nanoFlowcell w natarciu na targach w Genewie [aktualizacja]
nanoFlowcell przedstawi na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie dwa modele: Quant F oraz duże coupé o nieznanej nazwie.
Pierwszym samochodem zapowiedzianym przez producenta z siedzibą mieszczącą się w Lichtensteinie jest Quant F. Limuzyna z drzwiami typu gullwing to ewolucja modelu Quant E, który nanoFlowcell przedstawił w ubiegłym roku na targach samochodowych w Genewie. Elektryczny pojazd został zmodyfikowany tak, by zbliżyć się do spełnienia wymagań homologacyjnych. Obecnie pracy wymagają jeszcze między innymi poduszki powietrzne. Gdy samochód będzie gotowy, zostanie poddany testom zderzeniowym i badaniom homologacyjnym w USA oraz w Niemczech.
Oprócz zmian wymaganych do dopuszczenia Quanta F do ruchu drogowego, auto dostało także dodatkowe stado elektrycznych koni mechanicznych. Moc generowana przez cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło) została podbita z 925 do 1090 KM. Producentowi udało się także zwiększyć zasięg samochodu o 30 procent w stosunku do wersji E.
Za źródło energii w Quancie F służą dwie ciecze jonowe. Są one przechowywane w dwóch 250-litrowych zbiornikach mieszczących się na spodniej części samochodu.
Drugim pojazdem, który zostanie zaprezentowany przez nanoFlowcell będzie miks coupé i crossovera. Samochód przedstawiony na ilustracji na razie nie został oficjalnie przedstawiony - nie znamy jego nazwy ani parametrów.
nanoFlowcell Quant F - oficjalna galeria zdjęć
[aktualizacja 19 lutego]
Koncept, który nanoFlowcell przedstawiło kilka dni temu na pierwszej ilustracji nosi nazwę QUANTiNO. Jest to kompakt mieszczący cztery miejsca w układzie 2+2. Auto mierzy 3,91 m, ale wygląda na duże przez zastosowanie ogromnych, 22-calowych obręczy.
Auto napędzane jest przez cztery silniki elektryczne, każdy o mocy 25 kW, czyli 34 KM. To daje sumaryczną moc układu wynoszącą 136 KM. Parametry te pozwalają rozpędzić się QUANTiNO do 200 km/h. Dzięki zastosowaniu litowo-jonowego źródła energii, takiego jak w modelu Quant F, kompakt dysponuje zasięgiem 1000 km.
Firma nanoFlowcell poinformowała, że chociaż QUANTiNO jest na razie konceptem, będzie dążyć do tego, by szybko uzyskać dla tego modelu homologację drogową.