Samochody używaneOpelUżywany Opel Corsa D w pigułce

Używany Opel Corsa D w pigułce

Opel Corsa D był sporym krokiem naprzód dla niemieckiego producenta.
Opel Corsa D był sporym krokiem naprzód dla niemieckiego producenta.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Opel
Marcin Łobodziński
19.12.2017 12:06, aktualizacja: 30.03.2023 09:59

Opel Corsa D to jeden z bardziej poszukiwanych samochodów używanych w tym roczniku i segmencie. W 2006 roku nastąpił duży przełom, ponieważ Corsa C była zupełnie inną konstrukcją, a do tego nowy model stał się bardziej niezawodny.

Roczniki: 2006-2014 (facelifting 2011)

Ceny rynkowe: 8000-35 000 zł

Awaryjność: przeciętna

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d

Pojemność bagażnika: 285 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1,0 (60-69 KM)
  • 1,2 (70–85 KM)
  • 1,4 (86–100 KM)
  • 1,4 T (120 KM)
  • 1,6 T (150–211 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1,3 CDTI (75–95 KM)
  • 1,7 CDTi (125–130 KM)

Wersje sportowe: Corsa GSi (150 KM), OPC (191-211 KM)

Opel Corsa D
Opel Corsa D© fot. mat. prasowe / Opel

Zaprezentowany w 2006 roku Opel Corsa D powstał na tej samej płycie podłogowej co Fiat Grande Punto, ale nie dzieli z nim zbyt wielu podzespołów. Wygląda zupełnie inaczej, nawet inaczej się nim jeździ. Ma dobrze zestrojone, komfortowe zawieszenie.

Kabina Corsy D jest wykonana z przyjemnie wyglądających materiałów, choć po kilku latach niektóre elementy mogą skrzypieć. Wnętrze jest dość przestronne, nawet dla czterech osób, ale bagażnik jak na dzisiejsze standardy jest mały - 285 l.

Jedną z największych zalet Opla Corsy D jest ogromny wybór wersji silnikowych o mocy od 60 do 211 KM. Są to jednostki zarówno ekonomiczne, jak i dynamiczne - tak benzynowe, jak i diesle (najmocniejszy ma 130 KM). Opel oferował nawet wersje z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Samochód okazał się tak udaną konstrukcją, że kolejna generacja Corsa E jest na dobrą sprawą głębokim liftingiem Corsy D.

Opel Corsa D
Opel Corsa D© fot. mat. prasowe / Opel

Typowe usterki Opla Corsy D:

  • drobna korozja,
  • awarie systemu ABS,
  • awarie radioodtwarzacza,
  • awarie ogrzewania tylnej szyby,
  • awarie sterowników silnika i bezpieczników (początek produkcji),
  • przedwczesne zużycie przekładni kierowniczej,
  • hałasujące tylne zawieszenie,
  • rozciągnięty łańcuch rozrządu (silniki benzynowe 1,0 i 1,2, w mniejszym stopniu 1,4),
  • awarie cewek zapłonowych (silniki benzynowe 1,0 i 1,2),
  • zatarcie turbosprężarki i silnika, niedziałający napinacz rozrządu (często zbyt mało oleju w dieslu 1,3 CDTI),
  • zapchanie filtra DPF (silnik 1,7 CDTI),
  • awarie mechanizmu przekładni Easytronic.

Czego szukać:

Najlepiej egzemplarzy poliftowych z silnikami benzynowymi o mocy od 80 KM w górę. Wersji z dieslem 1,3 CDTI o mocy 90 lub 95 KM. Jeżeli chcecie czegoś oryginalnego, poszukajcie aut sprowadzonych, w ciekawych konfiguracjach kolorystycznych i wyposażeniowych.

Czego unikać:

Samochodów z silnikami 1,0 oraz podejrzanie tanich OPC. Nie kupujcie diesla 1,7 do miasta i 1,3 na trasę - odwrotnie jak najbardziej. Unikajcie wersji z automatyczną skrzynią Easytronic (5-biegowa). Zamiast wybierzcie Corsę 1,4, do której oferowano zwykły automat (4-biegowy). Uwaga na wyeksploatowane samochody poflotowe.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)