Acura NSX (2015): pełne dane techniczne wreszcie oficjalnie

Hybrydowy supersamochód z Japonii odsłania swoje karty. Ile mocy będzie generować ten długo wyczekiwany wóz?

Honda NSX to jeden z tych samochodów, na które świat czeka bardzo długo — za długo. Wynika to z faktu, że ma on za sobą legendarnego już poprzednika. Więcej — pierwsza generacja NSX-a posłużyła jako wyznacznik do zbudowania kolejnej legendy - McLarena F1. Honda miała więc nie lada wyzwanie - musiała stworzyć samochód, który będzie godnym następcą cudownego dziecka lat 90.

Właśnie dlatego musieliśmy tyle czekać. Honda nie mogła sobie pozwolić na zbudowanie zwykłego sportowego samochodu. To musiał być wóz przełomowy dla marki. Właśnie dlatego Japończycy zdecydowali się na skonstruowanie hybrydy. Tym samym dołączyli do grona pionierów, którzy stworzyli prawdziwe sportowe wozy napędzane benzyną i prądem.

Wreszcie przyszedł czas odkryć karty. Czym dysponuje Acura NSX? Maksymalna moc tego wozu wynosi 581 KM. Na tylną oś może trafić do 507 benzynowych koni mechanicznych. Pochodzą one z silnika generującego maksymalnie 551 Nm. Czerwone pole w tym motorze zaczyna się przy 7500 rpm. Jest to jednostka widlasta (kąt rozwarcia 75°), sześciocylindrowa, wyposażona w podwójne doładowanie. Centralnie zamontowany silnik został sprzęgnięty z 9-biegową przekładnią DCT. Tylną oś napędza także jednostka elektryczna o mocy 48 KM. Z przodu pracują dwa motory zasilane prądem, generujące po 36,5 KM. Acura NSX może pracować w jednym z czterech trybów: Quiet (cichy), Sport, Sport+ i Track (torowy).

Całkowita masa własna bez wyposażenia opcjonalnego dzięki wykorzystaniu włókna węglowego i stopów aluminium wynosi 1725 kg. Oznacza to, że są w stawce lżejsi zawodnicy — chociażby Lamborghini Huracán i Audi R8. Większa masa Hondy wynika z faktu, że oprócz konwencjonalnej jednostki ma także dodatkowe akumulatory i silniki elektryczne. Rozkład mas między przodem a tyłem w NSX wynosi 42/58.

Za skuteczne utrzymanie wozu na drodze odpowiada zawieszenie: z przodu z podwójnym wahaczem, a z tyłu wielowahaczowe. Z obu stron pracują tłumiki Active Gen III z cieczą magnetoreologiczną. Za kutymi kołami obutymi w opony w rozmiarze 245/35 ZR19 z przodu i 305/30 ZR20 kryją się hamulce Brembo, odpowiednio: 6- i 4-tłokowe. Standardowo NSX będzie wyposażony w stalowe tarcze pływające w rozmiarze 14,5" z przodu i 14,2" z tyłu. Opcjonalnie oferowana jest wersja ceramiczna.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Czy wszystkie zagadki dotyczące NXS-a zostały tym samym rozwikłane? Nie — wciąż nie znamy oficjalnych osiągów tego wozu. Dopiero gdy dowiemy się jak szybko nowa Honda/Acura przyspiesza będzie można stwierdzić jak spisali się inżynierowie z Japonii. Póki co wiemy, że prędkość maksymalna NSX-a wynosi 307 km/h. Obecnie to jednak nie ten parametr jest decydujący. Dlatego wciąż czekamy na informację o przyspieszeniu.

Tymczasem możemy pozachwycać się trochę samym wyglądem tego niesamowitego wozu, ponieważ Acura dostarczyła zestaw 70 zdjęć.

Acura NSX (2015) - galeria zdjęć

Nowa Honda NSX opóźniona do 2016

Chociaż mogło się wydawać, że NSX stoi już u progu wrót salonów, Honda musi odsunąć rynkową premierę swojego sportowego wozu o kilka miesięcy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Red Bull Racing będzie korzystał z silników TAG Heuer! [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja] Honda FCV na ogniwa paliwowe trafi do produkcji! Mazda RX-VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja] Gigant paliwowy Exxon prowadził akcje dezinformacyjne w sprawie zmian klimatu Honda Civic X z doładowanymi silnikami benzynowymi! Ulubione gadżety kierowców flotowych Peugeot chce podawać rzeczywiste zużycie paliwa w swoich samochodach Ford Mondeo Vignale wchodzi na polski rynek – cennik Alfa Romeo zdradza swoje aktualne plany na przyszłość Irmscher Opel Astra K (2015) - pierwsze spojrzenie na usportowionego hatchbacka Renault Coupé Corbusier Concept (2015) - na cześć architekta [aktualizacja] Nissan Leaf Piloted Drive 1.0 gotowy do jazdy autonomicznej Lewis Hamilton mistrzem świata! - Grand Prix USA 2015 Kwalifikacje, których prawie nie było – Grand Prix USA 2015 Rajd Hiszpanii 2015 - Andreas Mikkelsen po raz pierwszy! Partia Zielonych chce wprowadzić zakaz wjazdu samochodów do centrum Oslo

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło?