Afera dieselgate dotknie bezpośrednio również firmę Audi

Amerykańskie władze odnalazły nielegalne oprogramowanie w silnikach 3.0 TDI stosowanych w samochodach marek Audi, Porsche i Volkswagen. Okazało się, że wyłączało układ oczyszczania spalin po 22 minutach pracy.

Ciąg dalszy afery spalinowej, która wydaje się już nie mieć końca. Tym razem dotyczy większego silnika 3.0 V6 TDI stosowanego w droższych pojazdach Grupy VW, w markach Audi, Porsche i Volkswagen. Amerykańskie władze odnalazły w oprogramowaniu niezgodność polegającą na wyłączaniu systemów oczyszczania spalin dopiero po 22 minutach, czyli po dwóch minutach po zakończeniu badania emisji szkodliwych substancji. Ani rzecznik EPA, ani też przedstawiciele Audi, które jest odpowiedzialne za przygotowanie jednostki 3.0 TDI, nie skomentowali tej sprawy, ale podobno już 10 sierpnia ma się odbyć przesłuchanie w sądzie.

Do tej pory wszystkie marki koncernu VW AG oprócz samego Volkswagena wyszły z afery dieselgate w miarę lekko. W zasadzie nie mówi się o Seacie i Škodzie, a nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że Porsche także należy do tej grupy. Całą winą obarczono Volkswagena, ale teraz okazuje się, że siostrzana firma Audi też ma nieczyste sumienie. To właśnie inżynierowie z Ingolstadt opracowali silnik 3.0 TDI, a także oprogramowanie sterujące. Porsche oberwie niejako rykoszetem jako firma, która używa tego silnika w modelach oznaczonych: Macan Diesel i Cayenne Diesel. Być może wiedząc o tym wszystkim, w Zuffenhausen zbudowano nową jednostkę wysokoprężną V8, która zadebiutowała w nowej Panamerze.

Jeżeli w najbliższym czasie dojdzie do potwierdzenia powyższych informacji w oficjalnym oświadczeniu firmy Audi, to zarówno ta jak i Porsche mogą stracić reputację w Stanach Zjednoczonych gdzie jest około 85 tys. samochodów z nielegalnym oprogramowaniem i innych krajach. W zeszłym miesiącu władze Korei Południowej wprowadziły zakaz rejestracji samochodów marki Volkswagen z silnikiem Diesla. Koncern bardzo dużo straci jeżeli podobny zakaz będzie dotyczył marek Audi i Porsche.

Zobacz również: Volkswagen Polo GTI - test

Źródło: Automotive News, Reuters

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Bawaria pozywa Volkswagena w związku z aferą spalinową Mercedes stworzy submarkę dla aut elektrycznych? Scania otworzyła pierwszą, elektryczną drogę dla ciężarówek Hyundai kończy produkcję Genesisa Coupé Polski rynek samochodów osobowych – lipiec 2016 Mitsubishi XM Concept (2016) oficjalnie przedstawiony Volkswagen wprowadza filtr cząstek stałych dla silników benzynowych Były kierowca Formuły 1 Chris Amon nie żyje Ford “Ole Yeller” Mustang - po raz dziewiąty dla amerykańskiej szkoły pilotów EAA Porsche Cayman GT4 Clubsport MR - wyścigowa wersja od Manthey Racing Producenci ciężarówek będą musieli wypłacić odszkodowania za zmowę cenową Ile naprawdę trzeba zapłacić za Forda Focusa RS i gdzie go kupić? Czy wielkie koncerny samochodowe uciekną z Wielkiej Brytanii po Brexicie? Opel oczyszczony z zarzutów w aferze spalinowej Bugatti Chiron i Vision Gran Turismo trafiły w ręce saudyjskiego księcia Czy Anders Warming przywróci marce Borgward dawny blask? Lamborghini Huracán w jeszcze ostrzejszym wydaniu Mazda MX-5 ND V8 LS3 od Flyin’Miata - mały roadster z wielkim sercem Wielkie muzea Mercedesa i Porsche działają razem dla Stuttgartu Grand Prix Niemiec 2016 – dramaty Rosberga i tryumf Hamiltona Rajd Finlandii 2016 - powalające zwycięstwo Krisa Meeke'a Ford Kuga w ostrzejszym wydaniu ST-Line Volkswagen liderem światowej sprzedaży, mimo afery spalinowej Nowe dodatki od AC Schnitzera dla BMW M3 F80

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku