Apel producentów - ujednolićmy testy Euro NCAP oraz IIHS!

Producenci samochodów chcą, aby europejska organizacja Euro NCAP i amerykańska IIHS przeprowadzały testy zderzeniowe według tych samych standardów.

fot. Euro NCAP

Obecnie badania Euro NCAP oraz IIHS (Insurance Institute for Highway Safety — Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) różnią się w takim stopniu, że firmy motoryzacyjne muszą zmieniać konstrukcje swoich aut na rynki Europy i Ameryki Północnej, aby spełnić wymogi bezpieczeństwa. Naturalnie generuje to koszty.

Producenci twierdzą, że mogliby zaoszczędzić setki milionów dolarów, gdyby zmienić tę sytuację i ujednolicić zasady przeprowadzania testów w ramach umowy o wolnym handlu, negocjowanej właśnie przez USA i Unię Europejską.

Gloria Bergquist, rzeczniczka Aliansu Producentów Motoryzacyjnych (amerykańska grupa lobbingowa, której członkami są m.in. General Motors, Toyota i Volkswagen), mówi, że problem leży w regulatorach rynku. Według niej przedstawiciele ciał nadzorujących przepisy okopują się na swoich pozycjach i wierzą, że ich standardy są najlepsze.

Jak informuje Automotive News, przedsiębiorstwa zwróciły się o pomoc do Instytutu Badań nad Transportem Uniwersytetu Michigan oraz grupy badawczej SAFER z Uniwersytetu Technicznego Chalmers w Göteborgu. Specjaliści ze Stanów Zjednoczonych i Szwecji zbiorą niezbędne informacje i w kwietniu lub maju 2014 r. przedstawią zarys wspólnej metodologii. Akademicy dokończą analizę i sporządzą raport do końca przyszłego roku, kiedy mają się zakończyć rozmowy na temat wspomnianej umowy o wolnym handlu.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kia zapowiada koncept sportowego auta [aktualizacja] Teasery Volvo Concept XC Coupé – zapowiedź nowego XC90 [aktualizacja] Aktor Paul Walker zginął w wypadku! [aktualizacja] Lexus RC F – nowe zdjęcia zwiastujące mocne coupé 1965 Ford Mustang Bertone [zapomniane koncepty] BMW M235i Coupé - polski cennik Hennessey Corvette Stingray HPE600 (2013) Honda Vezel w sprzedaży w Japonii – trafi także do USA i Europy? Toyota GT 86 Sedan z turbodoładowaniem? Import samochodów na Kubę możliwy? Citroën DS3 Cabrio Racing - wiemy już wszystko Mazda CX-5 z pakietem Tommykaira Mugen przymierza się do Hondy Vezel [aktualizacja] Volkswagen Cup - specjalne edycje modeli VW Nowy Ford Mustang GT - pierwszy egzemplarz charytatywnie Volkswagen Jetta GLI Edition 30 - rocznicowa edycja Będzie dłuższy Mercedes Klasy C dla Chin Nowe Lamborghini Huracán LP 610-4 – oficjalne zdjęcia i informacje! [aktualizacja] Zapowiedź programu BMW Individual do nowych M3 i M4 Volvo Black R Polestar - od Szwedów dla Szwedów Porsche Macan – przymiarki tunera TopCar Citroën DS 5LS ujawniony w produkcyjnej formie Allan McNish zakończył karierę kierowcy wyścigowego Mcchip-DKR Mercedes-Benz A 45 AMG MC450 (2013)

Popularne w tym tygodniu:

Imponujący Żuk z mocnym silnikiem na sprzedaż za 75 000 zł Nowy Mercedes SL 500 i historia, w którą trudno uwierzyć Dodge Challenger SRT Demon – najszybszy produkcyjny samochód świata Łada Niva obchodzi 40. urodziny i nadal ma się dobrze Legendarne Audi do kupienia na prestiżowej aukcji Sportowy Jaguar z silnikiem 2.0 pokazuje różnice pomiędzy USA i Europą Idealne Porsche 911 Speedster może być Twoje Zamówił Ferrari F12 TdF w kolorach pasujących do zabytkowego 250 GT Lusso LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki Manualne przekładnie w przyszłych BMW M? Nie jestem pewien Genialne koncepty Jeepa w siedmiu odsłonach