Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele

Jeep ostatecznie żegna się z dotychczasowym Compassem i Patriotem, robiąc miejsce dla następcy. Jest nim nowy Compass, który wypełni lukę pomiędzy modelami Renegade i Cherokee.

Po serii zapowiedzi i przecieków przyszedł czas na oficjalny debiut nowego Compassa. Jeep odsłonił kurtyny na kilka miesięcy przed planowaną premierą w Detroit. Compass będzie bowiem jedną z największych gwiazd listopadowego Los Angeles Auto Show. Produkcja rusza jednak już teraz. Pierwsze egzemplarze niebawem opuszczą taśmy brazylijskiego zakładu FCA, w Goiana.

W stosunku do dotychczasowego wydania Compass zdecydowanie dojrzał. Stylistyka nadwozia zdecydowanie nawiązuje do większego Grand Cherokee, co raczej nie jest wadą. Jeep odszedł od kontrowersyjnych, kanciastych linii bliższych mniejszemu Renegade, przez co Compass wygląda nowocześnie i elegancko.

Przedstawiciele Jeepa opisują ten model mianem "globalnego, kompaktowego SUV-a, który będzie oferowany w 17 wersjach napędowych, dla konsumentów z ponad 100 krajów. Choć w przypadku tej marki brzmi to dość nieprawdopodobnie, Compass ma kusić wysokim poziomem ekonomii i praktycznym charakterem"

Niestety poza marketingowymi hasłami, Amerykanie poskąpili konkretów. Z pewnością wyposażenie i rozwiązania techniczne będą zależne od konkretnego rynku. Na razie jednak nie wiemy czego dokładnie się spodziewać. Wersja amerykańska może otrzymać 2,4-litrowy motor z Chryslera lub doładowaną dwulitrówkę sparowaną z 9-biegowym automatem. W Europie z kolei nie powinno zabraknąć diesli oraz licznych benzyniaków zapożyczonych z pozostałych modeli koncernu FCA.

Bazując wyłącznie na wyglądzie zewnętrznym moglibyśmy śmiało stwierdzić, że nowy Compass ma spore szanse na sukces. Do ładnego opakowania trzeba jednak dorzucić ciekawe wyposażenie, bogatą gamę wersji i właściwie skalkulowaną cenę. Te szczegóły poznamy nie później niż w listopadzie. Na razie wiemy, że w Brazylii auto zostało wycenione na równowartość 117 900 zł, lecz z uwagi na rozbieżności pomiędzy rynkiem południowoamerykańskim, a europejskim trudno przełożyć tę kwotę na polskie realia.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera Tak wygląda odświeżona Kia Carens Zapomnijcie o ekranach - oto holograficzne wnętrze Lexusa UX Elektryczny Volkswagen Crafter trafi do produkcji? Nowy Nissan Micra w oficjalnej zapowiedzi RN30 - koncepcyjny hot-hatch Hyundaia jedzie do Paryża Maybach S600 Pullman debiutuje w opancerzonym wydaniu Seat Ateca X-Perience Concept, czyli uterenowiony SUV GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja] Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku