Ferrari 599 GTO - jazda testowa i kompendium wiedzy [wideo]
Nowe Ferrari 599 GTO, Gran Turismo Omologato, bijąc Enzo na torze w Maranello pokazało, że pojazd dla bogatych szpanerów, czyli 599 GTB, może stać się rasowym autem wyścigowym. Zobaczmy jak wygląda GTO od strony technicznej. Włoski producent przygotował kilkunastominutową prezentację możliwości swojego najnowszego dzieła. Materiał naprawdę z najwyższej półki, nie tylko dla fanów marki.
Nowe Ferrari 599 GTO, Gran Turismo Omologato, bijąc Enzo na torze w Maranello pokazało, że pojazd dla bogatych szpanerów, czyli 599 GTB, może stać się rasowym autem wyścigowym. Zobaczmy jak wygląda GTO od strony technicznej. Włoski producent przygotował kilkunastominutową prezentację możliwości swojego najnowszego dzieła. Materiał naprawdę z najwyższej półki, nie tylko dla fanów marki.
Przy okazji kwalifikacji do Grand Prix Australii napisałem krótki felieton, w którym zaznaczyłem, że chciałbym zobaczyć więcej merytoryki w przekazach z wyścigów F1. Podobnie jest zresztą z nowymi modelami samochodów, bardzo interesuję się najdrobniejszymi szczegółami technicznymi związanymi z ich budową. Materiał przygotowany przez Ferrari jest właśnie tym, czego oczekiwałem.
Nie zobaczymy tutaj tylko danych dotyczących przyspieszenia, prędkości maksymalnej czy drogi hamowania. Włoski producent stworzył mini kompendium wiedzy o materiałach konstrukcyjnych, budowie poszczególnych elementów w porównaniu z 599 GTB, a także serię tabel zestawiających dane swojego najnowszego dzieła.
Jedyne o czym Ferrari nie pomyślało, to przetłumaczenie tego na język angielski. Przydałyby się chociaż najzwyklejsze napisy. W takich chwilach naprawdę żałuję, że nie znam języka włoskiego.
Bardzo ciekawie wyglądają też urywki nakręcone bezpośrednio z samochodu, podczas pokonywania pętli toru testowego Fiorano w Maranello. Dźwięk silnika V12 to istna muzyka. Na koniec wypada jeszcze przypomnieć, że GTO przyspiesza od zera do setki w 3.35-sekundy i rozpędza się maksymalnie do 335 km/h. Okrążenie na Fiorano zajmuje temu autu tylko 1 minutę i 24 sekundy. Szybciej niż Enzo, ale minimalnie wolniej niż Scuderia.
Dzięki Ferrari!
Ferrari 599 GTO: motore e riduzione del peso
Ferrari 599 GTO: dinamica, interazione uomo/macchina e aerodinamica
Źródło: Autoblog