Nowa Mazda3 – polski cennik

Wczoraj polski oddział Mazdy udostępnił cennik nowej Mazdy3. Ile trzeba zapłacić za japoński kompakt?

Nowa Mazda3 opiera się na języku stylistycznym japońskiego producenta o nazwie KODO i wyraźnie nawiązuje do innych nowych modeli z gamy: Mazdy6CX5. W jej konstrukcji wykorzystano również technologię SKYACTIV.

Mazda 6 Sport Kombi 2,0 Sky-G SkyEnergy [test autokult.pl]Mazda 6 Sport Kombi 2,0 Sky-G SkyEnergy [test autokult.pl]Raz na jakiś czas praktycznie w każdej marce trafia się samochód pod pewnymi względami przełomowy, który jest w stanie nie tylko pozytywnie wpłynąć na jej wizerunek,...

Od wczoraj salony Mazdy w całej Polsce przyjmują zamówienia na nową Mazdę3. Samochody ekspozycyjne i do jazd próbnych w wersji hatchback będą dostępne na początku października, a wersja sedan pojawi się w grudniu.

Polska gama nowej Mazdy3 obejmuje dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan, oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Model ten w Polsce dostępny będzie tylko z silnikami benzynowymi SKYACTIV-G pod maską:

  • 1,5 l – 100 KM i 150 Nm momentu obrotowego (przyśpieszenie 0-100 km/h w 10,8 s);
  • 2,0 l – 120 KM i 210 Nm momentu obrotowego (przyśpieszenie 0-100 km/h w 8,9 s w przypadku skrzyni manualnej);
  • 2,0 l – 165 KM i 210 Nm momentu obrotowego (przyśpieszenie 0-100 km/h w 8,2 s).

Jednostki napędowe będą sprzężone standardowo z 6-biegową skrzynią manualną, dla wersji 120-konnej przewidziano również 6-stopniowy automat.

Ceny nowej Mazdy3 w Polsce zaczynają się od 62 900 zł – tyle trzeba zapłacić za pojazd w specyfikacji SkyGO wyposażony w najsłabszy 1,5-litrowy silnik. Najbogatsza wersja SkyPASSION ze 165-konnym motorem pod maską kosztuje już 87 900 zł. Szczegółowy cennik poszczególnych wersji poniżej:

Klienci zdecydowani na lakier metaliczny muszą liczyć się z dopłatą 2000 zł, a metaliczny lakier Soul Red to wydatek rzędu 2600 zł. Za reflektory biksenonowe trzeba zapłacić 2400 zł (standard w wersji SkyPASSION), a system nawigacji satelitarnej kosztuje w salonie Mazdy 2100 zł. Ci, którym zależy na luksusie, mogą się skusić na skórzaną tapicerkę z elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy. Pakiet ten w zależności od wybranej opcji kolorystycznej wyceniono na 5400 zł lub 6000 zł.

Już najtańsza wersja wyposażeniowa SkyGO została wyposażona między innymi w:

  • układ antypoślizgowy ABS z układem elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD oraz układem awaryjnego hamowania EBA;
  • układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy DSC z elektronicznym układem kontroli trakcji TCS;
  • przednie i boczne poduszki powietrzne;
  • kurtyny powietrzne;
  • TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu;
  • HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu;
  • system start/stop (i-stop);
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne;
  • radio z RDS i systemem 4 głośników;
  • klimatyzację manualną.

Oczywiście lista wyposażenia standardowego stopniowo się wydłuża w zależności od wersji wyposażenia.

Podstawowe dane techniczne nowej Mazdy 3 znajdziecie poniżej:

Więcej na ten temat: Mazda3

Regulamin komentowania

  • lukas3city

    Nie wiem co się wam malkontenci nie podoba… Ładny, nowoczesny samochód nie wiem czemu miałby być tańszy od reszty konkurentów?
    To jest auto przede wszystkim dla kogoś kto ma gdzieś jakieś pożal się Boże 1.2 czy 1.4 tsi palące tyle co 2 litrowa benzyna.

  • asd(R)

    A jesteś pewny że to nie jest wysuwany panel LCD?

  • asd(R)

    Całkiem fajna propozycja. W standardzie klimatyzacja pełna elektryka szyb. I co najważniejsze najmniejszy silnik ma 1.5l pojemności a nie jakieś wysilone 1.0 czy 1.2, chociaż pewnie i z czasem Mazda nam coś takiego małego zaserwuje….

    • Luca

      100 KM ledwo starcza do 2, a z 3 kompletnie sobie nie radzi.

      • w221

        Ale nie każdy ma predyspozycje ścigać się pod świateł jak bity leszcz. Do wyprzedzenia 100km wystarczy. Kiedyś wyprzedzało się samochodem z 50km i się żyło. Ale cóż. Teraz klima potrzebna jak jest 20C na dworzu, a jeszcze 20 lat temu co tutaj 2% ludzi pamięta klima było w w140 za wagon pieniędzy.

  • Goetia0

    Przynajmniej jedyna firma która nie stara się na siłę zrobić z auta osobowego traktora, jak to zwykli robić ,,wspaniali” EUropejscy producenci. Same silniki benzynowe i do tego wolnossące. Na pohybel skurwysynom BRAWO!!!

  • Piorun.

    Nawet jeśli kosztuje 5 tyś więce niż konkurencjaj, to odsprzedasz go za 15 tyś więcej za kilka lat lub zaoszczędzisz na serwisie tyle samo przez te lata i nikomu go nie odsprzedaż mając dobre auto które zrobi ci 500k przebiegu

    dobry design,
    wysoka niezawodność udowodniona historią ( a nie rozmieniona na drobne jak VW po to tylko zeby zarobic troche wiecej przez ostatnie kilka lat robiac w bambuko klientow z trwaloscia, serwisem i kosztami napraw)
    dynamika, skrzynia, prowadzenie, nieuturbione jednostki

  • ZWD

    Ale zajebista ta 3 po prostu śliczna fajne silniki design wnętrza marzenie ;)

  • Pablo

    A ja sie zakochalem w tym samochodzie. Mialem na wiosne przymierzac sie do zakupu Giulietty ale gdy zabaczylem nowa Mazde 3 szybko zmienilem zdanie :)

    • Luca

      Przejedź się obiema to zmienisz z powrotem.

      • 999

        Luca co Ci chłopie dolega?? Mam rozumieć że ty już jeździłeś nową 3… ehh bana takim

        • Luca

          Owszem i okazało się że 3 2.0 120 strasznie mulasta jest, dużo jej brakuje do dynamiki Giulietty 1.4

  • asd(R)

    Diesle to specjalność Europy, a Europa nie jest znaczącym rynkiem dla wielu producentów.

  • wojciechzalot

    Jeśli tutaj jest tomtom doklejony pod szybę, to Twoim tokiem myślenia to samo jest w nowym Mercedesie A…

  • Miroslaw Kuszczak

    122konny Golf 1.4Tsi kosztuje 2500zl wiecej.Wiec nie widze wcale by Mazda byla droga.
    A przypuszczam ze wlasnie 120konna 2litrowa 3jka bedzie najczesciej sprzedawana.
    Teraz propozycja do Autokultu;zrobcie porownanie;
    Mazda 2.0 120km vs Golf 1.4tsi 122 konie.Nowoczesny wolnossak kontra flagowy przyklad downzisingu.
    Trojke na pewno do testu dostaniecie a akurat o Golfa trudno nie jest.

    • Mocomus

      TSI 1.4 122 KM popycha Golfa 7 do przodu, ale szału nie robi. Wystarczy do spokojnego przemieszczania się z punktu A do B. Niestety nie daje poczucia dostępności mocy w każdym momencie. Jak dla mnie ten silnik jest za słaby.

      Nową Mazdą 3 nie jeździłem, ale 2,0 ma mniej mocy i mniejszy moment obrotowy dostępny ponad to znacznie wyżej. Teoretycznie powinno być zatem trochę gorzej. Myślę jednak, że będzie tak samo niemrawo. Wystarczająco, ale niemrawo.

      Zgodzę się z Tobą, że porównanie byłoby bardzo ciekawe. Zauważyłem jednak, że cyferki, to jedno, a osobiste subiektywne odczucia z jazdy, to zupełnie co innego. Najlepiej zatem samemu się przejechać.

  • Szary

    Taką 2.0 165 km bym przytulił! Jak dla mnie rewelacja w porównaniu z nudnym Golfem i przestarzałym technologicznie Aurisem.

  • Luca

    Bez obaw, ten ekran jest tylko w najdroższej wersji.

    • tomcio

      To już nie wiem co gorsze…

  • gosc

    Z konkurencji jedynie Subaru Impreza ma normalny silnik nie coś przeszczepione z kosiarki + turbo a to znaczy że za 2 lata nie będziesz musiał wydać 10 tys na dmuchawkę.

  • wczesciach

    pieknie i jakie przyzwoite pieniadze zwyciezca no 2 miejsce heheh

  • Piorun.

    http://www.youtube.com/watch?v=QLcURdr9YoM

    Tu dla przykładu świeże porównanie 8 aut klasy średniej, Mazda 6 wygrywa zdecydowanie w swoim segmencie.
    Prawdopodobnie będzie tak też z jej mniejszym bratem, poczekajmy na recenzje.

