Koszt rejestracji samochodu

Przerejestrowanie samochodu wykonuje się w Wydziale Komunikacji w Starostwie Powiatowym właściwym dla miejsca zamieszkania. Całość kosztuje w standardowym przypadku 180,50 zł.

Koszt przerejestrowania samochodu jest w zasadzie stały, ale częściowo uzależniony od samych tablic rejestracyjnych. Jeżeli samochód jest już zarejestrowany w tym samym powiecie, w którym będziecie go przerejestrowywać, nie ma konieczności wymiany tablic i numerów rejestracyjnych, zatem zaoszczędzicie 99,5 zł. Koszt wyniesie wówczas 81 zł. Jeżeli natomiast wybierzecie tablice indywidualne, wówczas zapłacicie za nie 1000 zł, czyli 920 zł więcej.

Oto suma standardowych kosztów jakie należy ponieść podczas przerejestrowania samochodu osobowego do 3,5 tony wraz z wymianą tablic rejestracyjnych:

  • Tablice rejestracyjne – 80 zł (1000 zł indywidualne)
  • Dowód rejestracyjny – 54 zł
  • Pozwolenie czasowe -13,50 zł
  • Nalepka kontrolna – 18,50 zł
  • Nalepka legalizacyjna – 12,50 zł
  • Opłata ewidencyjna – 2 zł

Przerejestrowanie samochodu sprowadzonego zza granicy kosztuje 256 zł. Koszt przerejestrowania motocykla krajowego to 121,50 zł, natomiast sprowadzonego 197 zł. Ten sam koszt ponosimy w przypadku ciągnika rolniczego, natomiast za krajowy motorower trzeba zapłacić 111,50 zł. Wyżej wymienione pojazdy zarejestrowane już w kraju bez wymiany tablic przerejestrujecie za 81 zł.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zapobiec wcześniejszemu zużyciu łożysk kół? Ich wymiana kosztuje coraz więcej i jest coraz trudniejsza Kary i mandaty z zagranicy: kiedy nie warto płacić? Standardowy silnik czy dopłata za mocniejszy? Zobacz, jak producenci aut łatwo zarabiają Ile trzeba dopłacić za klimatyzację? W niektórych markach nawet 8000 zł! Uważaj na głębokie kałuże! Łatwo poważnie uszkodzić auto i zapłacić kilka tysięcy złotych za naprawę Ile oleju wlewać do silnika i jak wybrać najlepszy? Jak hamować silnikiem i czy warto to robić?