Koszt rejestracji samochodu

Przerejestrowanie samochodu wykonuje się w Wydziale Komunikacji w Starostwie Powiatowym właściwym dla miejsca zamieszkania. Całość kosztuje w standardowym przypadku 180,50 zł.

Koszt przerejestrowania samochodu jest w zasadzie stały, ale częściowo uzależniony od samych tablic rejestracyjnych. Jeżeli samochód jest już zarejestrowany w tym samym powiecie, w którym będziecie go przerejestrowywać, nie ma konieczności wymiany tablic i numerów rejestracyjnych, zatem zaoszczędzicie 99,5 zł. Koszt wyniesie wówczas 81 zł. Jeżeli natomiast wybierzecie tablice indywidualne, wówczas zapłacicie za nie 1000 zł, czyli 920 zł więcej.

Oto suma standardowych kosztów jakie należy ponieść podczas przerejestrowania samochodu osobowego do 3,5 tony wraz z wymianą tablic rejestracyjnych:

  • Tablice rejestracyjne – 80 zł (1000 zł indywidualne)
  • Dowód rejestracyjny – 54 zł
  • Pozwolenie czasowe -13,50 zł
  • Nalepka kontrolna – 18,50 zł
  • Nalepka legalizacyjna – 12,50 zł
  • Opłata ewidencyjna – 2 zł

Przerejestrowanie samochodu sprowadzonego zza granicy kosztuje 256 zł. Koszt przerejestrowania motocykla krajowego to 121,50 zł, natomiast sprowadzonego 197 zł. Ten sam koszt ponosimy w przypadku ciągnika rolniczego, natomiast za krajowy motorower trzeba zapłacić 111,50 zł. Wyżej wymienione pojazdy zarejestrowane już w kraju bez wymiany tablic przerejestrujecie za 81 zł.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Konferencje branżowe – czy warto w nich uczestniczyć? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Jazda autostradą to oszczędność? Powierzenie samochodu służbowego pracownikowi Diesel czy benzyna? Generalny przegląd marek [cz. 3] Podwyżki OC i AC – jak obniżyć koszty ubezpieczenia pojazdów [cz.2] Podwyżki OC i AC: jak obniżyć koszty ubezpieczenia pojazdów [cz.1] Awarie systemu ABS Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu CFM dla małych i średnich firm - wywiad Odpowiedzialność kierowcy za szkody wyrządzone pasażerom cz. 2 Odpowiedzialność kierowcy za szkody wyrządzone pasażerom cz. 1 Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Co to jest kontrola trakcji (ASR, TC)? Samochód jako wizerunek firmy i benefit dla pracownika [cz.2] Samochód jako wizerunek firmy i benefit dla pracownika [cz.1] Jak rozpoznać awarię wtryskiwacza benzynowego? Sprężarka typu G-Lader – zapomniany wynalazek Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Czy sprężyny zawieszenia trzeba wymieniać parami?

Popularne w tym tygodniu:

Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?