Zupełnie nowy Nissan Micra - wreszcie w segmencie B

Nissan zaprezentował zupełnie nową generację modelu Micra, który zdaniem producenta został wymyślony na nowo.

Przypominamy, że model Micra jest znany od 1982 roku. Koncepcja miejskiego, mikrosamochodu przez lata ewoluowała do tego stopnia, że obecna jeszcze w salonach generacja plasuje się gdzieś pomiędzy segmentem A i B. Pierwsze Micry były maleńkie, ale oferowały zaskakująco dużo miejsca wewnątrz. Ich najbardziej cenionymi cechami była ekonomiczność i niska awaryjność.

Nowa Micra to samochód w zasadzie całkowicie nowy, dlatego określenie Nissana: „Micra stworzona na nowo” nie jest na wyrost. Trudno ukryć, że bazuje na koncepcyjnym modelu Sway, ponieważ stylistycznie daleko od niego nie odbiega. Bardzo atrakcyjna stylistyka może przyciągnąć całą masę klientów i w tym miejscu warto zauważyć, że Nissan gdy tworzy zupełnie nowy model, natychmiast odnosi sukces, czego potwierdzeniem są ich crossovery.

Wierzę, że nowa Micra szybko przemodeluje rynek i postawi Nissana w gronie najchętniej wybieranych marek jeszcze wyżej. Tym bardziej, że segment B wciąż w Europie jest najpopularniejszym, pomimo coraz szybszego wzrostu segmentu SUV.

Co nowego w Micrze?

Przede wszystkim koncepcja pojazdu, który zmienił się nie do poznania. Nowa Micra jest niższa, szersza i dłuższa od poprzednika, a także przestronniejsza w środku. Przeszła tym samym do segmentu B. Auto prezentuje się dynamicznie i zdaje się mocno odrywać od tradycyjnych propozycji w tym segmencie.

Charakterystycznym detalem nowych Nissanów jest grill w kształcie litery V, który pojawił się i tu. Tylne światła w kształcie bumerangu znamy m. in. z Juke’a. Unosząca się linia nadwozia i opadający ku tyłowi dach dodają jeszcze więcej dynamiki stylistycznej, a wewnątrz pasażerowie mają poczucie większej przestronności. Producent nie podał jeszcze żadnych szczegółów technicznych ani też wymiarów nadwozia. Wiemy tylko, że współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29.

Zobacz również: Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant

Nową Micrę będzie można zamawiać z jednym z 10 lakierów oraz w 125 konfiguracjach kolorystycznych i stylistycznych. Nissan stawia na indywidualne dopasowanie samochodu do gustu klienta.

Kiedy ponad 30 lat temu na rynku pojawiła się pierwsza Micra, zrewolucjonizowała segment małych hatchbacków i otworzyła nowy rozdział w historii Nissana. Piąta generacja jest tak samo rewolucyjna i rozbudza oczekiwania na to, co hatchback może i powinien zapewniać swojemu użytkownikowi. Podążając śladami takich modeli jak Qashqai czy Juke, najnowsza Micra wzmacnia pozycję Nissana jako lidera w dziedzinie projektowania samochodów. Zapowiadamy nią także nasz zamiar rywalizowania o miejsce na podium w europejskim segmencie B — największym i najbardziej konkurencyjnym segmencie małych samochodów na świecie.

Carlos Ghosn, dyrektor generalny Nissan Motor Company

Zgodnie z najnowszymi trendami, w nowej Micrze nie brakuje rozwiązań z dziedziny komunikacji i rozrywki. Nikogo nie dziwi obecność systemu kamer 360 stopni oraz systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne. Auto ma być wyposażone w inteligentny hamulec awaryjny z rozpoznawaniem pieszych, asystenta pasa ruchu, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu oraz funkcję rozpoznawania znaków drogowych. Są to elementy składowe, które w przyszłości pozwolą na wdrożenie systemu autonomicznej jazdy, choć mam wrażenie, że w tej marce może to jeszcze trochę potrwać.

Nowa Micra opcjonalnie ma być wyposażona w nagłośnienie firmy Bose - jak siostrzane Renault — z technologią PersonalSpace Virtual Audio. Sytem ma być zaprojektowany tak, by dźwięk był optymalizowany dla kierowcy, a dwa głośniki z zestawu sześciu, będą wbudowane w zagłówki foteli.

Mi osobiście najbardziej podoba się kokpit Micry, który moim zdaniem stylistycznie nawiązuje do Mazdy. Prosta, ale ładna deska rozdzielcza i sportowa kierownica pasują do dynamicznego charakteru tego samochodu. Warto zwrócić uwagę na spłaszczony u dołu wieniec i dużą liczbę przycisków. W centralnej części kokpitu można mieć 7-calowy ekran dotykowy, obsługujący zestaw multimedialny. Sterowanie może odbywać się głosowo.

Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Lepsza izolacja akustyczna oraz dopracowana aerodynamika ograniczają hałas z drogi i szumy wywoływane pędem powietrza.

Nowością techniczną w podwoziu nowej Micry jest wspomaganie układu kierowniczego z elektrycznym silnikiem bezszczotkowym. Szybkie przełożenie ma zapewnić ciekawe doznania podczas jazdy, a o bezpieczeństwo zadba układ aktywnej kontroli ruchów nadwozia i aktywna kontrola trakcji, mająca za zadanie ograniczyć podsterowność.

W Micrze zadebiutują zupełnie nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem. W gamie pojawi się także 90-konny diesel 1.5 dCi. Motor benzynowy z turbo ma mieć pojemność 0,9 l i trzy cylindry, ale nie zdradzono jego mocy. Natomiast poinformowano, że wolnossąca wersja o pojemności 1,0 l ma osiągać 73 KM. Tylko ze zdjęć można wywnioskować, że za przeniesienie napędu będą odpowiadały 5-stopniowe skrzynie biegów.

Nowy Nissan Micra będzie produkowany w Europie w zakładach Renault we francuskim Flins. Sprzedaż modelu w Europie rozpocznie się w marcu 2017 roku. Czekamy na wasze opinie o tym nowym modelu w komentarzach.

Nowy Nissan Micra (2017) - zdjęcia

Nissan Micra 1,2 Tekna — test

Segment B jest obecnie przepełniony różnej maści samochodami. Każdy znajdzie coś dla siebie: od prostej Fabii po fikuśne Clio. A jeśli szukamy…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowa Honda Civic Type R (2016) - premiera kolejnej generacji hot hatcha Mercedes-AMG zbuduje hipersamochód - poznaliśmy jego sylwetkę Volkswagen I.D. Concept (2016) - premiera Nowy Land Rover Discovery V - już SUV czy jeszcze terenówka? Jeepy Mopara jadą do Paryża Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu Kolejny hipersamochód z Chin o mocy megawata! Mercedes Klasy E i Peugeot 3008 w Euro NCAP BMW ogłosiło swoje plany w motorsporcie – planuje powrót do WEC Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing Wielcy nieobecni targów samochodowych w Paryżu Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder