JE Design Seat León 1.8 TSI FR (2013)

We wrześniu na łamach Autokultu pisaliśmy o wyposażonym w turbodiesla Seacie Leónie przerobionym przez JE Design. Teraz ten sam garaż przedstawił Leóna z ponad 200-konną jednostką benzynową.

JE Design Seat León 1.8 TSI FR (2013)
Olgierd Lachowski

León być może będzie modelem, dzięki któremu pozbiera się do kupy mający poważne kłopoty finansowe hiszpański Seat. Nowym kompaktem Seata interesuje się też JE Design – ekspert od tuningu samochodów tej marki.

Seat León dostępny jest z pięcioma różnymi silnikami z czego dwa to jednostki wysokoprężne. Jeśli wziąć pod uwagę wszystkie wersje mocy, dostępne skrzynie biegów i rodzaje nadwozia, to ten model jest oferowany w aż 42 wariantach. JE Design wybrało odmianę z 1,8-litrowym silnikiem o zapłonie iskrowym z ręczną skrzynią biegów, które zostały zamontowane w karoserii hatchback z pięciorgiem drzwi.

Obraz

Zainstalowany w poprzek 4-cylindrowy rzędowy motor, to oczywiście konstrukcja z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W seryjnej konfiguracji ma ona moc 180 KM i moment obrotowy 250 Nm. 6-biegowa przekładnia przenosi napęd wyłącznie na przednią oś. Dostępna jest też zautomatyzowana dwusprzęgłowa 7-przełożeniowa skrzynia biegów.

Osiągi na drodze idą w parze z dynamicznym wyglądem Seata Leóna. Przyspieszenie 0-100 km/h w 7,50 s i prędkość maksymalna 226 km/h powinny zadowolić nawet wybrednych kierowców. Jeżeli jednak to za mało, to Leóna może podkręcić JE Design.

Obraz

Tylko zmianą elektroniki i montażem sportowego „wydechu” tuner zyskał 35 KM. Z kolei moment obrotowy urósł do okrągłych 300 Nm. Maksymalne wartości obu parametrów dostępne są przy tych samych obrotach, co wcześniej – moc przy 5100-6200 obr./min, a moment przy 1250-5000 obr./min.

Ulepszony Seat na osiągnięcie setki potrzebuje 6,90 s, a rozpędzanie kończy przy 235 km/h. Ciekawe jak prezentują się na tle fabrycznego wozu czasy przyspieszeń na poszczególnych biegach?

W zależności od zasobności portfela klient JE Design może wybrać jeden z trzech zestawów tuningu zawieszenia. Najtańszy składa się ze sprężyn obniżających auto o 30 mm, droższy to gwintowane zawieszenie z regulacją wysokości, a najwięcej trzeba zapłacić za pakiet wyposażony w pokrętła regulacyjne charakterystyki pracy amortyzatorów.

Obraz

Nadwozie zostało ozdobione nakładką pod zderzak z przodu, listwami progowymi, niewielką imitacją dyfuzora i spojlerem dachowych. Dodatki wizualne pasują całkiem dobrze do ostrych linii nowego Leóna. Są także nowe, większe felgi o średnicy 18”, które są obute w gumy o parametrach 225/40 R 18 na każdym kole.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 215 KM przy 5100-6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,58 KM/l (seryjny  – 100,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1200-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 288 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 253 mm
  • Koła przednie: 7,5 x 18”
  • Koła tylne: 7,5 x 18”
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1290 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,00 kg/KM (seryjny – 7,17 kg/KM)
  • Długość: 4236 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1401 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2599 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,90 s
  • Prędkość maksymalna: 235  km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)