Audi RS6 Avant i RS7 Sportback performance - teraz jeszcze mocniejsze i jeszcze szybsze

RS6 i RS7 to świetny duet, który zaspokoi potrzeby każdego kierowcy głodnego wrażeń, ale także oczekującego chociaż odrobiny praktyczności. Teraz auta otrzymały pakiet performance, który podbija parametry obu wozów.

Audi RS6 Avant to najbardziej szalone kombi, z jakim miałem do czynienia. Chociaż już 3-litrowy diesel czyni z tej masznyny autostradowy ekspres, widlasta ósemka wciąga ten wóz jeszcze klasę wyżej. To samochód kompletny dla kogoś, kto na rzecz świetnych osiągów nie chce rezygnować z wygody, jaką gwarantuje duże kombi. Z kolei RS7 ma wszystkie zalety stylowego nadwozia A7, z którym spotkałem się na wiosnę, przy gigantycznym zasobie mocy. Czy można chcieć jeszcze więcej? A dlaczego nie?

Audi uznało, że mocy nigdy za wiele i dorzuciło mały zastrzyk obydwu tym modelom. Doładowane 4-litrowe V8 generuje z pakietem performance 605 KM. Moment obrotowy wzrósł do 700 Nm, a w trybie overboost wynosi 750 Nm. To pozwala na rozpędzenie tych samochodów do 100 km/h w zaledwie 3,7 s. Na rozpędzenie się do 200 km/h RS6 i RS7 performance potrzebują 12,1 s. Prędkość maksymalna? Ze wszystkimi kagańcami zdjętymi — 305 km/h. Mimo wzrostu mocy samochody palą w cyklu ECE 9,6 l/100 km (RS6) i 9,5 l/100 km (RS7).

Przypomnijmy, że standardowo moc 4-litrowego V8 wynosi 560 KM. Moment obrotowy maksymalnie osiąga 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h to teoretycznie 3,9 s dla obu modeli. Pamiętajcie, mówimy tu o rodzinnym kombi i 5-drzwiowym liftbacku.

Na pokładzie RS6 i RS7 performance pracuje 8-biegowa skrzynia Tiptronic, która przekazuje moc na cztery koła przez napęd quattro. Standardowo wydziela on 40% momentu obrotowego na przednią oś, a 60% na tylną. Za trzymanie tych bestii w ryzach odpowiada zawieszenie RS adaptive air. Obniża ono RS6 i RS7 o 20 mm.

Czas przyspieszenia do 100 km/h poniżej 4 sekund to już niesamowity wynik jak na takie wozy. Z pakietem performance niebezpiecznie zbliżyły się one do poziomu 3,5 s. To drobne różnice, ale pamiętajcie, że każde 0,1 s to wyprzedzenie wielu supersamochodów. Dzięki pakietowi performance RS6 Avant i RS7 Sportback stały się sprinterami szybszymi niż Mercedes-AMG GT. Dołóżcie do tego napęd quattro, Tiptronic i przed Wami stoją prawdziwe sportowe wozy z krwi i kości, z tą różnicą, że ich nadwozia pozwolą przewieźć rodzinę z dziećmi, zakupy i psa.

Auta trafią do salonów w przyszłym miesiącu. Standardowo RS6 Avant startuje w Niemczech od 110 980 euro. Wersja performance ma kosztować 117 000 euro. To oznacza 6080 euro dopłaty (równowartość około 26 tys. zł). Tyle samo trzeba dołożyć do RS7 Sportback, którego cena w wersji performance wynosi 121 700 euro.

Zobacz również: Audi A4 (B9) Avant 2.0 TDI (2016) - test

Audi RS7 Sportback performance (2015) - galeria zdjęć

Audi RS6 Avant performance (2015) - galeria zdjęć

Zobacz nasze testy Audi RS:

Nowe Audi RS4 kontra RS6 — test, opinia, spalanie, cena

Żadne inne auta nie obrazują brutalnego Vorsprung durch Technik tak dobrze jak te dwa wściekle czerwone pomniki niemieckiej technologii. Połączenie…

Audi RS6 Avant (2014) - test

Samochody sportowe i rodzinne to dwa skrajne bieguny, jest jednak na rynku kilka modeli, które są w stanie je do siebie zbliżyć. Na ile skutecznie?

Audi RS7 Sportback — test

Kiedyś wszystko było prostsze. Liczba kanałów TV nie wywoływała domowej wojny o pilota, telefony komórkowe służyły tylko do wykonywania…

Audi RS5 Cabriolet — zagrożony gatunek [test autokult.pl]

Szybkie samochody z potężnymi silnikami dają ogromną frajdę z jazdy. Trudno temu zaprzeczyć. Równie dużą porcję frajdy można czerpać z jazdy…

Audi A7 Sportback 3,0 TFSI S-Tronic quattro — test, opinia, spalanie, cena

Wkrótce 24 h Le Mans. Audi kolejny raz stanie do walki o zwycięstwo w najbardziej prestiżowym wyścigu samochodowym świata. Ten producent od roku 2000…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Fiat Toro – kolejny pick-up nie dla Europy [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Volvo S60 Polestar na polskim rynku i na torach wyścigowych [aktualizacja] Red Bull Racing będzie korzystał z silników TAG Heuer! [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja] Honda FCV na ogniwa paliwowe trafi do produkcji! Mazda RX-VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja] Renault Coupé Corbusier Concept (2015) - na cześć architekta [aktualizacja] McLaren 650S Spider Can-Am (2015) - kolejna wersja specjalna [aktualizacja] Volkswagen wstrzymuje sprzedaż samochodów z silnikami EA 189 w Unii Europejskiej Samochody koncernu Toyota najbardziej niezawodne według Consumer Reports Podrabiane pasy bezpieczeństwa Sparco, Sabelt i Takata, które mogą zabić BMW M2 Coupe od Alpha-N Performance – wielka obietnica niemieckiego tunera Koncepcyjny Aston Martin RapidE (2015) - prąd zamiast V12 Dyrektor Apple'a zapowiada ogromne zmiany w przemyśle motoryzacyjnym Mercedes-Benz GLA 45 AMG od VÄTH - sposób na hot crossovera Bentley Bentayga z silnikiem TDI i e-turbo? Qoros 5 (2015) - kolejny samochód, który nie podbije Europy Yamaha zaprezentuje sportowy samochód na targach w Tokio Warszawa nie dostanie sekundników przy światłach?

Popularne w tym tygodniu:

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg