Test wideo: Toyota Prius Plug-in — dlaczego w Polsce nie będzie napędu 4x4?

Test wideo: Toyota Prius Plug-in — dlaczego w Polsce nie będzie napędu 4x4?

Maciej Gomułka
27.11.2023 12:34, aktualizacja: 27.11.2023 15:44

Toyota Prius to dzisiaj niemal symbol zarobkowego przewozu osób, hit wśród taksówkarzy. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja tego modelu, która może całkowicie zmienić jego postrzeganie. O co chodzi? Zapraszam do oglądania.

Najnowsza generacja Toyoty Prius najbardziej zaskakuje wyglądem, który teraz prędzej kojarzy się z autem sportowym niż z pokraczną hybrydą. Nie ma co się oszukiwać, poprzednie wcielenia tego modelu miały specyficzny wygląd, który wyróżniał ten samochód na ulicy, ale budził również kontrowersje. Aktualnie Prius ma ciekawe linie, które nadają dużej dynamiki oraz zmieniają postrzeganie tego modelu.

Toyota Prius Plug-In
Toyota Prius Plug-In© WP

Pod maską znajduje się układ hybrydowy 5. generacji, który zagościł jakiś czas temu np. w Corolli. Spalinowym sercem jest silnik o pojemności 2.0 wyposażony we wtrysk bezpośredni. W przeciwieństwie, do stosowanych wcześniej jednostek 1.8 oraz 1.5 z wtryskiem pośrednim, montaż instalacji gazowej może być nieopłacalny. Łączna moc całego układu to 223 KM. To sprawia, że jazda tym autem może sprawić przyjemność, dodatkowo nie obciążając zbytnio portfela kierowcy, zwłaszcza jeśli będziemy wykorzystywać fakt, że to hybryda typu plug-in.

Toyota Prius Plug-In
Toyota Prius Plug-In© WP

Jeżeli jesteście ciekawi, jak jeździ nowy Prius, ile zużywa paliwa oraz ile kosztuje, to zapraszam do oglądania powyższego filmu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)