Anglik po przekładce - jak go rozpoznać i czy warto kupić?

Zakup starszego auta nie zawsze jest poprzedzony wnikliwą kontrolą w serwisie, a często polegamy na własnych spostrzeżeniach, wiedzy oraz intuicji. To czy samochód nie jest po wypadku można pobieżnie ocenić znając kilka zasad. Czy tak samo da się rozpoznać przerobionego anglika?

Ten artykuł ma 3 strony:

Angliki po przekładce

Nieświadomy zakup ukrytego anglika, czyli auta przerobionego z wersji angielskiej na europejską nie jest bardzo ryzykowny. Jednak jest na rynku sporo samochodów ze starszych roczników, które przeszły taką modyfikację i warto o tym pamiętać. Szczególnie w segmencie aut terenowych. Przez to straciły na wartości i powinny być sprzedawane w cenie poniżej średniej rynkowej. Wiele osób szykowało w taki sposób auto dla siebie, ale w końcu trafi ono na rynek wtórny. Jak je rozpoznać, jeżeli sprzedający próbuje to ukryć?

Zazwyczaj kompleksowe przeróbki były drogie, dlatego w celu obniżenia kosztów nie wszystko się zmienia. Zwłaszcza, gdy auto jest szykowane dla siebie lub kogoś z rodziny. Wbrew pozorom im nowszy samochód tym łatwiejsza przeróbka, bo na przykład nowoczesne reflektory nie wymagają nawet wymiany. Gdzie należy szukać śladów angielszczyzny?

By mieć pewność, że samochód nie jest anglikiem należy sprawdzić numer VIN. W wyszukiwarce, która potrafi rozszyfrować numer identyfikacyjny pojazdu od razu wyświetli się symbol LHD lub RHD. Jest to umieszczenie kierownicy LHD — z lewej strony, RHD — z prawej. Nie zawsze jest jednak taka możliwość. Wówczas trzeba przyjrzeć się kilku elementom, o których wspomnimy, a przy okazji obalimy kilka mitów.

Motoryzacyjne marzenie z Anglii? – szybki przegląd rynku

Opłaca się czy nie? Tego jeszcze nie wiemy, ale liczni eksperci straszą nas anglikami. Słychać opinie, że zaleją rynek samochodów używanych, że…

Zobacz również: Jak prawidłowo przewozić dzieci w samochodzie?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Przepisy i znaki na przejazdach kolejowych Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Fakty i mity na temat OC. Co zrobić, by kupić polisę najtaniej? Jak skutecznie hamować z systemem ABS? Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? Dezynfekcja klimatyzacji - już najwyższy czas Kierowcy i rowerzyści: czy to grupy skazane na niechęć? U kogo OC podrożało najbardziej i dlaczego warto szukać lepszej oferty? Co zrobić z oponami po sezonie? Używane i bieżnikowane opony. Czy to dobry sposób na oszczędność? Tak ułatwisz sobie życie wiosną „Chrzczone” paliwo: czy jeszcze je sprzedają i co może zniszczyć w silniku? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zapobiec wcześniejszemu zużyciu łożysk kół? Ich wymiana kosztuje coraz więcej i jest coraz trudniejsza Kary i mandaty z zagranicy: kiedy nie warto płacić? Standardowy silnik czy dopłata za mocniejszy? Zobacz, jak producenci aut łatwo zarabiają Uważaj na głębokie kałuże! Łatwo poważnie uszkodzić auto i zapłacić kilka tysięcy złotych za naprawę Jak skleić, polakierować i pomalować zderzak w samochodzie? Ile oleju wlewać do silnika i jak wybrać najlepszy? Jak działa i jak sprawdzić regulator napięcia? Jak prawidłowo zapiąć pas bezpieczeństwa oraz jak odblokować i naprawić uszkodzony pas? Jak naprawić błotnik? Usuwanie rdzy, klepanie i reperaturka błotnika Jak hamować silnikiem i czy warto to robić? Jak naprawić karoserię? Sposoby na rysy, rdzę, dziury i wgniecenia