Pierwszy motocykl o pojemności 250 ccm

Sezon motocyklowy rozpoczął się już na dobre, jednak niektórzy wciąż poszukują swoich upragnionych motocykli. Wśród nich jest sporo osób, które wybiorą swój pierwszy jednoślad.

fot. Mariusz Zmysłowski

Kilka miesięcy temu podałam kilka propozycji pierwszego motocykla o pojemności 125 ccm. Przedstawiałam również maszyny o pojemności 125 ccm z automatyczną skrzynią biegów na kat. B. Teraz przyszedł czas na zestawienie jednośladów o pojemności 250 ccm, często wybieranych na pierwsze maszyny. W materiale prezentuję dokładny opis każdego motocykla, należy jednak pamiętać, że niektóre elementy ich specyfikacji (moc, moment obrotowy itp.) mogą się różnić w zależności od roku produkcji pojazdu. Ta część jest poświęcona maszynom miejskim i sportowym.

Honda CBR250R

To dobra propozycja dla osób, które poszukują sportowych emocji. Jak twierdzą użytkownicy tego modelu, to świetny wstęp do późniejszej przygody na większych maszynach. Wielu właścicieli CBR250R świetnie radzi sobie z tym motocyklem w warunkach torowych, o czym świadczy spora frekwencja użytkowników tego pojazdu na imprezie Honda Fun&Safety i wielu innych. Początkowo producent planował sprzedawać ten motocykl jedynie na rynku tajskim i indyjskim, jednak poźniej zdecydował, że rozszerzy działalność m.in. na Europę. Wersja z 2011 roku otrzymała chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik DOHC o pojemności 249,4 ccm. Moc maksymalna wynosi 26,4 KM (19,42 kW) przy 8500 obr./min, a moment obrotowy 23,8 Nm przy 7000 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów.

Cenną informacją dla zwolenników ochrony środowiska jest fakt, że w wersji z 2011 roku producent zamontował układ wydechowy z katalizatorem i sondą lambda, które mają gwarantować bardzo niski poziom emisji toksycznych spalin. Z oficjalnej strony internetowej Hondy w Polsce wynika, że wersję z 2012 roku nabędziemy za 15 600 zł, a tę z 2013 za 16 200 zł (18 200 zł kosztuje wersja z C-ABS).

Honda CBR250R z 2011 roku

Suzuki Inazuma 250

Jednostką napędową tego motocykla (wersja z 2013 roku) jest czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 248 ccm. Generuje on moc 25 KM przy 8500 obr./min oraz moment obrotowy równy 22 Nm przy 7000 obr./min.

Suzuki Inazumę miałam okazję testować w ubiegłym roku. Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że ten naked jest świetną propozycją dla osób, które chcą poruszać się motocyklem przede wszystkim w warunkach miejskich. Poza miastem brak owiewek daje się we znaki. Wśród zalet, które wskazałam w teście, było m.in. optymalnie zestrojone zawieszenie oraz gabaryty motocykla, które umożliwiały swobodne manewrowanie, nawet przy moim niezbyt imponującym wzroście.

Suzuki Inazuma 250

Kawasaki Ninja 250R

Kto nie zna słynnej linii modelowej Ninja? Historia modelu o pojemności 250 ccm rozpoczęła się w 1983 roku, ponieważ za jego poprzednika uznawany jest EX250. Od 2008 roku motocykl sprzedawany był z nomenklaturą Ninja 250R na wszystkich rynkach. W 2013 roku model ten został wyparty z oferty przez nowy jednoślad Kawasaki — Ninja 300.

Zobacz również: Jak prawidłowo przewozić dzieci w samochodzie?

Sercem Kawasaki Ninja 250R jest dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 249 ccm. Generuje on moc 33 KM i moment obrotowy 22 Nm. Jednostka współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów. Ninja 250R ma sportowe geny, dlatego może być świetnym wyborem dla osób, które chciałyby zacząć przygodę z jazdą torową, ale nie tylko. Użytkownicy tych maszyn z powodzeniem poruszają się w warunkach miejskich i wyjeżdżają w dłuższe trasy. Wersję z rocznika 2012 na rynku wtórnym można nabyć za ok. 12 tys. zł.

