Toyota Prius - idealna hybryda w nieidealnym samochodzie

Ten artykuł ma 2 strony:

Nowa Toyota Prius (2016) - spalanie, cena, dane techniczne

Toyota Prius Prestige (2016)

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie: R4, wolnossący  
Rodzaj paliwa: Benzyna  
Ustawienie: Poprzecznie  
Rozrząd: DOHC 16V VVT-i  
Objętość skokowa: 1798 cm³  
Moc maksymalna: 98 KM przy 5200 rpm  
Moment maksymalny: 142 Nm przy 3600 rpm  
Moc maksymalna silnika elektrycznego: 72 KM  
Moc maksymalna układu: 122 KM  
Skrzynia biegów: Bezstopniowa, E-CVT  
Typ napędu: Na przednie koła (FWD)  
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane  
Hamulce tylne: Tarczowe  
Zawieszenie przednie: Kolumna typu MacPhersona  
Zawieszenie tylne: Wielowahaczowe  
Średnica zawracania: 10,8 m  
Koła, ogumienie przednie: 215/45 R17  
Koła, ogumienie tylne: 215/45 R17  

Masy i wymiary:

Typ nadwozia: Liftback  
Liczba drzwi: 5  
Masa własna: 1395 kg  
Ładowność: 395 kg  
Długość: 4540 mm  
Szerokość: 1760 mm  
Wysokość: 1490 mm  
Rozstaw osi: 2669 mm  
Rozstaw kół przód/tył: 1510 / 1525 mm  
Pojemność zbiornika paliwa: 43 l  
Pojemność bagażnika: 502 l  
Osiągi:
  Katalogowo: Pomiar własny:
Przyspieszenie 0–100 km/h: 10,6 s  
Prędkość maksymalna: 180 km/h  
Zużycie paliwa (miasto): 3,6 l/100 km 3,6 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa): 3,6 l/100 km 3,2 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane): 3,6 l/100 km  
Emisja CO2: 84 g/km  
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek  
Cena:
Cena testowego egzemplarza: 141 900 zł  
Wersja silnikowa od: 119 900 zł  
Model od: 119 900 zł  
Wybrane wyposażenie standardowe wersji Prestige:
Elementy nadwozia: -
Elementy wnętrza: Skórzana kierownica, miękkie wykończenie górnej części deski rozdzielczej, skórzane siedzenia
Koła i opony: Felgi 17-calowe, zestaw naprawczy
Komfort: Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, kamera cofania, nawiewy klimatyzacji z tyłu, elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, czujnik deszczu, centralny zamek, czujnik zmierzchu, immobiliser, system inteligentny kluczyk, podgrzewane fotele przednie, 2 gniazda 12 V, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, inteligentny system automatycznego parkowania
Bezpieczeństwo: Wyświetlacz HUD, 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji pojazdu, ABS, EBD, BA, system wspomagający pokonywanie podjazdu, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, z systemem wykrywania pieszych, układ rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, tempomat aktywny, automatyczne światłą drogowe, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, system monitorowania martwego pola, układ detekcji przeszkód, światła LED
Multimedia: System multimedialny Toyota Touch 2 z 7-calowym ekranem dotykowym, radio z RDS, DAB, CD, MP3, Bluetooth i 8 głośnikami JBL, nawigacja Toyota Touch 2 Go
Mechanika: -
Wybrane wyposażenie opcjonalne:
Elementy nadwozia:

-

Elementy wnętrza: -
Koła i opony: -
Komfort: -
Bezpieczeństwo: -
Multimedia: -
Mechanika: -

Zobacz również: Nowy Opel Zafira (2016) - test Autokult.pl - Samochód Miesiąca

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle Seat Leon ST 2.0 TDI FR 4Drive: najlepsza specyfikacja hiszpańskiego kompaktu Ford Focus RS Mk III: wreszcie godny następca Escorta Coswortha Gran turismo nowej generacji - Porsche Panamera z bliska przed premierą Nowe Megane GT - rozgrzewka u Renault Sport Suzuki SX4 S-Cross 1,4 140 KM BoosterJet (2016) – prawdziwy samuraj? SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną Nissan X-Trail DIG-T 160: duży SUV z małym silnikiem i brakiem napędu 4x4 Audi A4 2.0 TDI S tronic - test, opinia, spalanie, cena Kia Sorento 2.2 CRDi 6AT - duży SUV za nieduże pieniądze Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI kontra Peugeot 308 SW 1.2 THP - porównanie kompaktowych kombi Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC: porządny SUV i przeciętny Mercedes Peugeot 308 GTI jako hot-hatch poskromiony Test Mazdy MX-5 2.0 Sky-G - maksimum frajdy przy minimum komfortu BMW 430i xDrive Cabrio - test, opinia, cena, spalanie Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost - 50 lat czekania Kia Sportage 1.7 CRDI (2016) - godny następca wielkiego hitu? Hyundai Ioniq hybrid i electric gonią japońską konkurencję Opel Movano 2,3 CDTI L3H2 (2016) - gotów do pracy Citroën C-Elysée 1,6 VTi More Life - test, opinia, cena, spalanie Audi A3 1.4 TFSI manual - techniczny lifting Volvo S60 T6 AWD Polestar - pokrewieństwo kontrolowane Nowe oblicze Toyoty Hilux, a co z charakterem? Volvo S90 i V90 - nowy rywal dla niemieckiej trójki w segmencie E

Popularne w tym tygodniu:

Porsche 356A: testujemy kultowy model odrestaurowany w Polsce Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro: więcej niż coupé Maserati Levante S kontra Volvo XC90 T8 – Super-SUV-y na zamarzniętym Jeziorze Śniardwy Odświeżona Škoda Octavia stała się samochodem kompletnym Seat Leon Cupra 300: taki jak trzeba