    • Luca

      Nie mogła wygrać w swoim segmencie, bo pominęli takie modele jak Ford Mondeo, Opel Insignia, Audi A4, BMW 3, Mercedes C, Volvo S60, Lexus IS czy Infinity Q50.

  • RR

    Rozszczekała się konkurencja! Widocznie się boją.

  • Gościu

    Powiedz to właścicielom Supr, Lancerów, GTR-ów… a następnie wróć do właścicieli golfów z 25letni VRami w których nie ma kompletnie nic seryjnego pod maską

  • Mocomus

    Jeździłeś którym z samochodów, które wymieniłeś, czy też jak typowa kobieta oceniasz samochody po wyglądzie?

    • Zulik

      I po kolorze :P

  • nice

    Poużywaj pierwsze tego samochodu pierwsze zanim się wypowiesz. Miałem nie jednego japońca i z każdym miałem nie lada problemy. To są bardzo nie solidne samochody. Tam wszystko się psuje zaczynając od pierdół kończąc na silnikach.

  • nice

    Wygląd to kwestia gustu, a ja się zgadzam z opinią asd. Stylistyka mazdy nigdy mi się podchodziła a teraz wcale nie jest lepiej, są tylko bardziej obłe co sprawia, że już teraz wyglądają staro.

  • cv

    Pewnie, że niczego nie zmienią bo i tak będzie się to badziewie sprzedawać. Ludzie nie są głupi wybiorą coś lepszego.

    • zbrodniarz

      Niesamowita logika.

      Jeśli będą chcieli coś oryginalnego, solidnego i dobrze wyglądającego, to nie widzę problemu, aby nie skierowali się ku Mazdzie.

      • Luca

        A ja widzę problem w braku diesli.

  • Kamil

    Masz coś do TFSI? Gul ci skoczył, że mazda robi złomy co się psują a Volkswagen robi jedne z najlepszych silników na świecie, dlatego musisz najeżdżać na Volkswagena nawet w temacie o jakieś badziewnej maździe. Te silniki co wymieniłeś to jednorazówki.

    • zbrodniarz

      To VAG robi badziwie, od kosiarkowatych 1.4 fsi do tandetnych 4.2 tfsi, które ostatnio zgarniają same “nagrody” za awaryjność, i takie są fakty, ogarnij się.

      http://www.carscoops.com/2012/11/breaking-bad-warranty-direct-lists-10.html

      Ponad 20 lat temu może i robili dobre silniki, ponieważ były proste jak konstrukcja cepa, ale obecnie nie potrafią sobie poradzić z technologią, która ich po prostu przerasta, no ale niemcy zawsze byli zacofani technologicznie, żerujący na postępie innych.

    • zbrodniarz

      Pewnie, że mam coś do FSI / TFSI. Gdy te silniki wychodziły, niemieckie szczekacze cwaniakowali na całym internecie, jakie to boskie i tytanowe silniki, jakie solidne i ohh ahh, pomimo faktu, że dopiero co zostawały montowane do samochodów!!! Ile to się naczytałem kretyńskich porównań szczególnie do STARYCH solidnych japońskich silników, że TFSI jest lepsze, wytrzymalsze itp. pierdoły propagowane przez cwaniaczków z zerową wiedzą. Nie minęło kilka lat, a okazało się, że to gówno w większości przypadków rozsypuje się na potęgę, od golfów, po audi, nie wszystkie wersje pojemnościowe, ale większość.

      Aha i jeszcze jedno. Wśród słów opisujących te silniki co wymieniłem, “jednorazowe” nie występuje w żadnym kontekście. Zdrowy 20-letni 2.0L turbo z lancera evo, na seryjnych bebechach wytrzymuje grubo ponad 450 KM. Wiesz co się dzieje przy takich mocach np. z boskim niemieckim nowym 2.0 tfsi? Dzieciaki zbierają jego pozostałości z ulicy i zanoszą do domu, a następnie dekorują pokoje, wieszając pozostałości po cylindrach czy tłokach, obok plakatów z golfem czwórką na glebie.

  • zbrodniarz

    Japończycy nie potrafią robić zaawansowanych silników i do tego turbo?? Taka bzdura nie posiada żadnych argumentów, pisanie takich rzeczy, to ośmieszanie się, ale widać znalazło się już dziesięciu, którzy “lajkują” niewiedzę, głupotę oraz złośliwość.

    - 1979 r. – pierwszy japoński silnik turbo w samochodzie osobowym
    - 1982 r. – pierwszy silnik Wankla, w którym zastosowano turbosprężarkę
    - 1983 r. – jeden z pierwszych turbodoładowanych silników na świecie z sekwencyjnym wtryskiem paliwa
    - 1985 r. – pierwszy turbodoładowany silnik na świecie posiadający ceramiczny wirnik
    - 1988 r. – jeden z pierwszych turbodoładowanych silników na świecie, w których zastosowano turbo o zmiennej geometrii łopatek
    - 1988 r. – pierwszy japoński silnik posiadający turbo i kompresor
    - 1990 r. – pierwszy silnik Wankla z trzema rotorami w którym zastosowano podwójne doładowanie
    itd.

