JE Design Seat León 1.8 TSI FR (2013)

We wrześniu na łamach Autokultu pisaliśmy o wyposażonym w turbodiesla Seacie Leónie przerobionym przez JE Design. Teraz ten sam garaż przedstawił Leóna z ponad 200-konną jednostką benzynową.

León być może będzie modelem, dzięki któremu pozbiera się do kupy mający poważne kłopoty finansowe hiszpański Seat. Nowym kompaktem Seata interesuje się też JE Design – ekspert od tuningu samochodów tej marki.

Seat León dostępny jest z pięcioma różnymi silnikami z czego dwa to jednostki wysokoprężne. Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie wersje mocy, dostępne skrzynie biegów i rodzaje nadwozia, to ten model jest oferowany w aż 42 wariantach. JE Design wybrało odmianę z 1,8-litrowym silnikiem o zapłonie iskrowym z ręczną skrzynią biegów, które zostały zamontowane w karoserii hatchback z pięciorgiem drzwi.

Zainstalowany w poprzek 4-cylindrowy rzędowy motor, to oczywiście konstrukcja z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W seryjnej konfiguracji ma ona moc 180 KM i moment obrotowy 250 Nm. 6-biegowa przekładnia przenosi napęd wyłącznie na przednią oś. Dostępna jest też zautomatyzowana dwusprzęgłowa 7-przełożeniowa skrzynia biegów.

Osiągi na drodze idą w parze z dynamicznym wyglądem Seata Leóna. Przyspieszenie 0–100 km/h w 7,50 s i prędkość maksymalna 226 km/h powinny zadowolić nawet wybrednych kierowców. Jeżeli jednak to za mało, to Leóna może podkręcić JE Design.

Tylko zmianą elektroniki i montażem sportowego „wydechu” tuner zyskał 35 KM. Z kolei moment obrotowy urósł do okrągłych 300 Nm. Maksymalne wartości obu parametrów dostępne są przy tych samych obrotach, co wcześniej – moc przy 5100–6200 obr./min, a moment przy 1250–5000 obr./min.

Zobacz również: Seat Leon Cupra - launch control

Ulepszony Seat na osiągnięcie setki potrzebuje 6,90 s, a rozpędzanie kończy przy 235 km/h. Ciekawe jak prezentują się na tle fabrycznego wozu czasy przyspieszeń na poszczególnych biegach?

W zależności od zasobności portfela klient JE Design może wybrać jeden z trzech zestawów tuningu zawieszenia. Najtańszy składa się ze sprężyn obniżających auto o 30 mm, droższy to gwintowane zawieszenie z regulacją wysokości, a najwięcej trzeba zapłacić za pakiet wyposażony w pokrętła regulacyjne charakterystyki pracy amortyzatorów.

Nadwozie zostało ozdobione nakładką pod zderzak z przodu, listwami progowymi, niewielką imitacją dyfuzora i spojlerem dachowych. Dodatki wizualne pasują całkiem dobrze do ostrych linii nowego Leóna. Są także nowe, większe felgi o średnicy 18”, które są obute w gumy o parametrach 225/40 R 18 na każdym kole.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 215 KM przy 5100–6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,58 KM/l (seryjny  – 100,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1200–5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 288 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 253 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 18”
  • Koła tylne: 7,5 x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1290 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (seryjny – 7,17 kg/KM)
  • Długość: 4236 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1401 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2599 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 235  km/h

Źródło: automobilesreview

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT Podrasowane BMW X4 od Schnitzera dla policji Rodzina AMG Sport będzie konkurować z M Performance Rolls-Royce Ghost Series II w wydaniu Mansory BMW M4 Coupé po kuracji AC Schnitzer

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? Lżejsze, mocniejsze, szybsze. Takie jest nowe BMW M5