Elektryczny mikrobus Volkswagena debiutuje w Detroit

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Volkswagen oficjalnie pochwalił się swoim elektrycznym mikrobusem, będącym współczesnym wcieleniem legendarnego "ogórka". Auto zadebiutowało właśnie na salonie w Detroit.

Propozycja Volkswagena nosi nazwę I.D. Buzz i stanowi rozwinięcie konceptu Budd-e zaprezentowanego dokładnie rok temu. Pod względem technicznym obydwa projekty mają ze sobą wiele wspólnego, lecz w przeciwieństwie do Budd-e, I.D. Buzz czerpie garściami ze stylu retro, a dokładniej z legendarnego Volkswagena T1.

Praktyczny charakter i nowoczesną, lecz znajomą stylistykę połączono tu z najnowocześniejszą technologią. Mikrobus Volkswagena wyposażony jest w dwa silniki elektryczne, po jednym dla każdej z osi. Ich łączna moc wynosi aż 369 KM. Odpowiednią ilość energii zapewniają natomiast baterie umieszczone w podłodze, o łącznej pojemności 111 kWh. Ich zadaniem jest nie tylko zasilanie silników, ale i obniżenie środka ciężkości.

Jak na mikrobusa, I.D. Buzz może pochwalić się świetnymi osiągami. Sprint do setki trwa około 5 sekund, a jedno pełne ładowanie pozwala na pokonanie ponad 440 km. Co więcej, w przypadku mocniejszych ładowarek istnieje możliwość szybkiego naładowania baterii do około 80% pojemności w zaledwie pół godziny.

Z racji, że nowy koncept bazuje na platformie MEB, stworzonej z myślą o elektrycznych Volkswagenach przyszłości, istnieje możliwość budowy innych wariantów. Nieoficjalnie mówi się, że ewentualna wersja produkcyjna będzie oferowana z jednym silnikiem o mocy 268 KM i akumulatorem o pojemności 83 kWh. Oczywiście wówczas zamiast napędu na cztery koła otrzymamy wyłącznie tył.

Napęd nie jest jednak jedynym elementem stanowiącym o nowoczesności I.D. Buzz. Volkswagen wyposażył bowiem ten model w rozwiązania autonomiczne. Wystarczy wcisnąć przycisk na desce rozdzielczej, aby schować kierownicę i uaktywnić funkcje autonomicznej jazdy. Wówczas mikrobus zmieni się w komfortową salonkę na kołach, która samodzielnie dowiezie nas do celu. Niemcy zamierzają wdrożyć takie rozwiązania jeszcze przed 2025 rokiem.

I.D. Buzz to kolejny elektryczny Volkswagen, który ma szanse na wersję produkcyjną. Jeśli stylistyka, praktyczność i parametry gotowego wydania okażą się porównywalne z konceptem, klienci mogą ponownie przekonać się do mikrobusów. Na razie jednak trudno powiedzieć kiedy Volkswagen wygrzebie się z kryzysu i na poważnie rozpocznie elektryczną ekspansję.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ile kosztuje współczesny samochód WRC w całości i w częściach? Tydzień w motorsporcie #5 Poznajcie najszybszą Kię w historii Tak wygląda samochodowe wnętrze przyszłości według Boscha Oto najmocniejszy Bentley w historii Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku BMW prezentuje wnętrze przyszłości w swoim nowym koncepcie Jeździsz rowerem do pracy? Zarobisz więcej - w taki sposób nagradza się polskich pracowników Polski rynek samochodów osobowych - grudzień 2016 - podsumowanie roku Toyota Concept-i, czyli samochód ze sztuczną inteligencją McLaren zapowiada nową gamę modeli Super Series - pierwszy zadebiutuje już w marcu Faraday Future FF 91 - produkcyjny supersamochód i limuzyna w jednym Oto nowa Kia Picanto, która może namieszać w segmencie małych mieszczuchów Ford Mustang będzie hybrydą! Volvo przegrywa z Volkswagenem we własnym kraju Odświeżony Mercedes GLA w oficjalnej zapowiedzi Chrysler Portal - samochód, który chce być smartfonem Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię Nowe przepisy dla kierowców i nie tylko na rok 2017 Pagani zapowiada Huayrę Roadster Tydzień w motorsporcie #4 Do kraju sprowadzono milion samochodów używanych BMW M1, które spędziło w garażu ostatnie 34 lata, zostanie przywrócone do świetności Władimir Putin sprzedaje swojego Pullmana

Popularne w tym tygodniu:

Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku Futurystyczny SUV Citroëna zadebiutuje już w przyszłym miesiącu Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Tydzień w motorsporcie #15