Volkswagen California Beach 2.0 TDI BiTurbo DSG - test

Kampery to specyficzne samochody pełne zalet i wad. Z jednej strony pozwalają spędzić mobilne wakacje we własnej przestrzeni, w praktycznie dowolnym miejscu świata, bez płacenia za nocleg i obaw związanych z jego znalezieniem. Z drugiej strony są drogie w zakupie i utrzymaniu, nie jeżdżą zbyt szybko, palą hektolitry paliwa, a na niektóre z nich trzeba mieć odpowiednią kategorię prawa jazdy. Na rynku są jednak samochody, które łącząc pewne cechy zasługują na określenie kampervanów, wśród nich jest Volkswagen California.

fot. Rafał Warecki

Ten artykuł ma 5 stron:

Volkswagen California Beach 2.0 TDI BiTurbo DSG — test

Kempingowe Transportery mają dość długą historię, w której przeplatają się takie nazwy jak Westfalia, Camper czy właśnie California. Ta ostatnia dotyczy również turystycznej wersji użytkowego T5, która trafiła w moje ręce. Specjalnie na potrzeby testu przeniosłem się więc z Warszawy nad polskie morze i zamieszkałem przez cztery dni w najnowszym Volkswagenie California, codziennie zmieniając swoją lokalizację. Wszystko po to aby sprawdzić czy zakup turystycznego kampervana rzeczywiście może mieć sens w Polsce.

Prezentowany egzemplarz Volkswagena Californi to nieco uboższa wersja wyposażenia — Beach, bez aneksu kuchennego w postaci palników, zlewozmywaka (ze zbiornikiem na wodę) czy lodówki, o w ogóle niedostępnej w żadnej odmianie toalecie nie wspominając. Oczywiście w związku z powyższym i samą wyprawą wiązało się wiele obaw, ale skupmy się na tym co turystyczny Volkswagen może zaoferować w kontekście noclegu i ogólnej wygody użytkowania.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI S-Tronic Ambition - test Toyota Aygo X-Cite - test BMW Z4 E89 sDrive35is M-Sport - test Nowe Audi A6 3,0 TDI BiTurbo i 3,0 TFSI - pierwsza jazda Nowe MINI Cooper S - test Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec AMG 9G-Tronic (W212) - test Renault Master 165 dCi L3H2 - test Nowe Audi A7 3.0 TDI BiTurbo - pierwsza jazda Audi S1 Sportback - test Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline - test Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Mazda 3 Sedan 2,0 SKYACTIV-G AT skyPASSION – test Nowa Škoda Fabia (2015) 1,2 TSI 90 KM - pierwsza jazda Porsche Macan S - test Renault Clio Grandtour GT 120 EDC - test Škoda Octavia 1,2 TSI DSG Ambition - test wideo Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test Nowy Opel Corsa 1,0 Turbo & 1,4 Turbo - pierwsza jazda Nowy Peugeot 508 SW 2,0 HDI A6 (AM3) Active - pierwsza jazda Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4Matic 7G-DCT - test Nowy Ford Mondeo 1,5 EcoBoost & 2,0 TDCi - pierwsza jazda BMW serii 2 Active Tourer 225i - pierwsza jazda BMW 640i (F12) Cabriolet - test Nowe Audi TT 2,0 TFSI quattro S tronic - pierwsza jazda

Popularne w tym tygodniu:

Mercedes C450 AMG 4Matic (2016) - V6 lepsze od V8? Wilk z Domaniewskiej – Aston Martin V12 Vantage S na ulicach Warszawy Gladiator Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: przestarzały czy dojrzały?