  • Paweł Kaczmarczyk

    Browar…zapraszam na tor…bo do tej pory na torze Poznań objechałem dwa R36…

  • browar

    podam zaraz linka…
    bo jakoś bardziej widzi mi się test profesjonalistów z udziałem profesjonalnych kierowców niż pierwszych lepszych z toru…
    To świadczy tylko o tym że jesteś lepszym kierowcą od tego z Golfa.

    fastestlaps kropa com/comparisons/ford_focus_rs_mk_ii-vs-vw_golf_r.html

  • browar
  • browar

    d przy czasach Golfa oznacza wilgotny tor.

  • Kemot

    to co tu robisz złociutki ? ;)

  • Paweł Kaczmarczyk

    hmmm bardzo ciekawe porównanie. Przyznam, że wcześniej nie widziałem podobnego zestawienia.
    Gwoli ścisłości. Na torze Poznań Golfem R36 jeździł jakiś Niemiec, który chwalił się (nie wiem czy to prawda), że na Nordschleife objechał Lotusa Exige. Szczerze w to wątpię no, ale nie widziałem i uwierzyłem facetowi na słowo. Muszę zaznaczyć, że mój RS jest po malutkich modyfikacjach czyt. wydech Milltek oraz nowy program od PumaSpeed, moc prawdopodobnie wzrosła o 40-45KM. Ja za super kierowcę wyścigowego się nie uważam, fakt jak mam czas to bardzo chętnie wybieram się na „upalanie” z synem, ale traktuję to bardziej jako zabawę i możliwość poprawienia swoich umiejętności za kierownicą, choć na co dzień jeżdżę Dieslem, a RS-em tylko w weekend-y. Zdaję sobie doskonale sprawę, że na prostej jest wiele szybszych aut, ale w zakręcie Focus RS wg. mnie przerasta o przysłowiową głowę wiele mocniejszych cztero-napędówek.

  • Paweł Kaczmarczyk

    Przy tym nie kosztuje 500.000PLN, a zapewnia podobną frajdę z jazdy. I ten piękny dźwięk silnika.

  • browar

    Może i objechał Exige jak Exige prowadziła jego babcia.
    Noo jak wzmocniłeś sobie RSa prawie do mocy RS500 to jest bardzo możliwe że Golf R łapie zadyszkę, to prawie 100 kucy więcej względem Rki, moc robi swoje.
    Ja mówiłem o stokowych wersjach bo inaczej to mały sens ma takie porównanie.

    „wg. mnie przerasta o przysłowiową głowę wiele mocniejszych cztero-napędówek.”

    nie bardzo znam mocniejsze hot hatch ;) Jakie auta masz na myśli?
    Ale RS to jest bardzo dobre auto, o sporej mocy, z dobrym prowadzeniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę że to przednionapędowiec.

  • browar

    Lubię dźwięki dobrej R5 :)

  • Wiktor

    Jak subaru będzie nad focusem to was pozabijam ; D
    ale i tak miałem dylemat czy zagłosować pomiędzy L-fa a GTR’em
    Ostatecznie L-fa

  • http://a.pl Bartek

    Audi R8 GT – Jeden z moich faworytów. Jest taki jaki powinien być – lekki, mocny, całkiem ciekawy. Tylko po co napęd AWD? W Audi Quattro tak, ale w samochodzie torowym?

    Audi RS5 – Najnudniejszy sportowy samochód jaki widziałem. Ziew. Patrzę na niego… i nic. Stonowany design jest znakiem rozpoznawczym większości aut z grupy VW; mi on nie odpowiada. Nie podoba mi się również to, że jest za cięzki, zbyt elektroniczny. Komputer odbiera sekundy na torze, ale i też duszę.

    BMW M3 GTS – Piękny przykład sportowego samochodu: RWD, zmniejszona masa względem oryginału, potężny silnik.

    Bugatti – Klocek. Powoduje ziewanie. I do tego za ciężki. Ettore Bugatti nazwał kiedyś Bentley’e najszybszymi ciężarówkami świata. Dzisiaj to samo powiedziałby o Bugatti SS. Wielkim koncernom pokazuje jak nie wskrzeszać marek o których nie ma się pojęcia.

    458 Italia – Z włączonym komputerem o mocy obliczeniowej komputerów NASA jest jak Struś Pędziwiatr. Fajnie… Nie bardzo. Wydłubać wszystko, co przetwarza dane i ogłosić premierę jeszcze raz.

    599 GTO – Tego pana gdzieś już widziałem. Niezbyt interesujący. Koniec.

    Ford Focus – Zaprzeczę wszystkiemu co mówiłem :D Zagłosowałem na niego, bo uważam, iż to co zrobili jego twórcy przekracza ludzkie pojęcie. 350 koni i napęd na przód! I do tego świetnie się prowadzi! Niebywałe!

    Audi Gallardo/Murcielago – To niewytłumaczalne – te samochody zupełnie mnie nie podniecają. Wręcz przeciwnie, odpychają mnie. Coś z nimi jest nie tak. Odebrać przednie koła silnikowi i przestanę zamykać oczy na ich widok.

    Lexus LFA – Nie wiem po co komu ten wóz. Znacznie taniej jest kupić mocny komputer. Wyjdzie na to samo. Sztuczny jak piersi kobiet z okładki Pudelka.

    Lotus Evora – Lekki, mały, zwinny szybki, nielubiany przez dzieci wychowane na NFS’ach. Jednym słowem świetny!

    SLS AMG – Prosty silnik, piękna karoseria. Fajnie wskrzesili 300SL. DZIĘ-KU-JE-MY!

    Datsun GTR – Co w nim jest takiego ciekawego?

    Porsche – Nie wiem po co je robili. Wystarczy już tych wersji! A sam kierowca testowy mówi, że GT3 RS jest bardziej sportowy. Nonsens.

    Subaru – Szanuję go tylko ze względu na rajdy.

    Wiesmann – Ciekawy projekt w stylu retro. Do tego szybki. Czego potrzeba więcej do szczęścia?

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    To jeszcze coś o Porsche 911 Sport Classic i będzie kompletny komentarz

  • Szegan

    GO Ford Focus RS500!!! :D Trzecie miejsce! brawo!
    Najlepsza przednionapędówka na świecie (szkoda, że nie będzie seryjnej produkcji).
    „Stary” RS MK2 nie był gorszy od Audi S3, BMW Z4 3.0si, BMW 135i czy Brery 3.2 JTS V6 Q4 itp.

    link /

    Więc RS500 pewnie jeszcze bardziej niszczy resztę podobnych.

  • browar

    każde z tych aut ma mniej mniejszy stosunek mocy do masy a Alfa ma duuużo mniejszy, jedynie 135i ma prawie taki sam.

  • http://aa.pl Bartek

    Ups, ominąłem.

    Sport Classic – Po co? Już to widzieliśmy. Obawiam się, że wszystkie wersje Porsche zostały już wymyślone. To niezbyt ładne auto miało uczcić jakąś tam rocznicę i wpychanie na listę najważniejszych aut tamtego roku jest przesadą…

    Bardziej rozpiszę się na temat poszczególnych aut pod artykułem dot. jednego modelu. Teraz mi się nie chcę. :)

  • mucha

    485 italia

  • http://autokult.pl/author/marcin-lobodzinski Marcin Łobodziński

    Spoko. Jeśli Twoje komentarze będą kulturalne to chętnie poznam opinię szczerej i nie owijającej w bawełnę osoby.

  • http://klimatyzacja1.bloog.pl Arek

    Audi RS5 zwykłe auto o niezwykłych osiągach, jak dla mnie auto roku

  • Shun

    Lexus LS :P

  • Bob

    To są samochody przyszłości: link /

  • Abuk

    Samochód idealny
    Struktura nośna(nadwozie) audi R8
    silnik- Murcielago
    zawieszenie ferromagnetyczne z R8 lub tradycyjne z porsche
    układ przeniesienia napędu Impreza i GTR
    elektronika LFA/GTR
    karoseria-wybrane auta nie posiadają idealnej musi być włókno węglowe
    wnętrze lamborghini
    aerodynamika italia i veyron
    wyważenie porsche

    +rozkład masy ok 50 na 50
    +wyłączenie

    Utopia…

  • Abuk

    wyłączenie systemów wspomagania

  • PatascO

    Moim zdaniem, acz skromnym, samochodem roku zostaje Ferrari 458 Italia :)

  • http://gadzetiprezenty.pl Prezentyn

    Ciekawe :)

  • Chuck

    Widziałem wczoraj takie białe r8, prawie wjechałem komuś w dupę tak mnie przyćmiło od samego widoku :D

  • http://. Paweł

    Który najbardziej sportowy? Oczywiście, że Veyron, bez dwóch zdań. Chciałbym to zobaczyć jak któryś samochód z „pierwszej trójki” tego plebiscytu wyprzedza ten pojazd…

  • Inż

    Człowieku wyważenie Porsche?
    Silnik Murcielago?
    Kwadratowe koło.

    Nie ma lepszego zawieszenia i połączenia z wszystkim innym niż w Italii. Potem, odejmując jakikolwiek komfort, mamy GT-Ra.

    Na autobahna najlepszy jest Veyron.

    I tyle w tym temacie.

  • Abuk

    Chodziło mi bardziej o samo porsche. Jak na auto z silnikiem w dupie firma jest wyważyła idealnie. Co do zawieszenia italii to Delphi MagneRide takie samo jak w R8.Lepsze jedynie,bo nowsze,ale tak to ta sama konstrukcja i zasada działania też. Pisząc wcześniejszy wpis nie wiedziałem,że ferrari ma też to zawieszenie,dlatego napisałem R8.
    Pan INŻ za bardzo się oburzył.

  • http://www.meblewsieci.pl RAFLO

    LEXUS, LEXUS, LEXUS

  • czarek1197

    Oddałem głos na PORSCHE 911 GT2 RS bo kocham porsche a on jest porsche w najczystszej postaci. Cholernie mocy, napęd oczywiście RWD i czysta surowa forma, klatka, kubły- czego chcieć więcej.
    Polecam kupić polskie wydanie top gear i tam hamond wybrał go autem roku.
    pozdrawiam

  • damian

    Głosować na 599 GTO najszybsze seryjne Ferrari w histori marki!!!!

50 najlepszych filmów samochodowych w Internecie
50 najlepszych filmów samochodowych w Internecie

Zamknij