BMW M4 GTS (2015) - najszybsze produkcyjne BMW w historii

BMW przedstawiło oficjalnie wersję produkcyjną modelu M4 GTS.

Wygląd tej maszyny znaliśmy już wcześniej. BMW pokazało ten wóz w formie konceptu dwa miesiące temu. Od tamtej pory M4 GTS nie zmieniło się pod względem wyglądu. To dobra wiadomość, bo stylistyka tego wozu świetnie oddaje jego agresywny charakter.

Przejdźmy do bardziej interesujących kwestii — parametrów tej maszyny. BMW M4 GTS dysponuje turbodoładowanym silnikiem o mocy 500 KM i momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Przypomnijmy, że podstawowe M4 rozwija 431 KM i 550 Nm. O tym, że "zwykła" odmiana kopie, przekonaliśmy się w ubiegłym roku, testując M4 Cabrio. Wersja GTS to jeszcze silniejsza maszyna. Może o tym świadczyć fakt, że pokonała Nürburgring w 7 minut i 28 sekund. To gigantyczna poprawa w stosunku do podstawowej odmiany. BMW udało się urwać 24 sekundy.

Poprawie naturalnie uległy osiągi M4. Podstawowa wersja rozwija 100 km/h w 4,3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wyczynowa odmiana GTS osiąga 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna jest równa 305 km/h. Te wyniki wprowadzają M4 GTS do świata prawdziwych supersamochodów.

Znaczny zastrzyk mocy został uzyskany przez wtrysk wody. Mgiełka wodna jest wstrzykiwana w dolot, co powoduje jego ochłodzenie. Dzięki temu obniżana jest temperatura powietrza zasilającego mieszankę, a co za tym idzie redukuje się też objętość danej masy gazu. W efekcie do komory spalania trafia więcej tlenu, co czyni reakcję bardziej wydajną.

Naturalnie woda musi być uzupełniana. Należy tego dokonywać co 5 tankowań, jeśli jeździmy spokojnie i przy każdym tankowaniu, jeśli wyciskamy z M4 GTS ostatnie poty na torze.

Zobacz również: BMW X6 M50d - start z launch control

Wpływ na poprawę osiągów miała także redukcja masy. BMW udało się ująć z M4 aż 80 kg. To między innymi efekt pozbycia się tylnej kanapy, zastosowania maski z włókna węglowego, tytanowego wydechu oraz podzespołów zawieszenia z lekkich stopów.

Nie da się ukryć, że zmianie uległ też wspomniany już wygląd. M4 GTS od zwykłego M4 odróżnia przede wszystkim duży tylny spojler oraz regulowany spliter. Nowością są tylne lampy wykonane w technice OLED. Auto dostało też nowe felgi obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 265/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu. Nadwozie M4 GTS może zostać pokryte jednym z czterech lakierów: Sapphire Black Metallic, Mineral Grey Metallic, Alpine White i Frozen Dark Grey Metallic.

Wewnątrz BMW M4 GTS pojawiła się klatka bezpieczeństwa, lekkie fotele kubełkowe, gaśnica i 6-punktowe pasy bezpieczeństwa.

Powstanie tylko 700 egzemplarzy tego sportowego wozu. Na razie BMW nie podało ceny. Możemy więc jedynie spekulować, że będzie to maszyna znacznie droższa niż kosztujące 365 806 zł M4. BMW zastosowało w tym wozie wiele nowych rozwiązań, znacznie poprawiło osiągi i ograniczyło produkcję, więc z pewnością będzie to nie tylko najszybsze auto tej marki w historii, ale również najdroższe w rodzinie M3/M4.

BMW M4 GTS (2015) - galeria zdjęć

BMW M4 Cabrio — test

Wszystko zaczęło się od wyścigów w latach 80. Poprzez cztery generacje BMW M3 rozwijało się w jednym kierunku. Dążąc do perfekcji inżynierowie z…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Nissan zakończył program World Endurance Championship [aktualizacja] Aston Martin wróci do Formuły 1? [aktualizacja] Fabryczny zespół Renault już oficjalnie [aktualizacja] Model Volvo S90 i V90 (2016) na zdjęciach szpiegowskich [aktualizacja] Nowe Renault Mégane (2015) - wersje silnikowe [aktualizacja] Honda FCV na ogniwa paliwowe trafi do produkcji! Mazda RX-VISION oficjalnie w Tokio! [aktualizacja] Nowy Subaru Forester oraz koncepty na Tokio Motor Show 2015 Polski rynek samochodów osobowych – wrzesień 2015 Callaway Corvette C7 GT3-R (2015) - niemiecko-amerykańska broń torowa Wielki come back VW Golfa IV R32 z HPerformance Martin Winterkorn rezygnuje ze stanowiska prezesa grupy Volkswagen AG [aktualizacja] Interbrand 2015 - nowy ranking najbardziej wartościowych marek Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych wzrosną – ubezpieczyciele muszą wykazać lepszą rentowność Mitsubishi Lancer (2016) - jeszcze jeden lifting Rajd Korsyki 2015 - trzecie zwycięstwo Latvali w tym roku Drugi dzień na Korsyce fatalny dla Roberta Kubicy Zarząd Transportu Miejskiego nie chce motocykli na buspasach w Warszawie Czy pieszy w Polsce będzie miał pierwszeństwo przed przejściem? Totalny chaos na rajdzie Korsyki – Robert Kubica jedzie w czołówce! Suzuki kontynuuje swoją ofensywę z Ignisem Skład kierowców zespołu McLarena nie zmieni się w przyszłym roku? [aktualizacja] Volkswagen Motorsport ucina plotki o zawieszeniu programu WRC

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?