Genewa 2009: Nowy VW Polo - tańszy i ładniejszy Golf?
Nowe Polo, które ma przecierać świeże szlaki jeśli chodzi o samochody tej klasy, zostało oficjalnie pokazane światu przez Volkswagena w Genewie.
Zespół projektantów, prowadzony przez Waltera da Silva (główny projektant Grupy Volkswagena), stworzył naprawdę piękny samochód, który łączy w sobie cechy stylu ostatniej odsłony Golfa i odrodzonego z popiołów Scirocco.
Nowe Polo, które ma przecierać świeże szlaki jeśli chodzi o samochody tej klasy, zostało oficjalnie pokazane światu przez Volkswagena w Genewie.
Zespół projektantów, prowadzony przez Waltera da Silva (główny projektant Grupy Volkswagena), stworzył naprawdę piękny samochód, który łączy w sobie cechy stylu ostatniej odsłony Golfa i odrodzonego z popiołów Scirocco.
Tak jak wczoraj wspominaliśmy, nowe Polo urosło. Jest to na szczęście pozytywny kierunek rozwoju, bowiem powiększyła się także ilość miejsca dostępnego dla podróżujących samochodem. Auto mierząc 3.952mm jest o 36mm dłuższe aniżeli jego poprzednia wersja. Polo urosło także w biodrach rozstawie osi o 32mm, ale stało się niższe o 13mm (ma to zapewnić pewniejsze trzymanie się drogi). Klient otrzymuje teraz przestrzeń załadunkową o pojemności minimum 280 litrów i maksimum 952l.
Wszystkie modele seryjnie zostaną wyposażone w cztery poduszki powietrzne, ABS, ESP i nowoczesny system montowania fotelików ISOFIX. Volkswagen postawił także na wykończenie kabiny pasażerów. Deska rozdzielcza została wykonana z miłego w dotyku plastiku, a znajdujące się tu i ówdzie elementy aluminiowe podkreślają styl auta.
New Volkswagen Polo MkV
Pod maską sporo nowości, m.in. turbodoładowana jednostka 1,2 TSI, czy diesel 1,6 TDI z układem common rail. Wszystkie silniki zostały wyposażone w 5 lub 6-biegowe skrzynie manualne, a wybrane silniki mogą być dodatkowo oferowane z (nową w Polo) zaawansowaną skrzynią DSG o podwójnym sprzęgle i siedmiu przełożeniach.
Nowa wersja otrzyma także dwie odmianyBlueMotion. Pierwsza, która będzie oferowana zaraz po oficjalnym starcie pojazdu, to silnik 1,6 TDI o mocy 90KM. Produkuje ona jedynie 96g CO2 na kilometr. W 2010 roku dołączy do niego silnik BlueMotion nowej generacji: 1,2 TDI o mocy 75KM z układem common rail. Razem z nim wprowadzone zostanie kilka poprawek, które wpłyną na aerodynamikę Polo, obniżone zostanie zawieszenie, zmienione długości przełożeń skrzyni biegów, a także Volkswagen zastosuje system START-STOP. Auto ma emitować jedynie 87g CO2 na kilometr.
Produkcja nowego Polo rozpocznie się najprawdopodobniej latem, podczas gdy pierwsze dostawy przewidziane są na październik.[block position="inside"]10267[/block]
Źródło: worldcarfans