Chiński supersamochód o mocy ponad 1000 KM napędzany turbiną

Chińczycy nie chcą być gorsi od reszty świata i zamierzają zaprezentować własny hipersamochód o mocy przekraczającej 1000 KM. Auto przygotuje Giorgetto Giugiaro.

Samochód ma nas zaskoczyć nie tyle mocą czy osiągami, ale techniką. A ta jest nie byle jaka. Pojazd firmy TechRules o nazwie GT96 będzie napędzany energią elektryczną, która powstanie w wyniku pracy turbiny TREV (Turbine Recharging Electric Vehicle). Prąd ma docierać poprzez akumulator do sześciu silników elektrycznych. 720-woltowy akumulator ma mieć niewielką pojemność 20 kWh, a dzięki turbinie, bezpośrednio nie odpowiada za zasięg samochodu, który ma wynosić 2000 km w ruchu miejskim. Paliwem może być gaz ziemny, benzyna, olej napędowy lub nafta umieszczone w 80-litrowym zbiorniku.

Osiągi? Fantastyczne! Moc maksymalna 1044 KM pozwoli rozpędzić samochód do setki w 2,5 s i ostatecznie do 350 km/h. To osiągi, które rzekomo sprawdzono już podczas wstępnych testów w Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Teraz uwaga – maksymalny moment obrotowy to 8640 Nm! Przednie silniki generują 2880 Nm, natomiast tylne 5760 Nm. Warto byłoby tu wrzucić jeszcze jakąś wartość z milionem, ale do momentu poznania ceny żaden z parametrów na chwilę obecną do tego nie pasuje. Samochód waży bowiem 1380 kg, ma długość 4648 mm, szerokość 2034 mm, wysokość 1140 mm i rozstaw osi 2655 mm.

Za projekt hiperauta firmy TechRules odpowiada Giorgetto Giugiaro i jego syn Fabrizio. Obaj opuścili swoje słynne studio Italdesign, gdy to zostało przejęte przez Audi. Chiński producent jeszcze prowadzi badania, a napęd innowacyjny napęd może najpierw wykorzystać w samochodach miejskich. Auto, które widzicie na zdjęciu można było już oglądać w Genewie, a wersja produkcyjna, podobno wyglądająca niemal identycznie zadebiutuje podczas przyszłorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Wiadomo, że technika w tym samochodzie jest bliska znanej z topowych konstrukcji w motorsporcie. Wyścigowe zawieszenie przymocowano do stalowej ramy, będącą główną częścią odpowiadającej za obciążenia. Do niej zamocowana jest skorupa z włókna węglowego. Z przodu zastosowano amortyzatory w układzie pushrod. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 402 mm i współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Ogumienie ma rozmiar 265/35 R20 z przodu i 325/30 R20 mm z tyłu. Jak wam się podoba taki chiński samochód?

TechRules GT86 Concept — zdjęcia

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Citroën Cxperience Concept (2016) - premiera Maserati Ghibli jako pogrzebowy karawan Temat poduszek Takaty wraca – problem jest znany od lat 90. Grand Prix Belgii 2016 – zwycięstwo Rosberga, sukces Hamiltona Porsche Macan i Cayenne podkręcone przez TechART Koniec Masy Krytycznej w Warszawie Eagle Spyder GT (2016) - premiera Łada Xcode Concept - nadchodzi nowe Volkswagen Golf GTI Clubsport podkręcony przez ABT Rekord przyspieszenia i prędkości dla ciężarówki Volvo Dodge Viper ACR GeigerCars o mocy 765 KM Volkswagen Teramont, czyli nowy SUV na pierwszych zdjęciach Wyciek ilustracji Volkswagena CC na rok 2017 Nowa Kia Rio na pierwszych szkicach Dwie nowe wersje Tesli 100D, w tym najszybszy samochód świata Ferrari 488 Spider o mocy 772 KM od Novitec Rosso Odświeżona Kia Soul debiutuje w Korei Południowej Volkswagen ogranicza produkcję w wyniku sporu z poddostawcami Polski Solaris Urbino został autobusem roku 2017 Lotus Evora 400 Carbon Pack - jeszcze lżejszy Carsharing w Polsce – pierwszy system wystartuje w Warszawie Rajd Niemiec 2016 - bardzo mu tego brakowało Aston Martin Vanquish Zagato Volante (2016) - premiera Autokult.pl zaprasza na Japan Battle 2016

Popularne w tym tygodniu:

Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba? ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder