BMW Compact Sedan Concept - nowe nadwozie dla Serii 1
Odrywamy się na chwilę od targów samochodowych w Los Angeles, by przenieść się na Guangzhou Auto Show. To w południowej części Chin swoją premierę miał nowy koncept BMW.
20.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:06
Niektórzy spekulują, czy jest to przyszły model rodziny Serii 1 czy Serii 2. Oczywiście koncepcyjny sedan wpisuje się lepiej w gamę Jedynki. Po uporządkowaniu palety modelowej przez BMW liczby nieparzyste obejmują sedany i kombi. Serie parzyste pozostawione są modelom o bardziej sportowym charakterze. Właśnie dlatego Compact Sedan Concept przewiduje przyszłość Serii 1.
Nowy wóz zaprezentowany przez BMW w Chinach został pokryty mieniącym się różnymi odcieniami lakierem Liquid Metal Bronze. Ta stylowa powłoka podkreśla liczne przetłoczenia na nadwoziu koncepcyjnego sedana. Na odbiór nowości, która wyszła spod ręki stylistów BMW ma z pewnością spory wpływ także duży rozmiar felg. Compact Sedan Concept został postawiony na 20-calowych obręczach.
Wnętrze chociaż bardzo nowoczesne, wiąże się stylistycznie ze współczesnymi BMW, które można kupić w salonie. Styliści nie odlecieli daleko w przyszłość, najwyżej kilka lat. W kabinie króluje 8,8-calowy ekran, który zapewnia dostęp do multimediów i informacji o samochodzie. Nie brakuje tu też licznych podświetlanych dodatków, ekranu przeziernego i wielu innych gadżetów. Wszystko opakowano w skórę Nappa.
BMW nie podało co znajduje się pod maską tego wozu. Nie wiemy więc nie tylko w jaki jest on wyposażony silnik, ale także jaki rodzaj napędu został w nim zastosowany. Jeśli jest to wóz bliżej spokrewniony z Serią 1 niż z 2 GT i AT, to jest szansa, że dostał on układ z napędzaną osią tylną.
Szef stylistów Grupy BMW Adrian van Hooydonk powiedział: "BMW Compact Sedan Concept ukazuje potencjał, jaki widzimy w kompaktowych sedanach". Nie dowiadujemy się z tych słów wiele. Znacznie więcej o tym jaki potencjał BMW widzi w takim modelu można odczytać nie z wyglądu tego samochodu, ale z miejsca, w którym został zaprezentowany. Zamiast pokazać ten wóz w Los Angeles, Niemcy wybrali Chiny. Oczywiste jest więc, że będzie to samochód przeznaczony, może niekoniecznie wyłącznie, ale z pewnością przede wszystkim właśnie na ten chłonny rynek.
Nie od dziś wiadomo, że Chińczycy lubią dostawać premium, ale po raczej niewysokich cenach i dlatego godzą się na kompromisy w postaci np. przedłużonych Audi A4. Właśnie dlatego BMW może wprowadzić do tamtejszych salonów produkcyjną Serię 1 w wersji sedan - dostarczając za mniejszą kwotę namiastkę prestiżu, który klienci dostaliby wybierając Piątkę lub Siódemkę.