    To był dopiero początek. Później zaczęły wychodzić takie kultowe silniki jak 3S-GTE, 4G63T, 2JZ-GTE, EJ20G, RB26DETT, 6G72TT, VG30DETT, FJ20ET i tak dalej, które zna i ceni każdy, dla którego motoryzacja to coś więcej niż newsy na interii czy wp oraz wyniki sprzedaży nowych samochodów.

  • Zulik

    A w Golfie nie dają w najniższej zaślepki zamiast radia ?:D

  • Zulik

    Moment obrotowy taki sam prawie wszędzie ?:D

  • Kramon

    pali najmniej jest tania, i najładniejsza, i prowadzi się najlepiej. trzymajmy się faktów.

    • Luca

      Fakty są takie, że konkurencyjne modele były w paliwożernych amerykańskich wersjach.

  • Luca

    Może spróbuj wyprzedzać samochodem z 100 KM i czterema pasażerami jadąc pod górę to zrozumiesz, że to za słaby silnik do bezpiecznej jazdy w trasie.

  • Luca

    Dla mnie nic w tym dziwnego, ale widać wielu błędnie myśli że wolnossący silnik będzie dynamiczniejszy.

    Ceny i spalanie mają zbliżone.

  • Luca

    Sęk w tym, że zaokrąglona stylistyka była modna kilka lat temu, a teraz jest już staroświecka i po prostu nudna.

  • Luca

    Już prędzej 3 jest podobna do A3, niż kanciasty Leon.

  • Luca

    Praktyczne są i wygodne.

  • Luca

    Te 5,1 l/100 km to tylko na papierze, w realu potrzebuje 7-8 l/100 km.

    Auto jak najbardziej istnieje, bo są egzemplarze przedseryjne przeznaczone do testów.

  • Luca

    Taa, mniejsze ale od amerykańskich silników 2.4 litra.

    A nie od europejskiej konkurencji 1.4-1.6 z turbo.

    • jaketherake

      Czyli kolega uparcie twierdzi, że 1.4Turbo (np.: w Astrze, średnia z raportów spalania 8.0l), spali mniej niż 2.0l 120KM wolnossący w Maździe 3??? LOL
      W to chyba nawet entuzjasta niemieckiej motoryzacji nie uwierzy :)
      Hint: M3 waży 1205kg, Astra 1460kg

  • Luca

    No właśnie, jakbyś nie zauważył to 3 ma silniki 2 litrowe podczas gdy konkurencja 1.4-1.6

    • jaketherake

      Lol, kłopoty z czytaniem?
      Odnosimy się do testu aut średniej klasy, które wygrywa Mazda 6, podanego przez kolegę “Piorun”!!!
      Piszę o tym, że w tym teście większość aut miała silniki 2.5l i Mazda wypadła najlepiej pod względem spalania. W związku z tym jest bardzo prawdopodobne że spalanie w mniejszych silnikach w M3 będzie jeszcze lepsze…

  • Luca

    Taa, a sprawdź w jakich warunkach.

    średnio spokojnie wyjdzie o 2 l więcej.

  • Grzzegorz

    Chłopaki przestańcie się kłócić. Sam jeszcze golfem starym bo starym, lubię go. A co do Subaru Impreza STI to moje marzenie ;). Ta Nowa Mazda 3 też niczemu sobie ;) Pracuje na stacji paliw od 1,5 roku i wiem o co chodzi. Mam w Łodzi dookoła salony. 2,5 litra boxer subaru to wtopa, dwu litrowy boxer znacznie lepszy. 2,5 litra trzeba delikatnie traktować na pierwszych kilometrach, rozwiercili silnik nie wzmacniając go. No chyba, że jest zakuty 2,5 litra ;) Panewki, strzelają głowice. Peace !

  • Damian

    Wygląda super, dlatego może tak drogo się ceni. Patrząc na
    cennik poprzedniej Mazdy na stronie http://nowamazda.pl/można
    przypuszczać, że nowa też będzie miała mnóstwo promocji i rabatów, jak wejdzie
    do sprzedaży. Myślę, że nie będzie tragedii.

  • Damiann

    Wygląda super, dlatego może tak drogo się ceni. Patrząc na
    cennik poprzedniej Mazdy na stronie http://nowamazda.pl/ można przypuszczać, że nowa też będzie miała mnóstwo
    promocji i rabatów, jak wejdzie do sprzedaży. Myślę, że nie będzie tragedii.