Nowy Mercedes-AMG E63 (2017) - premiera

Po kilku miesiącach od premiery nowej E-klasy, Mercedes nareszcie zaprezentował topowe wydanie modelu, czyli E63 AMG. Auto szokuje osiągami i zaskakuje standardowym napędem na cztery koła.

Mercedes przedstawia nowe E63 AMG jako jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tym segmencie. Auto znacząco różni się od poprzednika nie tylko pod względem stylistyki, czy wyposażenia, ale przede wszystkim nowej, lżejszej konstrukcji, która w połączeniu z mocnym napędem owocuje oszałamiającymi osiągami.

Pod maską znajdziemy 4-litrowy motor V8 znany już z innych Mercedesów. W standardowym wydaniu E63 AMG generuje on 563 BHP mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przeciwieństwie do poprzedników, zamiast napędu na tył, zastosowano standardowy napęd na cztery koła 4MATIC. Rozwiązanie to zapewnia odpowiednią przyczepność, która owocuje świetnymi czasami sprintów. Osiągnięcie setki trwa zaledwie 3,5 sekundy!

Chętni na więcej mogą zdecydować się na jeszcze ostrzejszą odmianę "S", która może pochwalić się mocą 603 BHP i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 850 Nm. W przypadku tego wariantu setka pojawi się na liczniku po 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 310 km/h.

Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowiada 9-biegowa przekładnia AMG Speedshift. Co ważne, nowy E63 AMG został wyposażony w rozwiązania pozwalające na dowolny rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią. W skrajnych przypadkach, całość może trafiać wyłącznie na tylne koła. Mowa tu o trybie drift, który znajdziemy m.in. w Focusie RS. W przypadku Mercedesa rozwiązanie to oznacza wykorzystywanie wyłącznie tylnego napędu.

Wiemy już, że E63 AMG zapewni wiele emocji związanych z jazdą. A co ze stylistyką? Jak widać, Mercedes ponownie nie zawiódł, schludnie łącząc elegancję ze sportem. Dotyczy to zarówno wnętrza jak i nadwozia. Oprócz topowego wyposażenia możemy liczyć na skóry, włókno węglowe i aluminium. Nadwozie natomiast ozdobiono delikatnymi spojlerami.

Wydaje się, że będzie to idealna propozycja dla szukających limuzyny z osiągami supersamochodu. Niestety jeszcze nie wiemy ile trzeba będzie zapłacić za nowe E63 AMG. Oficjalna premiera nastąpi podczas listopadowego salonu w Los Angeles. Sprzedaż ruszy natomiast dopiero wiosną przyszłego roku. Wydaje się jednak, że jest na co czekać.

Zobacz również: Mercedes-Benz GLC 250 AMG Line (2016) - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowe Mini Countryman (2017) - premiera Mercedes-Benz X-Class concept (2016) - premiera Nowa seria Electric GT i wyścigowa Tesla Model S Znamy kandydatów do nagrody World Car of the Year 2017! Fabryka Craftera we Wrześni otwarta Oto najdroższa kierownica świata! Nowy Citroën C3 - podano polskie ceny Fiat będzie produkował silniki w Polsce Które opony zimowe są w tym roku najlepsze? Grand Prix USA 2016 - Hamilton walczy o swoje Nowe Renault Mégane GrandCoupé - znamy ceny i szczegóły techniczne Zobacz jak ABT odmieniło Volkswagena Tiguana Mercedes niebawem odsłoni swojego pickupa Drogowy Mercedes-AMG GT od stajni wyścigowej Nowy, w pełni autonomiczny autopilot Tesli jest już gotowy Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Ceny polis OC mogą niebawem wzrosnąć jeszcze bardziej Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Odświeżone Audi RS3 Sportback kusi 400-konnym napędem Ruszyły przygotowania do inwestycji Mercedesa w Polsce Mercedes-Maybach G 650 Landaulet: otwarta limuzyna na bezdroża