Alfa Romeo Giulia - silniki oficjalnie przedstawione, dilerzy czekają na zamówienia

Alfa Romeo przedstawiła zestaw silników, z którymi na początku będzie dostępna wyczekiwana Giulia. Włosi poinformowali także, że dilerzy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii i oczywiście Włoszech rozpoczęli przyjmowanie zamówień na tę maszynę.

Alfa Romeo kazała nam czekać na Giulię wyjątkowo długo. Model ten jest następcą 159, oferowanego jako sedan i sportwagon. Samochód ten przestał zjeżdżać z linii produkcyjnej w 2011 roku. Włosi nie utrzymali ciągłości jego linii modelowej i bardzo długo pracowali nad Giulią. Plotki mówiły, że władze Alfy Romeo wielokrotnie odrzucały kolejne projekty tego auta. Nic dziwnego, 159 była bardzo ładnym modelem, więc potrzebowała godnego następcy.

Alfa Romeo 159 - poprzednik Giulii

W ubiegłym roku zadebiutowała Giulia Quadrifoglio, która była, jak na debiut, solidną petardą. Rzadko kiedy producent wprowadzanie swojego nowego modelu zaczyna od prezentacji najmocniejszej wersji. Nie zwykli tak robić przynajmniej obecni konkurenci Alfy Romeo: BMW, Audi czy Mercedes. Tymczasem na start Włosi wystrzelili z 510-konnym sedanem. Mało subtelnie, ale skutecznie — teraz ilekroć na tapecie nie pojawia się Giulia, towarzyszą jej spore emocje.

Dzisiaj, 10 maja rozpoczęły się międzynarodowe prezentacje dziennikarskie, a w salonach we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii i Holandii rozpoczęto przyjmowanie zamówień na ten wóz. Giulia jest oferowana w trzech wariantach wyposażeniowych: po prostu Giulia, Super oraz mocarna Quadrifoglio.

Co ciekawe, na początku Alfa Romeo nie oferuje cywilizowanych wersji z silnikami benzynowymi. Póki co dostępnych jest pięć wariantów napędowych, z czego cztery z nich przeznaczone są dla mas i obejmują wyłącznie jednostki wysokoprężne. 2,2-litrowy diesel oferowany jest w dwóch typach: 150- i 180-konnym. Obydwa mogą być parowane z 6-biegową skrzynią ręczną lub 8-biegowym automatem. Odmiana Quadrifoglio oferowana jest na razie wyłącznie z 6-biegowym manualem. 8-biegowy automat ma wkrótce dołączyć do oferty.

Alfa Romeo Giulia — podstawowe dane techniczne silników i porównanie cen z BMW Serii 3

  Diesel 2.2 R4 150 KM, MT6 Diesel 2.2 R4 150 KM, AT8 Diesel 2.2 R4 180 KM, MT6 Diesel 2.2 R4 180 KM, AT8 Benzyna 2.9 V6 510 KM, MT6 Benzyna 2.9 V6 510 KM, AT8
Pojemność: 2,2 l 2,2 l 2,2 l 2,2 l 2,9 l 2,9 l
Moc max.: 150 KM przy 4000 rpm 150 KM przy 4000 rpm 180 KM przy 3750 rpm 180 KM przy 3750 rpm 510 KM przy 6500 rpm 510 KM przy 6500 rpm
Moment max.: 380 Nm przy 1500 rpm 450 Nm przy 1750 rpm 380 Nm przy 1500 rpm 450 Nm przy 1750 rpm 600 Nm przy 2500 rpm 600 Nm przy 2500 rpm
Napęd rozrządu: Pasek Łańcuch
Napęd: RWD (na tylną oś)
Masa własna: 1374 kg 1445 kg 1374 kg 1445 kg 1580 kg b.d.
Prędkość max.: 220 km/h 220 km/h 230 km/h 230 km/h 307 km/h 307 km/h*
Przyspieszenie 0–100 km/h: 8,4 s 8,2 s 7,2 s 7,1 s 3,9 s 3,9 s*
Zużycie paliwa w mieście: 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km 5,3 l/100 km  5,3 l/100 km 12,8 l/100 km 12,4  l/100 km*
Zużycie paliwa w trasie: 3,5 l/100 km 3,5 l/100 km 3,5 l/100 km 3,5 l/100 km 6,1 l/100 km 5,7 l/100 km*
Zużycie paliwa średnie: 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 8,5 l/100 km 8,2 l/100 km*
Cena w Niemczech: 34 100 euro 36 350 euro 37 400 euro (wersja Super) 39 650 euro (wersja Super) 71 800 euro b.d.
Cena porównywalnego BWM Serii 3: 34 800 euro (318d, 150 KM, manual) 36 950 euro (318d, 150 KM, auto) 37 550 euro (320d 190 KM, manual) 39 700 euro (320d 190 KM, auto) 72 600 euro (M3, 431 KM, manual) 76 500 euro (M3, 431 KM, auto)
* dane tymczasowe

W czerwcu do gamy Giulii dołączy 2,2-litrowy diesel o mocy 136 KM. W Niemczech jego ceny startują od 33 100 euro, czyli równowartości około 146 500 zł. Na razie w informacji prasowej Alfa Romeo nie podaje jednak jego specyfikacji obok wyżej opisanych silników. W dalszej perspektywie do gamy zostanie włączony też 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 297 KM.

Na razie niestety nie znamy cen Giulii w Polsce. Nie wiadomo też kiedy samochód ten zadebiutuje w naszych salonach Alfy Romeo.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Alfa Romeo Giulia (2016) - nowe zdjęcia

Źródło: Informacja prasowa Alfy Romeo

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

BMW M4 Competition Sport (2016) - jeszcze rzadsze niż GTS Citroën C4 Picasso i Grand Picasso (2016) - subtelny lifting dla rodziny Odświeżone Subaru Legacy Sport i Outback Touring (2016) Toyota 86 Shooting Brake (2016) - oficjalnie, ale tylko koncepcyjnie Škoda Kodiaq - SUV z Czech już z oficjalną nazwą Porsche przygotowało nowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem Donkervoort D8 GTO-RS (2016) - hardcore po holendersku Akcja serwisowa poduszek Takaty: dodatkowe 35-40 mln generatorów gazu do wymiany BMW S1000RR zamienione w klasyczny motocykl Oficjalne: Daimler zbuduje fabrykę w Polsce Policyjne statystyki majowego długiego weekendu (2016) - bezpieczniej niż rok temu Tesla Model S teraz także z akumulatorem 75 kWh Google podjęło współpracę z Fiat Chrysler Automobiles przy badaniach samochodów autonomicznych Volkswagen Golf GTI Clubsport S (2016) - nowy przednionapędowy król Nürburgringu VOS Ferrari 488 GTB (2016) o mocy 900 KM Sergio Marchionne nowym szefem Ferrari Volkswagen Amarok (2016) - odświeżony i z V6 pod maską BMW i3 (2016) - większy zasięg lekarstwem na gorszą sprzedaż? Grupa PSA też chce mieć terenowego pick-upa, będzie bazował na Toyocie Hilux! Grand Prix Rosji 2016 - Nico Rosberg po raz czwarty! Znamy polską cenę nowego Nissana GT-R (2016) Volkswagen rozpoczyna w Polsce akcję serwisową silników TDI BMW M4 GTS DTM Safety Car (2016) Nowy Hyundai Elantra w sportowym wydaniu?

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?