Seria GR to za mało. Oto Lexus LBX Morizo RR Concept, nad którym czuwał sam Akio Toyoda

Seria GR to za mało. Oto Lexus LBX Morizo RR Concept, nad którym czuwał sam Akio Toyoda

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus LBX Morizo RR Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Filip Buliński
12.01.2024 11:39, aktualizacja: 12.01.2024 12:47

O tym, że Akio Toyoda miewa szalone pomysły, wiadomo nie od dziś, a prototypowy LBX jest tego kolejnym przykładem. We współpracy z byłym szefem Toyoty Lexus pochwalił się bowiem na targach Tokyo Auto Salon 2024 miejskim crossoverem, któremu zamiast hybrydy zaserwowano wzmocnioną jednostkę z GR Yarisa.

Lexus LBX niedawno zadebiutował jako mały crossover będący w praktyce bardziej luksusowym wydaniem Toyoty Yaris Cross. Do napędu wykorzystuje 136-konną hybrydę – taki zestaw wydaje się idealny do miasta. Tymczasem Lexus wraz z Akio Toyodą stwierdzili, że należy nieco zmienić charakter auta.

Efekt? Do miejskiego LBX-a wszczepiono 1,6-litrowy silnik G16E-GTS pochodzący wprost z GR Yarisa, którego dostrajaniem zajmował się sam Toyoda. Co więcej, specjalną wersję LBX-a nazwano pseudonimem, pod którym prezes zarządu i dyrektor reprezentatywny startuje w rajdach i wyścigach, czyli Morizo.

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus LBX Morizo RR Concept© Materiały prasowe | Lexus

Lexus LBX RR Morizo Concept pokazany został podczas właśnie trwających targów Tokyo Auto Salon. Poza wspomnianym silnikiem sportowy crossover korzysta także z nowego, 8-stopniowego automatu, który pojawił się w GR Yarisie przy okazji liftingu. Swoją drogą, hot-hatchem miał już okazję jeździć Mateusz Lubczański.

W LBX-ie nie zabrakło także stałego napędu na cztery koła, natomiast 3-cylindrowy silnik został wzmocniony — oferuje bowiem 305 KM i 400 Nm, co oznacza wzrost o 20 KM i 10 Nm. Toyoda zadbał także o odpowiednie zmiany w podwoziu. Zawieszenie obniżono o 10 mm oraz wzmocniono, natomiast w wentylowane hamulce tarczowe wyposażono wszystkie koła. O 20 mm poszerzono także nadwozie, a nadkola wypełniają teraz 19-calowe felgi.

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus LBX Morizo RR Concept© Materiały prasowe | Lexus

Sportowe zapędy LBX-a Morizo RR Concept widać zresztą także po żółtych zaciskach hamulcowych, podwójnym wydechu czy innych zderzakach i atrapie chłodnicy. W środku z kolei na kierowcę czekają tapicerka w kolorze Ochre czy żółte pasy bezpieczeństwa. Całość prezentuje się naprawdę dobrze, a biorąc pod uwagę, jak dobrze jeździ GR Yaris, można się spodziewać, że LBX również reprezentuje wysoki poziom.

Niestety, jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z konceptem. Nie wiadomo, czy samochód trafi do produkcji – Lexus nie zająknął się na ten temat słowem. Spoglądając jednak na pozostałe projekty koncernu, myślę, że wprowadzenie auta na rynek jest tylko kwestią czasu. Po cichu na to liczę.

  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
  • Lexus LBX Morizo RR Concept
[1/8] Lexus LBX Morizo RR ConceptŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lexus
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)