Mercedes HighPerformanceEngines - kiedy AMG to za mało

Mercedes HighPerformanceEngines - kiedy AMG to za mało

Mercedes HighPerformanceEngines - kiedy AMG to za mało
Bartosz Pokrzywiński
09.02.2012 19:00, aktualizacja: 07.10.2022 19:00

Mercedes McLaren SLR - jawny owoc współpracy Mercedesa oraz McLarena, firm, które od wielu lat były ze sobą związane. Producent ze Stuttgartu dostarczał Brytyjczykom jednostki napędowe, które ci wykorzystywali w bolidach Formuły 1. Teraz doświadczenie mechaników, którzy budowali tak ekstremalne silniki, trafi pod maskę Mercedesa Klasy A.

Mercedes McLaren SLR - jawny owoc współpracy Mercedesa oraz McLarena, firm, które od wielu lat były ze sobą związane. Producent ze Stuttgartu dostarczał Brytyjczykom jednostki napędowe, które ci wykorzystywali w bolidach Formuły 1. Teraz doświadczenie mechaników, którzy budowali tak ekstremalne silniki, trafi pod maskę Mercedesa Klasy A.

Niedługo na rynku ma się pojawić całkowicie nowy Mercedes Klasy A, który zerwie ze swoimi poprzednikami i stanie się wreszcie pełnoprawnym hatchbackiem, a przez to i rywalem BMW Serii 1. Niemiecki producent zamierza więc wprowadzić do oferty także wersję stuningowaną przez AMG. Jest jednak pewien problem.

Inżynierowie AMG to psychopatyczni geniusze, którzy potrafią budować jednostki V8 o pojemności 6,2 l i mocy przekraczającej 500 KM. Takie silniki świetnie sprawdzają się w większych Mercedesach, jednak A klasa ze względu na wymiary, dbałość o ekonomię oraz zdrowy rozsądek ma być napędzana 4-cylindrowym silnikiem.

Właśnie dlatego Mercedes zwróci się o pomoc do działu HighPerformanceEngines, który od lat przygotowuje jednostki napędowe dla zespołów Formuły 1 McLarena, Force India oraz zespołu fabrycznego Mercedesa, czyli byłego Brawn GP. Mechanicy z HPE prawdopodobnie rozpoczęli projekt 4-cylindrowej jednostki, ponieważ jakiś czas temu miały one zastąpić V8 w F1, jednak ostatecznie zdecydowano się na silniki V6.

Doświadczenie w pracy nad mniejszymi jednostkami napędowymi (obecnie w Formule 1 używane są V8 o pojemności 2,4 l) ma zaowocować w postaci silnika, który będzie napędzał nową A Klasę AMG.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)