Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce

Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce

Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce
Marcin Łobodziński
20.10.2016 11:06, aktualizacja: 01.10.2022 21:41

Toyota Motor Europe ogłosiła dziś, że rozpocznie produkcję nowych przekładni do napędów hybrydowych w Wałbrzychu oraz nowych silników benzynowych w Jelczu-Laskowicach.

Przekładnie do napędów hybrydowych od 2018 roku będą wytwarzane przez fabrykę Toyoty w Wałbrzychu od 2018 roku, natomiast już w przyszłym, w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja silników benzynowych o pojemności 1,5 litra. W 2019 roku dołączy do nich silnik 2,0 litra. Łączne nakłady na te działania to około 650 mln złotych.

Cieszymy się, że możemy wprowadzić produkcję dodatkowych silników benzynowych oraz napędów hybrydowych do serca Europy – do Polski, gdzie nasze fabryki i ich pracownicy osiągają doskonałe wyniki w zakresie jakości i konkurencyjności. Toyota zawsze dąży do zwiększania wykorzystania zasobów lokalnych fabryk, dopasowując się do trendów w danym regionie i mając na uwadze ich stabilny rozwój.

Johan van Zyl, Prezes i CEO Toyota Motor Europe

Przekładnia produkowana w Wałbrzychu będzie współpracowała z silnikiem o pojemności 1,8 l w zespole napędowym montowanym we wszystkich sprzedawanych w Europie hybrydowych modelach Auris oraz C-HR. To odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie na hybrydy. Do tej pory tego typu podzespoły były montowane w Japonii i stamtąd importowane. Jednak znaczny wzrost sprzedaży i ogromny potencjał hybryd skłonił kierownictwo firmy do przeniesienia produkcji na Stary Kontynent. Japończycy przewidują, że całkowita sprzedaż hybryd w roku 2020 będzie wynosiła 50 proc. gamy napędowej ich modeli.

Tymczasem fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach, która produkuje obecnie silniki Diesla o pojemnościach 1,4 l, 2,0 l i 2,2 l doda do swojej oferty dwa silniki benzynowe. Montaż mniejszego o pojemności 1,5 l rozpocznie się już w lutym 2017 roku. To nowa jednostka, która znajdzie zastosowanie w Toyocie Yaris. W tym miejscu warto zauważyć, że rozpoczyna się to, o czym niedawno pisaliśmy, czyli upsizing. Do tej pory największy silnik benzynowy Yarisa miał 1,3 litra. Natomiast od roku 2019 wystartuje produkcja zupełnie nowego, 2-litrowego silnika benzynowego. Prawdopodobnie z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa. Swoją drogą pojemności 1,5 i 2,0 doskonale odpowiadają tym, które w swojej gamie ma już Mazda.

Toyota zapowiada również połączenie struktur obu fabryk w jedną organizację, co ma zostać sfinalizowane 31 marca 2017 roku. Dzieje się tak z powodu podobnych profili działalności i produkcji. W Wałbrzychu powstają silniki 1,0 l do modelu Aygo i Yaris oraz skrzyń biegów do modeli Auris, Avensis i Corolla. Natomiast w Jelczu-Laskowicach montuje się silniki Diesla 1,4 l do Yarisa, Aurisa i Corolli oraz 2,0 i 2,2 l do Aurisa, Avensisa i Verso. Nowa firma będzie nosić nazwę Toyota Motor Manufacturing Poland.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)