Koszt rejestracji samochodu

Przerejestrowanie samochodu wykonuje się w Wydziale Komunikacji w Starostwie Powiatowym właściwym dla miejsca zamieszkania. Całość kosztuje w standardowym przypadku 180,50 zł.

Koszt przerejestrowania samochodu jest w zasadzie stały, ale częściowo uzależniony od samych tablic rejestracyjnych. Jeżeli samochód jest już zarejestrowany w tym samym powiecie, w którym będziecie go przerejestrowywać, nie ma konieczności wymiany tablic i numerów rejestracyjnych, zatem zaoszczędzicie 99,5 zł. Koszt wyniesie wówczas 81 zł. Jeżeli natomiast wybierzecie tablice indywidualne, wówczas zapłacicie za nie 1000 zł, czyli 920 zł więcej.

Oto suma standardowych kosztów jakie należy ponieść podczas przerejestrowania samochodu osobowego do 3,5 tony wraz z wymianą tablic rejestracyjnych:

  • Tablice rejestracyjne – 80 zł (1000 zł indywidualne)
  • Dowód rejestracyjny – 54 zł
  • Pozwolenie czasowe -13,50 zł
  • Nalepka kontrolna – 18,50 zł
  • Nalepka legalizacyjna – 12,50 zł
  • Opłata ewidencyjna – 2 zł

Przerejestrowanie samochodu sprowadzonego zza granicy kosztuje 256 zł. Koszt przerejestrowania motocykla krajowego to 121,50 zł, natomiast sprowadzonego 197 zł. Ten sam koszt ponosimy w przypadku ciągnika rolniczego, natomiast za krajowy motorower trzeba zapłacić 111,50 zł. Wyżej wymienione pojazdy zarejestrowane już w kraju bez wymiany tablic przerejestrujecie za 81 zł.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Konferencje branżowe – czy warto w nich uczestniczyć? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Jazda autostradą to oszczędność? Powierzenie samochodu służbowego pracownikowi Diesel czy benzyna? Generalny przegląd marek [cz. 3]

Popularne w tym tygodniu:

Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu?