GTC4Lusso T - pierwsze, czteromiejscowe Ferrari z doładowanym V8 [aktualizacja]

Na kilka dni przed oficjalnym debiutem w Paryżu, Ferrari pochwaliło się nową wersją modelu GTC4Lusso. To pierwsze, czteromiejscowe auto tej marki napędzane doładowanym silnikiem V8.

GTC4Lusso zadebiutowało w marcu tego roku, podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Jak przystało na następcę FF-a, pod maską zagościł potężny, wolnossący silnik V12. Teraz do gamy dołącza słabszy, lecz doładowany motor V8, który może stanowić ciekawą alternatywę dla większego brata.

Silnik ten pochodzi z modelu 488 GTB i generuje 610 KM mocy oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarczy, żeby osiągnąć setkę w 3,5 sekundy. Zaledwie 0,1 sekundy wolniej niż w wersji V12. Większe różnice dostrzeżemy w prędkości maksymalnej. V8 rozpędza się bowiem do 320 km/h, podczas gdy V12 pojedzie o 15 km/h szybciej.

Trzeba jednak przyznać, że jak na 80-konną różnicę w mocy, osiągi nie uległy znaczącemu pogorszeniu. Zawdzięczamy to lżejszej konstrukcji. GTC4Lusso T waży 1740 kg, a więc o 50 kg mniej niż wydanie V12. Jak uzyskano taką oszczędność masy? Zrezygnowano z napędu na cztery koła, co z pewnością dla wielu klientów będzie stanowić dodatkową atrakcję i przewagę nad pierwotną odmianą.

Oprócz zastosowania nowego silnika i napędu na tył, inżynierowie Ferrari zdecydowali się także na modyfikacje układu kierowniczego oraz usztywnienie zawieszenia. Popracowano też nad brzmieniem wydechu i przyspieszeniem reakcji przepustnicy. Dzięki tym poprawkom, V8 mimo mniejszej mocy ma sprawiać wrażenie bardziej narowistego i zwinniejszego samochodu niż odmiana V12.

Dodatkowym zyskiem, choć z pewnością niezbyt istotnym dla właścicieli Ferrari jest znacznie obniżone spalanie. Nowy, doładowany silnik zadowala się średnio 11 litrami benzyny na 100 km, podczas gdy widlasta dwunastka potrzebuje o 4 litry więcej. Niewykluczone, że to niejedyny aspekt ekonomiczny, ponieważ V8 powinno być także nieco tańsze od wydania oferowanego dotychczas.

Doładowane jednostki coraz częściej trafiają pod maski Ferrari, co może oburzać niektórych wielbicieli marki. Dopóki jednak Włosi pozostawiają klientom wybór, nie rezygnując z potężnych silników wolnossących, nie mamy nic przeciwko takim praktykom. Pytanie tylko, czy nie jest to pierwszy krok w kierunku całkowitego "uturbienia" gamy Ferrari.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

[aktualizacja 30 września]

Ferrari oficjalnie odsłoniło swoją nowość w Paryżu, udostępniając przy tym nowe fotografie, które publikujemy poniżej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy dostawczak Nissana debiutuje w Europie Styl jazdy wpłynie na wysokość składki ubezpieczenia - współpraca Naviexpert i Link4 Mini Clubman JCW All4 - gorące kombi z napędem na wszystkie koła Bentley Bentayga oficjalnie debiutuje z silnikiem diesla Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain powalczy z Audi i Volvo Znamy ceny Volvo V90 Cross Country Nowe Audi Q5 jedzie do Paryża - oficjalna zapowiedź [aktualizacja] Alfa Romeo Giulia w dwóch nowych wersjach zadebiutuje w Paryżu Citroën C3 WRC (2017) - koncepcyjna rajdówka zadebiutuje w Paryżu Opel Mokka X - znamy ceny crossovera z Niemiec Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera Vilner odmienił wnętrze Jeepa Grand Cherokee SRT Kajetanowicz i Chuchała rajdowymi mistrzami Europy! Grand Prix Singapuru 2016 - Rosberg ponownie liderem mistrzostw Aston Martin DB11 Volante na pierwszych zdjęciach Ursus prezentuje swoją elektryczną ciężarówkę Elektryczny Volkswagen równie rewolucyjny jak Garbus [aktualizacja] Polskie firmy energetyczne chcą wspólnie budować samochody na prąd Wielka akcja serwisowa koncernu FCA - znów poduszki powietrzne Robert Kubica wraca do wyścigów Rocznica Dieselgate - historia afery spalinowej Volkswagena Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera Audi Q3 po face liftingu (2016) - premiera Odświeżona Dacia Logan i Sandero - pierwsze zdjęcia

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło?