Apel producentów - ujednolićmy testy Euro NCAP oraz IIHS!

Producenci samochodów chcą, aby europejska organizacja Euro NCAP i amerykańska IIHS przeprowadzały testy zderzeniowe według tych samych standardów.

fot. Euro NCAP

Obecnie badania Euro NCAP oraz IIHS (Insurance Institute for Highway Safety — Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) różnią się w takim stopniu, że firmy motoryzacyjne muszą zmieniać konstrukcje swoich aut na rynki Europy i Ameryki Północnej, aby spełnić wymogi bezpieczeństwa. Naturalnie generuje to koszty.

Producenci twierdzą, że mogliby zaoszczędzić setki milionów dolarów, gdyby zmienić tę sytuację i ujednolicić zasady przeprowadzania testów w ramach umowy o wolnym handlu, negocjowanej właśnie przez USA i Unię Europejską.

Gloria Bergquist, rzeczniczka Aliansu Producentów Motoryzacyjnych (amerykańska grupa lobbingowa, której członkami są m.in. General Motors, Toyota i Volkswagen), mówi, że problem leży w regulatorach rynku. Według niej przedstawiciele ciał nadzorujących przepisy okopują się na swoich pozycjach i wierzą, że ich standardy są najlepsze.

Jak informuje Automotive News, przedsiębiorstwa zwróciły się o pomoc do Instytutu Badań nad Transportem Uniwersytetu Michigan oraz grupy badawczej SAFER z Uniwersytetu Technicznego Chalmers w Göteborgu. Specjaliści ze Stanów Zjednoczonych i Szwecji zbiorą niezbędne informacje i w kwietniu lub maju 2014 r. przedstawią zarys wspólnej metodologii. Akademicy dokończą analizę i sporządzą raport do końca przyszłego roku, kiedy mają się zakończyć rozmowy na temat wspomnianej umowy o wolnym handlu.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kia zapowiada koncept sportowego auta [aktualizacja] Teasery Volvo Concept XC Coupé – zapowiedź nowego XC90 [aktualizacja] Aktor Paul Walker zginął w wypadku! [aktualizacja] Lexus RC F – nowe zdjęcia zwiastujące mocne coupé 1965 Ford Mustang Bertone [zapomniane koncepty] BMW M235i Coupé - polski cennik Hennessey Corvette Stingray HPE600 (2013) Honda Vezel w sprzedaży w Japonii – trafi także do USA i Europy? Toyota GT 86 Sedan z turbodoładowaniem? Import samochodów na Kubę możliwy? Citroën DS3 Cabrio Racing - wiemy już wszystko Mazda CX-5 z pakietem Tommykaira Mugen przymierza się do Hondy Vezel [aktualizacja] Volkswagen Cup - specjalne edycje modeli VW Nowy Ford Mustang GT - pierwszy egzemplarz charytatywnie Volkswagen Jetta GLI Edition 30 - rocznicowa edycja Będzie dłuższy Mercedes Klasy C dla Chin Nowe Lamborghini Huracán LP 610-4 – oficjalne zdjęcia i informacje! [aktualizacja] Zapowiedź programu BMW Individual do nowych M3 i M4 Volvo Black R Polestar - od Szwedów dla Szwedów Porsche Macan – przymiarki tunera TopCar Citroën DS 5LS ujawniony w produkcyjnej formie Allan McNish zakończył karierę kierowcy wyścigowego Mcchip-DKR Mercedes-Benz A 45 AMG MC450 (2013)

Popularne w tym tygodniu:

Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko "Miękka" hybryda pogrzebie silniki Diesla Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI Deadmau5 sprzedaje swoje Lamborghini. Nie ma drugiego takiego