Kawasaki Ninja 250R

Junak M25

Jak można wyczytać na stronie internetowej marki, producent chciał stworzyć maszynę dla zwolenników agresywniejszej jazdy sportowej, poszukiwaczy turystycznych atrakcji, a także dla zainteresowanych nabyciem niezawodnego motocykla do codziennego transportu. Jednostką napędową Junaka M25 jest czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 249 ccm. Generuje on moc 18,8 KM. Maksymalna prędkość wynosi 120 km/h. Cena motocykla to 8999 zł.

Junak M25

Romet Division 249

Romet Division 249 z 2011 roku został wyposażony w jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 223 ccm (nie jest to 250 ccm, jak zakłada materiał, jednak myślę, że możemy nagiąć początkowe ustalenia). Romet generuje moc 16,3 KM przy 8000 obr./min i rozwija prędkość maksymalną równą 140 km/h. Division ma stopkę centralną, stopkę boczną, elektroniczny wyświetlacz z analogowym obrotomierzem, LED-owe kierunkowskazy, tylną lampę oraz lampę podświetlania tablicy rejestracyjnej. Cena opisywanej wersji rocznikowej wynosi 5949 zł.

Honda VTR 250

Kolejny naked w tym zestawieniu. Honda VTR 250 trafiła do Europy w 2009 roku i podbiła serca wielu motocyklistów. Tym, co urzeka, jest charakterystyka silnika V2. Masa motocykla wynosi jedynie 139 kg na sucho, dzięki czemu jest on bardzo poręczny w manewrowaniu. Na rynku wtórnym modele z lat 2009–2011 znajdziemy w przedziale cenowym od 9 do 13 tys. zł.

Honda VTR 250

Yamaha YBR 250

To maszyna znana wielu motocyklistom z kursów na prawo jazdy (przed wprowadzeniem reformy). Motocykl ten nie ma sportowych aspiracji, jednak w codziennym użytkowaniu na pewno sprawdzi się doskonale. Jednostką napędową jest jednocylindrowy czterosuw o pojemności 249 ccm. Moc maksymalna wynosi 21 KM, a moment obrotowy 20,5 Nm. Masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 154 kg. Model ten znajdziemy w Polsce jedynie na rynku wtórnym, a jego ceny w zależności od stanu poszczególnych egzemplarzy wahają się od 5 do 8 tys. zł.

Yamaha YBR 250

Maszyny o pojemności 250 ccm są świetnym wyborem dla osób zaczynających przygodę z jednośladami. Na tę pojemność decydują się również ci, którzy przy małych wydatkach na paliwo chcą przemieszczać się w środowisku miejskim. Wielu zaczyna od pojemności 500 ccm, ale o tym w następnym materiale.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

Dwusuwowe nowości Yamahy: YZ85, YZ125 i YZ250 Senat: 125 ccm z manualną skrzynią biegów na kat. B Junak szykuje jednoślady na prawo jazdy kat. B Powrót do gry: Ariel wyprodukuje motocykl Unikatowe motocykle BMW dla każdego Honda NM4 Vultus w wersji turystycznej: NM4-02 Honda CBR300R wjeżdża na rynek Motocykl ratowniczy na warszawskich ulicach Solarny skuter na off-road: Daymak Beast Pierwsze miejsce podczas 2. rundy MYT Terenowy zawodnik: Suzuki RM-Z450 na 2015 rok Tragiczny wypadek na kursie kat. A - kursy w OSK zawieszone [aktualizacja] Motocykl vs samochód w korku - i kto ma rację? Rozmowa z instruktorem motocyklowym Nowe, czerwone Suzuki GSX-R 750Z - edycja limitowana Nowy motocykl w stajni Ducati: Monster 821 Motocykle na buspasach = mniejsze korki? Sportowa pięćdziesiątka: Junak 806 Nowość Bawarczyków: enduro BMW o poj. 350 ccm Michelin oficjalnym dostawcą opon do wyścigów MotoGP Elektryzujący projekt BMW: Concept Roadster Yamaha zabiera się do tworzenia customów - plany na 2014 rok Najszybszy elektryczny motocykl świata: Lightning LS-218 "Ćwiartka" Yamahy oficjalnie: YZF-R25 Prawo jazdy kat. B na jednoślady - czym jeździć? Część I