Volkswagen CrossBlue Coupé - oficjalna prezentacja w Chinach [Szanghaj 2013]
Informacje na temat najnowszego konceptu Volkswagena pojawiły się w Internecie nieco wcześniej niż debiut samego samochodu. W Szanghaju niemiecki producent zdążył już oficjalnie zaprezentować model CrossBlue Coupé, a więc mamy dla Was garść nowych informacji oraz obszerną galerię tego oryginalnego konceptu.
Informacje na temat najnowszego konceptu Volkswagena pojawiły się w Internecie nieco wcześniej niż debiut samego samochodu. W Szanghaju niemiecki producent zdążył już oficjalnie zaprezentować model CrossBlue Coupé, a więc mamy dla Was garść nowych informacji oraz obszerną galerię tego oryginalnego konceptu.
Samochód to usportowiona wersja SUV-a CrossBlue, który zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit. Pojazd mierzy 4889 mm długości, 2015 mm szerokości i 1673 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2980 mm. Pojemność bagażnika oszacowano natomiast na 537 litrów. Wartość ta po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1101 litrów.
Pod względem stylistycznym mamy do czynienia z zadziornie wyglądającym crossoverem, któremu daleko jednak do sylwetki rasowego coupé. Styliści postawili na agresywny zderzak przedni z ciekawie zaaranżowanymi reflektorami. Sportowe zacięcie samochodu zdradzają również otwory wentylacyjne w masce oraz w przednich błotnikach. Warto także zwrócić uwagę na nisko poprowadzoną i łagodnie opadającą linię dachu zakończoną spoilerem. Z tyłu nie zabrakło również dyfuzora i dwóch końcówek wydechu. W oczy rzucają się także 22-calowe felgi aluminiowe.
Volkswagen CrossBlue Coupé napędzany jest hybrydowym układem, który składa się z: 3,0-litrowego silnika benzynowego w układzie V6 (300 KM i 500 Nm), dwóch motorów elektrycznych (przy osi przedniej 40 kW, przy osi tylnej 85 kW) oraz zestawu akumulatorów (9,9 kWh). Łączna moc takiego układu została oszacowana na 415 KM, a moment obrotowy na 700 Nm. Pozwala to temu ważącemu 2220 kg pojazdowi osiągnąć pierwsze 100 km/h w 5,9 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się natomiast przy 236 km/h. W zależności od potrzeb i warunków, napęd za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni DSG może być przekazywany: tylko na oś przednią (silnik spalinowy + jeden z motorów elektrycznych), na obie osie (silnik spalinowy + motory elektryczne) lub na oś tylną (motor elektryczny umieszczony przy tylnej osi).
CrossBlue Coupé może poruszać się również w trybie tylko i wyłącznie elektrycznym. Zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach oszacowano na 33 km, jednak kierowca nie może przekraczać prędkości 120 km/h. Volkswagen podaje, że w trybie hybrydowym samochód zadowala się 3,0 litrami benzyny na każde przejechane 100 km. Gdy kierowca korzysta tylko z silnika spalinowego, zużycie benzyny wzrasta do około 6,9 l/100 km.
Niestety jeszcze nie wiemy czy pojazd trafi do produkcji seryjnej, jednak spekuluje się, że Volkswagen już niedługo zaprezentuje produkcyjną wersję tego konceptu.
Źródło: WCF