Toyota rozszerza produkcję podzespołów w Polsce

Toyota Motor Europe ogłosiła dziś, że rozpocznie produkcję nowych przekładni do napędów hybrydowych w Wałbrzychu oraz nowych silników benzynowych w Jelczu-Laskowicach.

Przekładnie do napędów hybrydowych od 2018 roku będą wytwarzane przez fabrykę Toyoty w Wałbrzychu od 2018 roku, natomiast już w przyszłym, w Jelczu-Laskowicach ruszy produkcja silników benzynowych o pojemności 1,5 litra. W 2019 roku dołączy do nich silnik 2,0 litra. Łączne nakłady na te działania to około 650 mln złotych.

Cieszymy się, że możemy wprowadzić produkcję dodatkowych silników benzynowych oraz napędów hybrydowych do serca Europy – do Polski, gdzie nasze fabryki i ich pracownicy osiągają doskonałe wyniki w zakresie jakości i konkurencyjności. Toyota zawsze dąży do zwiększania wykorzystania zasobów lokalnych fabryk, dopasowując się do trendów w danym regionie i mając na uwadze ich stabilny rozwój.

Johan van Zyl, Prezes i CEO Toyota Motor Europe

Przekładnia produkowana w Wałbrzychu będzie współpracowała z silnikiem o pojemności 1,8 l w zespole napędowym montowanym we wszystkich sprzedawanych w Europie hybrydowych modelach Auris oraz C-HR. To odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie na hybrydy. Do tej pory tego typu podzespoły były montowane w Japonii i stamtąd importowane. Jednak znaczny wzrost sprzedaży i ogromny potencjał hybryd skłonił kierownictwo firmy do przeniesienia produkcji na Stary Kontynent. Japończycy przewidują, że całkowita sprzedaż hybryd w roku 2020 będzie wynosiła 50 proc. gamy napędowej ich modeli.

Tymczasem fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach, która produkuje obecnie silniki Diesla o pojemnościach 1,4 l, 2,0 l i 2,2 l doda do swojej oferty dwa silniki benzynowe. Montaż mniejszego o pojemności 1,5 l rozpocznie się już w lutym 2017 roku. To nowa jednostka, która znajdzie zastosowanie w Toyocie Yaris. W tym miejscu warto zauważyć, że rozpoczyna się to, o czym niedawno pisaliśmy, czyli upsizing. Do tej pory największy silnik benzynowy Yarisa miał 1,3 litra. Natomiast od roku 2019 wystartuje produkcja zupełnie nowego, 2-litrowego silnika benzynowego. Prawdopodobnie z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa. Swoją drogą pojemności 1,5 i 2,0 doskonale odpowiadają tym, które w swojej gamie ma już Mazda.

Toyota zapowiada również połączenie struktur obu fabryk w jedną organizację, co ma zostać sfinalizowane 31 marca 2017 roku. Dzieje się tak z powodu podobnych profili działalności i produkcji. W Wałbrzychu powstają silniki 1,0 l do modelu Aygo i Yaris oraz skrzyń biegów do modeli Auris, Avensis i Corolla. Natomiast w Jelczu-Laskowicach montuje się silniki Diesla 1,4 l do Yarisa, Aurisa i Corolli oraz 2,0 i 2,2 l do Aurisa, Avensisa i Verso. Nowa firma będzie nosić nazwę Toyota Motor Manufacturing Poland.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Seat odświeżył Leona - sprawdź co się zmieniło Lynk & Co 01 – chiński SUV, który podbije Europę? Nowy Renault Scénic – znamy cenę bazową Vilner zajął się wnętrzem Range Rovera Sport Toyota zbuduje hot hatcha opartego na Yarisie? Bugatti 101P - wizja bolidu Formuły 1 na sezon 2020 Mocna Fiesta ST od Mountune Badanie techniczne po terminie dwa razy drożej i tylko w państwowej stacji - projekt nowych przepisów Rząd Niemiec przestrzega właścicieli Tesli przed autopilotem Samochód firmy Apple przechodzi do historii Po downsizingu przyjdzie pora na upsizing? BMW M4 DTM Champion Edition po raz drugi i tym razem mocniejszy MINI Countryman eDrive – pierwsza hybryda marki przed premierą Nico Hülkenberg kierowcą Renault Sport F1 od sezonu 2017 Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata Audi ma odejść z wyścigów długodystansowych po sezonie 2017? Volkswagen Sciroco R po chińskim tuningu Mini Carbon Pro Edition – fabryczny tuning czy kiepski dowcip? Skoda Fabia z naprawdę atrakcyjnym wnętrzem od Carlex Design Najbardziej niezawodne i awaryjne samochody w Wielkiej Brytanii 15. edycja kalendarza Miss Tuning już gotowa Za Oceanem debiutuje nowa Honda CR-V Mark Webber ogłosił koniec wyścigowej kariery Ford Mustang Hoonicorn V2 - nowa zabawka Kena Blocka

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?